Gjest sparekanin Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har lyst på en konto til ferie og en egen regningskonto. Dette i tillegg til 2 brukskontoer og barnas sparekontoer. Koster det noe foruten om man har Visakort til kontoene? Andre forslg på hvordan legge det opp? det deilige med det er at kontoutskriften viser det ett eventuelt excelark gjør...Men da må jo JEg sette meg ned med det...vil helst slippe.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har Skandiabanken og der oppretter man enkelt og greit de kontoer man vil ha, bestiller kort til disse etter behov, setter opp automatiske trekk fra en kto til en annen - etc. Kontoene heter også ferie, regning, buffer - etc.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Kjempegreit med flere kontoer. Jeg har en sparekonto på meg og en på min datter, i tillegg til en brukskonto, en regningskonto og en konto til utgifter som ikke kommer hver mnd (har regnet sammen et årig beløp og delt på 12, så setter jeg inn litt hver mnd.). Så lenge hun er liten blir det ikke de store feriene, men skal snart sette opp en feriekonto også. Sett opp avtale/e-faktura der du kan, og betal studielånet hver mnd. om du har noe. Jeg overfører 900 kr til kortet hver søndag som skal holde til alt vi bruker kort på den uka (stort sett klær+mat).
Fortunatus Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 I min bank koster det ingenting å opprette nye personkontoer, men det koster å få visa-kort til disse. (200/250 kr året) og gebyrene til det kortet er høye.
effy Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 I min bank koster det heller ikke noe å opprette flere kontoer. Har Fokus Bank.
Gjest Invicta Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 (endret) Anbefaler Skandiabanken. Jeg har sparekonto, regningskonto, brukskonto, lønnskonto og feriekonto. Det er enkelt å overføre mellom kontoene, og veldig oversiktlig i nettbanken. Det koster heller ingenting å ha kontoene. Eneste avgift er årspris på kort(ene). Endret 21. juni 2009 av Invicta
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Og jeg som bare har lønnskonto, høyrentekonto, og ingen kort... Kanskje nettopp derfor lønnskontoen virker utømmelig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå