Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Bor i en gammel bygård. Skal pusse opp leiligheten, men lurer litt på hva jeg skal gjøre med badet. Hele gården skal skifte soilrør om fire-fem år, dvs at hvis jeg skal være med på det, må mitt da relativt nyoppussede og påkostede bad rives opp.

Er det mulighet til at jeg skifter for min del nå, mens jeg pusser opp, sånn at jeg slipper å være med på dette om noen år?

Dette får jeg vel reletivt rask svar på av en håndverker, men akkurat nå er jeg litt i planleggingsfasen, og hadde ikke tenkt på å kontakte noen før etter sommerferien.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan nok være lurt å sjekke med styret i blokka om de aksepterer dette. Det burde jo ikke være noe problem dersom du får en rørlegger til å skifte alt frem til felles rør og han dokumenterer at dette er gjort (Du bør jo uansett får en fagmann til å gjøre det og få dokumentasjon på det).

Det som styret kan ha meninger om og som du bør tenke på er hvordan kostnadene for den fremtidige oppussingen skal fordeles og hvor mye du skal betale av dette. Det kan jo tenkes at alle bad i blokka skal pusses opp samtidig med at rørene byttes og da blir det jo feil at du betaler for noe du ikke trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...