Xtra_lilje Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 har et kredittkort jeg fikk i fjor, som jeg aldri har brukt og ikke har pinkoden til. Må jeg ha pinkode for å bruke kortet i butikk? Vet jeg kan bestille ny kode, men spør av ren nysgjerrighet.
Gjest Shayla Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Noen steder må du det, og hvertfall hvis kortet har Chip.
Kamikatze Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Du hadde ikke fått kode i første omgang, dersom du ikke skulle bruke den til noe. Er kun i drosjer enkelte steder jeg slipper å taste koden.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Du hadde ikke fått kode i første omgang, dersom du ikke skulle bruke den til noe. Er kun i drosjer enkelte steder jeg slipper å taste koden. Jeg har opplevd det samme på busser, og synes det er rart at de kan trekke fra kortet uten verken underskrift eller PIN-kode. Da må de jo tilbakeføre pengene med en gang noen klager? Siden de ikke har noe som helst bevis for at det var rette vedkommende som brukte kortet.
Xtra_lilje Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2009 Så klart man får PIN koden for en grunn, men jeg har sett et par ganger folk bruker et kort og blir bedt om å signere, og uten at de i kassen har bedt om ID.... synes det virker så 80'talls å fremdeles kunne bruke kort uten PIN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå