Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Heisann! Jeg bare lurer på om hvor mye man kan jobbe i uken før man ikke får dagpenger fra NAV? Det står på ett ark jeg har fått "fastsatt vanlig arbeidstid (i timer) pr.uke er: 18.0" Jeg skjønner ikke så mye her... er dette noe annet eller betyr det at jeg kan jobbe max 18 timer i uken? Hvis jeg jobber 16 timer i uken, får jeg delt penger av NAV eller alle dagpengene på de to ukene?
Gjest Glør Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Hvis du jobber 50% eller mer av den fastsatte arbeidstiden mister du dagpenger for den 14-dagers preioden. Så du må jobbe under 18 timer fordelt på de 14 dagene du sender meldekort for, for å få noe i dagpenger. Den fastsatte arbeidstiden er snittet av det du har jobbet det siste året før du ble arbeidsledig. Stemmer det at den skal være så lav, eller er det noe dokumentasjon på noen jobber du ikke har levert? Isåfall bør du sørge for å justere denne, siden det er håpløst å ta korte vikariater, kveldsjobber ol med en så lav fastsatt arbeidstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå