Gjest TS Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Samboeren min fortalte i dag at bestekompisen hans hadde værte innom igår og fortalt at han hadde vært på 2 ukers ferie i Asia med x-en til mannen min. Han hadde ikke fortalt på forhånd at han skulle reise, men hadde nå dårlig samvittighet, så han fortalte det nå. Han sier det ikke er noe mellom dem. Samboeren min bryr seg ikke fordi han sier at hun er ett glemt kapittel (de var sammen i 5 år), mens jeg ble skikkelig irritert. Grunnen til at jeg ble det er fordi hun behandlet samboeren min skikkelig dårlig når de var sammen, og ble helt gal og psykopat når det ble slutt. Når jeg ble sammen med han gikk hun å fortalte hans venner masse dritt om meg selv om hun aldri hadde møtt meg. Kompisen hans vett dette, blant annet fordi han var en av de som ikke var så hyggelig mot meg i begynnelsen fordi han hørte på henne. Etter hvert så ble han kjent med meg og det har vært bra siden. men nå, når jeg hører at de to reiser på tur alene så blir jeg litt lei meg. Hvorfor reiser han på tur med x'en til bestekompisen? Hvorfor bare de to? Hvorfor gidder han å henge med henne når hun har behandlet bestekompisen så dårlig? Jeg skjønner meg ikke på mannfolk. Jeg hadde aldri reist på tur med x-en til bestevenninna mi. Det jeg er redd for nå er at hun skal proppe han full med alslags dritt igjen, og jeg kjenner at jeg sliter med å forholde meg til han normalt. Er det jeg som overreagerer? Spesielt siden samboeren min ikke bryr seg noe.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Du overreagerer, ja! Hva i alle dager er det som får deg til å tro at du har noe som helst med hvem bestekameraten til samboeren din reiser på tur med? Han kan reise på tur med hvem han vil. Du har ingen rett til å skulle bestemme hvem andre mennesker har lov til å være venner med.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Så lenge samboeren din ikke har noe problem med dette, bør ikke du ha det heller.
Gjest ag Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Hei jeg forstår deg godt jeg TS. Handler ikke egentlig så mye om eks og samboer, men om hvordan man behandler venner. Folk som behandler mennesker som dritt, har jeg ikke interesse av å være venner med. Selv om det ikke er meg personlig de behandler som dritt. Hun har behandlet samboeren din som dritt og hun har behandlet deg som dritt. Hvorfor skal bestekompisen da han noe som helst med henne å gjøre? Selv om denne damen i utgangspunkt i hvordan hun er som person ikke er noe å samle på, så er det også unødvendig å ligge i rede som bestevenn har ligget i. Det fins nok av folk der ute, så man trenger ikke å dele på folk akkurat. Men hovedproblemet er at ens beste venn har et godt -et særdeles godt- forhold til noen som har behandlet en som dritt.
Gjest TS Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Takk ag! Det er akkurat sånn jeg føler det. Kanskje beskrev det litt for dårlig øverst. Men er akkurat sånn jeg tenker. Han sitter til og med selv og snakker dritt om henne, men så har han tydeligvis et godt forhold til henne likvel. En ting er å omgås en gang i blant, men når en reiser på langtur sammen bare de to, så er det litt spesielt synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå