Gå til innhold

Nettbaserte ingeniør studier..

DDuck

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å starte med et nettbasert ingeniør studie..

Er det noensom har erfaring med det? :)

Kom med det her... både positivt og negativt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har ikke erfaring, men er selv ingeniør. Tror jeg hadde hatt problemer med nettbaserte studier. Det er til tider et utfordrende studie, med mye realfag som det er greit å kunne se på sammen med andre.

Innbiller meg at nettbaserte studier egner seg mer med studier hvor det er mye lesing... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vurderer å starte med et nettbasert ingeniør studie..

Er det noensom har erfaring med det? :)

Kom med det her... både positivt og negativt :Nikke:

Jeg tok et kurs i ledelse på NKI... synes ærlig talt ikke det var så mye å skryte av.. og jeg hadde litt for dårlig selvkontroll til å følge det opp ordentlig :S 20 000 ut av vinduet for min del, men er sikkert mange som er mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ingeniør den tradisjonelle måten, og for meg var gruppearbeid en esensiell del av studet, hvertfall de første årene hvor man sliter med realfagene. Det er så utrolig mye lettere å forstå matte og fysikk når man sitter flere sammen og finner ut av problemene. Her tenker virkelig flere hoder bedre enn ett, og selv om det jevnt over var noen som var "smartere" enn andre, så hadde vi alle våre gyldne øyeblikk hvor måten å tenke annerledes fra de andre førte til at vi fant ut av oppgavene vi satt og slet med.

Jeg tror du skal være over snittet oppegående og intelligent for å klare et slikt studie alene, sitte alene og løse alle oppgaver. Før eller siden dukker det opp noe du rett og slett ikke forstår, uansett, om det ikke er at det er vanskelig, så kan det være for at det er forklart dårlig i læreboka el.

Det var ingen som satt og regnet alene på vårt studie hvertfall.

Så det kan jo være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man jobber jo som grupper gjennom nettet da med andre som tar nettbasert, og enkelte samlinger er det også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør påstå at å "jobbe over nettet" som gruppe overhodet ikke er det samme som å sitte i samme rom når man jobber med realfag. Du kan sikkert komme et stykke med Skype, men åssen i alle dager skal du få delt notater?? Noen som har prøvd å skrive inn kjemiske og matematiske formler på msn? Funker reeeeeelativt dårlig!

Og "enkelte samlinger" - vi satt nesten hver dag og jobbet. Å møtes en gang per tredje uke er lite. 5-6 timer så er du gjennom to deloppgaver, og så må man dra hjem. Har grunn til å tro at det ikke er så effektivt.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kjenner ei som gjør det og det er visst helt kjempetopp! Hun leverer inn nettbesvarelser og har det kjempegreit - styrer alt selv og får hjelp av lærer hver gang hun behøver det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest ferdig-studert

Beklager å dra opp en gammel tråd.

Hvilke høyskoler tilbyr nettbaserte ingeniørstudier? Og hvilke ingeniørgrader kan man ta slik? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høgskula og NKI nettstudier som tilbye i ngeiørstudier på nettet. Fungerer kjempebra, og lønna blir så supergod og jobbmulighetene uendelige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høgskula og NKI nettstudier som tilbye i ngeiørstudier på nettet. Fungerer kjempebra, og lønna blir så supergod og jobbmulighetene uendelige!!

Hahaha morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å dra opp en gammel tråd.

Hvilke høyskoler tilbyr nettbaserte ingeniørstudier? Og hvilke ingeniørgrader kan man ta slik? Noen som vet?

Narvik har nettopp starta opp nettbasert ingeniørutdanning. Jeg lurer på om ikke høyskolen i Sør-Trøndelag og har noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...