Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen tips til gode grønnsaker, som er lett å tilberede, aller helst noe man bare kan spise som det er?

Jeg burde nemlig bli litt bedre på den grønnsaksfronten, tror jeg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest D-shol
Skrevet

spinat, sukkererter, avocado, blomkål og brokkoli går det på her i gården ihvertfall. Fersk altså!

Riv limeskall i maten, sleng i litt spinat når du steker kjøtt, alle småting hjelper :)

Gjest Gjest
Skrevet

Brekkbønner er godt, men ikke som snacks da. ;)

Dampet asparges.

Diverse rotgrønnsaker kokt og most med det krydderet man liker ved siden av maten.

Brokkoli er en av mine favoritter.

Sukkererter både til snacks, kokt, stekt, dampet eller i stuinger.

Avokado er pr. definisjon en frukt faktisk, men smaker som "grønnsak". ;) Kan brukes både i salater og på brødskiva med litt salt og pepper f.eks.

Wok går fort. Da kan man bruke det man har. Alt funker. Sopp, løk, vannkastanjer, minimais, blomkål etc.

De aller fleste steder får man kjøpt minigulrøtter og sukkererter i små poser som snacks. Cherrytomater er også noe man kan spise som de er.

Det er lett å tilberede de fleste grønnsaker på en rask måte. I tillegg til at det kan tilsettes og puttes oppi alt mulig annet som i utgangspunktet ikke har det som ingrediens.

Og ikke glem salat! I alle varianter og smaker.

Skrevet

Alle grønnsaker er jo kjempegode! Muligens med unntak av kålrabi som jeg syns passer best til pinnekjøtt :gjeiper:.

Jeg pleier å lage en grønnsaksrett til middagen, ofte salater av ulike slag, varme eller kalde, med en eller annen form for dressing. Råkostsalat, blandet grønn salat, salater basert på gryn, pasta eller poteter. Mulighetene er jo nærmest uendelige. Vi abonnerer på grønnsaker så jeg tar det jeg har og prøver å komponere noe som blir godt. Hvis fantasien svikter så tyr jeg til epicurious.com eller andre matsider på nettet. Det er mye lettere å spise grønnsaker når man allerede har dem i kjøleskapet i stedet for å stå i butikken med lavt blodsukker og klø seg i hodet oppgitt over det dårlige utvalget (vi handler på Rema som ligger nærmest).

Skrevet

Om du går inn på www.frukt.no finner du masser av ulike typer grønnsaker, oppskrifter osv..

Gjest Gjest
Skrevet
Om du går inn på www.frukt.no finner du masser av ulike typer grønnsaker, oppskrifter osv..

Takk :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Modne, søte cherrytomater som bare vaskes og spises som de er er noe av det beste jeg vet. I tillegg er det en del norske gode klasetomater i butikkene som ikke er spesielt dyre om dagen. Spises som de er eller for eksempel i en tomatsalat, fantastisk godt og enkelt å lage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...