Gjest Gjest_forglemmegei_* Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Hei Ser at det er noen tråder vedr dette, men ser ikke ut som de har vært aktive på en stund… Holder på å sette opp kjøreplan for bryllupet vårt som skal være i august. Men hvor lang tid skal man beregne på de forskjellige tingene? Noen som har noen innspill til planen under, eller erfaringer å dele? Ser dette stress ut, eller overkommelig...? Alle innspill tas i mot med STOR takk Fra Til Aktivitet 16.00 16.45 Vielse 16.45 17.00 På kirketrappen, gratulasjoner og fotografering 17.00 Gjestene fraktes til selskapslokalet 17.15 17.30 De første gjestene ankommer selskapslokalet 17.15 18.30 Musserende og frukt til gjestene 17.00 18.30 Fotografering av brudeparet 18.30 Brudeparet møter gjestene 18.45 Vi går til bords 18.50 Vin til forrett skjenkes 18.55 Toastmaster introduserer + velkomsttale 19.05 Forrett serveres 19.35 Forrett ryddes av 19.40 Vin til middag skjenkes 19.45 Hovedrett serveres 20.15 Skjenk av vin – sjekk at alle har noe i glassene 20.20 Toastmaster intro + tale 1 20.40 Toastmaster intro + tale 2 21.10 Hovedrett dekkes av 21.15 Vin til rett 3 skjenkes 21.20 Toastmaster intro + tale 3 21.30 Toastmaster intro + tale 4 21.40 Rett 3 serveres 22.10 Rett 3 ryddes av 22.15 Vin til dessert skjenkes 22.20 Toastmaster intro + tale 5 22.30 Dessert serveres 23.00 Dessert ryddes av – middagen er ferdig 23.00 00.00 Mingling, musikk, dans? 00.00 01.00 Kake, kaffe og avec (+ evt. andre talere) 01.30 Brudeparet forlater festen 02.00 Lokalet stenger
Gjest Gjest_forglemmegei_* Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Liten presisering: Vi tenker altså å ha middag med 4 retter. (Evnt 3 hvis det viser seg at dette blir altfor stress...). 50 personer inkl oss selv. Ingen kaffegjester, alle er med hele dagen.
twinklestar Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Hei Ser at det er noen tråder vedr dette, men ser ikke ut som de har vært aktive på en stund… Holder på å sette opp kjøreplan for bryllupet vårt som skal være i august. Men hvor lang tid skal man beregne på de forskjellige tingene? Noen som har noen innspill til planen under, eller erfaringer å dele? Ser dette stress ut, eller overkommelig...? Alle innspill tas i mot med STOR takk Fra Til Aktivitet 16.00 16.45 Vielse 16.45 17.00 På kirketrappen, gratulasjoner og fotografering 17.00 Gjestene fraktes til selskapslokalet 17.15 17.30 De første gjestene ankommer selskapslokalet 17.15 18.30 Musserende og frukt til gjestene 17.00 18.30 Fotografering av brudeparet 18.30 Brudeparet møter gjestene 18.45 Vi går til bords 18.50 Vin til forrett skjenkes 18.55 Toastmaster introduserer + velkomsttale 19.05 Forrett serveres 19.35 Forrett ryddes av 19.40 Vin til middag skjenkes 19.45 Hovedrett serveres 20.15 Skjenk av vin – sjekk at alle har noe i glassene 20.20 Toastmaster intro + tale 1 20.40 Toastmaster intro + tale 2 21.10 Hovedrett dekkes av 21.15 Vin til rett 3 skjenkes 21.20 Toastmaster intro + tale 3 21.30 Toastmaster intro + tale 4 21.40 Rett 3 serveres 22.10 Rett 3 ryddes av 22.15 Vin til dessert skjenkes 22.20 Toastmaster intro + tale 5 22.30 Dessert serveres 23.00 Dessert ryddes av – middagen er ferdig 23.00 00.00 Mingling, musikk, dans? 00.00 01.00 Kake, kaffe og avec (+ evt. andre talere) 01.30 Brudeparet forlater festen 02.00 Lokalet stenger wow, skikkelig bra planlegging!!! Syns du kan ha dette som en basis, saa kan toastmaster og restaurantsjef/kokk endre paa det de tror maa endres paa! vaer klar over at det er vanskelig aa holde kjoreplanen helt! Selvom man onsker 5-10 min lange taler, kan det fort ta lenger tid. Men du har iallfall gjort en bra jobb, maa innromme at jeg ikke har tenkt saa langt som dette, tenkte la det vaere litt opp til kokk og toastmaster... Lykke til!
Gjest Gjest_forglemmegei_* Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Tusen takk Ja, det ser jo veldig detaljert ut med alle fem-minutterne, men tenker at det kanskje må til for å klare å beregne i det hele tatt...? Greia er at jeg ikke er sikker på om jeg har beregnet for GOD tid, eller for DÅRLIG tid... Blir litt blindet av stress her.. :gjeiper:
NorthFace Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Tror nok at 15 minutter på kirketrappa er litt lite? Først skal alle gratulere på vei ut av kirka og så bilder og småsnakking. Men om denne seansen blir forsinket så ser det jo ut til å være rom for å ta det inn igjen så det blir neppe noe problem. Viktig at toastmaster er veldig streng med taletiden siden dere tross alt må være ute av lokalet til 02.00 og sikkert har lyst på tid til brudevals og bryllupskake.
Gjest brud 2008 Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Du burde legge inn noen pauser til toalettbesøk og røyking for de som gjør det. Veldig bra å ha så detaljert plan, men ting sklir ofte litt ut. Spesielt når det gjelder taler. Virker som du ellers har tenkt på det meste. Jeg er også veldig organisert, men hadde ikke så detaljert plan som deg. Ikke på minuttet. Bare ikke bli for opphengt i klokken til at du stresser.
katta k Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Noen andre som vil dele tidsplanen sin her? Veldig fint å se hvordan andre har tenkt midt oppi planleggingen her... Hvor lang tid bør man f.eks. regne på selve middagen med ca 50 gjester?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Noen andre som vil dele tidsplanen sin her? Veldig fint å se hvordan andre har tenkt midt oppi planleggingen her... Hvor lang tid bør man f.eks. regne på selve middagen med ca 50 gjester? Her er vår foreløpige plan: 17.00: brudeparet ankommer - apiritif 17.30: bes til bords 17.40: vin til forrett sjenkes 17.45: toastmaster ønsker velkommen 17.55: forrett serveres 18.15: toastmaster introduserer tale 1 18.25: forrett ryddes av 18.35: vin til hovedrett sjenkes 18.45: hovedrett serveres 19.15: vin sjenkes på ny 19.20: toastmaster introduserer tale 2 19.35: toastmaster introduserer tale 3 19.50: toastmaster introduserer tale 4 20.05: hovedrett ryddes av 20.15: dessertvin sjenkes 20.20: toastmaster introduserer tale 4 20.35: dessert serveres 21.00: toastmaster introduserer tale 5 21.15: dessert ryddes, taffelet heves Tar gjerne imot innspill på vår!!! Er litt usikker på hvor talene skal legges. Vi har mange taler, begrenset taletid ca 10 minutter og en dyktig (profesjonell) toastmaster. 50 gjester. Håper på tre timer middag, ikke mye mer, og at folk tar diskre pauser ved behov. Ingen barn tilstede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå