Gå til innhold

går ikke ned i vekt men cm raser av, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For to måneder siden stilte jeg meg på vekta for første gang på ett år, den viste 86kg og jeg fikk sjokk!

Jeg viste at mange av de gamle klærne var blitt alt for små og at fjeset mitt hadde blitt rundere, men at jeg hadde gått opp så mange kg var jeg ikke klar over, før denne tid hadde jeg vippet fra 70-73kg i mange år, noe som jeg aldri ble helt fornøyd med men klarte å leve med.

Jeg skrev ned:

Vekt: 86kg

Høyde: 170cm

Mage: 106cm

Midje: 87cm

Lår: 64cm

Legger: 41cm

Over armer: 35cm

Etter kun to uker med sunn mat, sykling og rask gange raste cm av

Mage: -6cm

Midje: -5cm

Lår: -4cm

Legger: -4cm

Over armer: -2cm

Vekta også! Hele 5 kg på 2 uker, men nå fortsetter cm å ta av for hver uke men vekta forblir, jeg trener ikke mye lengere, kun noen ganger, kanskje et kvarter i uka, hjemme med armhevinger, sittups og armer ved hjelp av vekter.

Så jeg synes det er rart at alt det fettet har blitt i form av muskler.

Jeg vet jo at det ikke er vekta som teller, men jeg synes det er så rart at cm forsvinner en etter en men vekta blir den samme, det henger jo ikke sammen.

Nå ligger jeg ann slik, og bak står det hvor mye jeg har mistet på 2 måneder:

Vekt: 76kg -10kg

Mage:87cm -22cm

Midje:70cm -17cm

Lår:52cm -12cm

Legger:34cm -7cm

Overarmer:30cm -5cm

Jeg vet at 10kg er mye, men de kiloene gikk den første måneden, nå går jeg ikke ned mer, bare i cm... noen som vet hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser 3 alternativer her.

1) Du måler feil med målebåndet

2) Badevekten din er feil

3) Du har gått LITT opp i muskelmasse, såfremt du har trent styrketrening

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg ser 3 alternativer her.

1) Du måler feil med målebåndet

2) Badevekten din er feil

3) Du har gått LITT opp i muskelmasse, såfremt du har trent styrketrening

hvordan kan jeg måle feil med målebåndet? hmmmm

Skrevet

Wow, vil bare si gratulerer med stor fremgang! :jepp:

Skrevet

Kjempebra jobbet! Det er mye mer riktig å benytte seg av målebånd istedenfor vekt når en trener og spiser sunt. Du har nok fått litt muskler på kroppen din og disse veier også, så det er nok grunnen til at du ikke ser det på vekten, men når cm går inn så kan du ikke være annet enn meget fornøyd, du begynner å stramme inn kroppen din=)

Gjest Gjest
Skrevet

Lotte27: Hun skriver ingenting om at hun trener styrketrening, og dessuten er det UMULIG å bygge nevneverdig muskelmasse på 2 uker.

Gjest lille_kvinne
Skrevet
hvordan kan jeg måle feil med målebåndet? hmmmm

Regner med at det h*n mener er at man ikke måler på akkurat samme sted hver gang man måler.

Gjest Gjest
Skrevet

takk! jeg måler på det bredeste hvær gang, er vel ikke godt å si hvorfor vekta ikke går ned, kanskje den kommer etter, litt skuffende å gå på vekta når den viser det samme hele tiden.. men er morro å måle cm da, hehe:P

Skrevet
Lotte27: Hun skriver ingenting om at hun trener styrketrening, og dessuten er det UMULIG å bygge nevneverdig muskelmasse på 2 uker.

TS skriver at det er strketrening i bildet med vekter og egenvekt da..

Gjest Gjest
Skrevet
TS skriver at det er strketrening i bildet med vekter og egenvekt da..

Ja, og hun skriver at det kanskje er et kvarter i uka. Ikke mye å bygge muskler av...

Skrevet
Ja, og hun skriver at det kanskje er et kvarter i uka. Ikke mye å bygge muskler av...

All trening hjelper og om dette er noe TS nylig har startet med og ikke trente noe videre fra før av vil det gi lett utslag i form av økt musklatur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...