Gå til innhold

Kjøreplan


Gjest Gjest_forglemmegei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forglemmegei_*
Skrevet

Hei :)

Ser at det er noen tråder vedr dette, men ser ikke ut som de har vært aktive på en stund… Holder på å sette opp kjøreplan for bryllupet vårt som skal være i august. Men hvor lang tid skal man beregne på de forskjellige tingene? Noen som har noen innspill til planen under, eller erfaringer å dele? Ser dette stress ut, eller overkommelig...? Alle innspill tas i mot med STOR takk :jepp:

Fra Til Aktivitet

16.00 16.45 Vielse

16.45 17.00 På kirketrappen, gratulasjoner og fotografering

17.00 Gjestene fraktes til selskapslokalet

17.15 17.30 De første gjestene ankommer selskapslokalet

17.15 18.30 Musserende og frukt til gjestene

17.00 18.30 Fotografering av brudeparet

18.30 Brudeparet møter gjestene

18.45 Vi går til bords

18.50 Vin til forrett skjenkes

18.55 Toastmaster introduserer + velkomsttale

19.05 Forrett serveres

19.35 Forrett ryddes av

19.40 Vin til middag skjenkes

19.45 Hovedrett serveres

20.15 Skjenk av vin – sjekk at alle har noe i glassene

20.20 Toastmaster intro + tale 1

20.40 Toastmaster intro + tale 2

21.10 Hovedrett dekkes av

21.15 Vin til rett 3 skjenkes

21.20 Toastmaster intro + tale 3

21.30 Toastmaster intro + tale 4

21.40 Rett 3 serveres

22.10 Rett 3 ryddes av

22.15 Vin til dessert skjenkes

22.20 Toastmaster intro + tale 5

22.30 Dessert serveres

23.00 Dessert ryddes av – middagen er ferdig

23.00 00.00 Mingling, musikk, dans?

00.00 01.00 Kake, kaffe og avec (+ evt. andre talere)

01.30 Brudeparet forlater festen

02.00 Lokalet stenger

Gjest Gjest_forglemmegei_*
Skrevet

Liten presisering: Vi tenker altså å ha middag med 4 retter. (Evnt 3 hvis det viser seg at dette blir altfor stress...). 50 personer inkl oss selv. Ingen kaffegjester, alle er med hele dagen.

Skrevet
Hei :)

Ser at det er noen tråder vedr dette, men ser ikke ut som de har vært aktive på en stund… Holder på å sette opp kjøreplan for bryllupet vårt som skal være i august. Men hvor lang tid skal man beregne på de forskjellige tingene? Noen som har noen innspill til planen under, eller erfaringer å dele? Ser dette stress ut, eller overkommelig...? Alle innspill tas i mot med STOR takk :jepp:

Fra Til Aktivitet

16.00 16.45 Vielse

16.45 17.00 På kirketrappen, gratulasjoner og fotografering

17.00 Gjestene fraktes til selskapslokalet

17.15 17.30 De første gjestene ankommer selskapslokalet

17.15 18.30 Musserende og frukt til gjestene

17.00 18.30 Fotografering av brudeparet

18.30 Brudeparet møter gjestene

18.45 Vi går til bords

18.50 Vin til forrett skjenkes

18.55 Toastmaster introduserer + velkomsttale

19.05 Forrett serveres

19.35 Forrett ryddes av

19.40 Vin til middag skjenkes

19.45 Hovedrett serveres

20.15 Skjenk av vin – sjekk at alle har noe i glassene

20.20 Toastmaster intro + tale 1

20.40 Toastmaster intro + tale 2

21.10 Hovedrett dekkes av

21.15 Vin til rett 3 skjenkes

21.20 Toastmaster intro + tale 3

21.30 Toastmaster intro + tale 4

21.40 Rett 3 serveres

22.10 Rett 3 ryddes av

22.15 Vin til dessert skjenkes

22.20 Toastmaster intro + tale 5

22.30 Dessert serveres

23.00 Dessert ryddes av – middagen er ferdig

23.00 00.00 Mingling, musikk, dans?

00.00 01.00 Kake, kaffe og avec (+ evt. andre talere)

01.30 Brudeparet forlater festen

02.00 Lokalet stenger

wow, skikkelig bra planlegging!!!

Syns du kan ha dette som en basis, saa kan toastmaster og restaurantsjef/kokk endre paa det de tror maa endres paa! vaer klar over at det er vanskelig aa holde kjoreplanen helt! Selvom man onsker 5-10 min lange taler, kan det fort ta lenger tid.

Men du har iallfall gjort en bra jobb, maa innromme at jeg ikke har tenkt saa langt som dette, tenkte la det vaere litt opp til kokk og toastmaster...

Lykke til!

Gjest Gjest_forglemmegei_*
Skrevet

Tusen takk :jepp:

Ja, det ser jo veldig detaljert ut med alle fem-minutterne, men tenker at det kanskje må til for å klare å beregne i det hele tatt...? Greia er at jeg ikke er sikker på om jeg har beregnet for GOD tid, eller for DÅRLIG tid... Blir litt blindet av stress her.. :gjeiper:

Skrevet

Tror nok at 15 minutter på kirketrappa er litt lite? Først skal alle gratulere på vei ut av kirka og så bilder og småsnakking. Men om denne seansen blir forsinket så ser det jo ut til å være rom for å ta det inn igjen så det blir neppe noe problem.

Viktig at toastmaster er veldig streng med taletiden siden dere tross alt må være ute av lokalet til 02.00 og sikkert har lyst på tid til brudevals og bryllupskake.

Gjest brud 2008
Skrevet

Du burde legge inn noen pauser til toalettbesøk og røyking for de som gjør det. Veldig bra å ha så detaljert plan, men ting sklir ofte litt ut. Spesielt når det gjelder taler. Virker som du ellers har tenkt på det meste. Jeg er også veldig organisert, men hadde ikke så detaljert plan som deg. Ikke på minuttet. Bare ikke bli for opphengt i klokken til at du stresser.

Skrevet

Noen andre som vil dele tidsplanen sin her? Veldig fint å se hvordan andre har tenkt midt oppi planleggingen her... :vin:

Hvor lang tid bør man f.eks. regne på selve middagen med ca 50 gjester? :arwen:

Gjest Gjest
Skrevet
Noen andre som vil dele tidsplanen sin her? Veldig fint å se hvordan andre har tenkt midt oppi planleggingen her... :vin:

Hvor lang tid bør man f.eks. regne på selve middagen med ca 50 gjester? :arwen:

Her er vår foreløpige plan:

17.00: brudeparet ankommer - apiritif

17.30: bes til bords

17.40: vin til forrett sjenkes

17.45: toastmaster ønsker velkommen

17.55: forrett serveres

18.15: toastmaster introduserer tale 1

18.25: forrett ryddes av

18.35: vin til hovedrett sjenkes

18.45: hovedrett serveres

19.15: vin sjenkes på ny

19.20: toastmaster introduserer tale 2

19.35: toastmaster introduserer tale 3

19.50: toastmaster introduserer tale 4

20.05: hovedrett ryddes av

20.15: dessertvin sjenkes

20.20: toastmaster introduserer tale 4

20.35: dessert serveres

21.00: toastmaster introduserer tale 5

21.15: dessert ryddes, taffelet heves

Tar gjerne imot innspill på vår!!!

Er litt usikker på hvor talene skal legges. Vi har mange taler, begrenset taletid ca 10 minutter og en dyktig (profesjonell) toastmaster. 50 gjester. Håper på tre timer middag, ikke mye mer, og at folk tar diskre pauser ved behov. Ingen barn tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...