Gå til innhold

Er du kreativ?

Skorpion75

Anbefalte innlegg

Kanskje du kan hjelpe meg å finne en orginal måte jeg kan holde tale til min kjære på?

Jeg har ikke lyst til å holde en tradisjonell tale til mannen i mitt liv for jeg kommer bare til å begynne å griiiiiine blir så lett rørt... :-?

Dette har jeg tenkt litt på:

Kanskje et eventyr

Eller kanskje en tale med sanger som intro til hva jeg skal snakke om.

For eksempel så tenkte jeg at jeg kunne spille "I nead a super hero lover" først for så å fortelle om de kravene jeg stilte til evt. ny partner altså en super heroisk kjæreste...så spinne litt på det...så kanskje finne noen andre sanger som passer seg til slutt tenkte jeg på Jessica med "I do" som er om bryllup.

Hva syntes dere?

Jeg er helt klar for forslag til alternativer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zirine

Jeg synes det er inmari vanskelig å gi råd om sånt.

Det er så mange ting som spiller inn for at en tale skal bli vellykket.

Det kommer ann på personligheten til den som holder talen.

Det kommer ann på mottakeren, hvilken person er han/henne.

Det kommer ann på resten av forsamlingen - hvilken humor tar de, tar de ironi? skal du gå for historier eller en tale TIL din kjære.

Personlig har jeg sans for taler som er ekte og varme ved slike anledninger. Jeg synes godt man kan bruke humor, men synes vel anledningen er litt vel høytidelig til å gamble på at høytsvevende interne greier skal oppfattes.

Jeg ville satt med ned å virkelig tenkt på hva jeg elsker ved han, snakket om ting ved han (med humor men også seriøst) hva han er flink til - altså gjort ordentlig stas på han .

Jeg ville ikke valgt din variant - for meg blir det for fjasete den høytidelig anledningen tatt i betraktning. Men jeg kjenner deg jo ikke, det kan jo hende du ville funnet en fin ballanse.

I min brors brylluo var jeg toastmaster. Som lillesøster og toastmaster hadde jeg løsere tøyler (det var de andre som skulle ta seg av det høytidelige og seriøse :) ) så det endte opp med at jeg skrev en sang på 7-8 vers, og rap'et den på scena. Det ble veldig vellykket og folk lo så de grein - også min bror, men det var en annen setting, ikke sant? Jeg hadde også anledning til å lempe ned et par cognac'er før jeg entret scenen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda skjønner hva du mener, og tanken var vel ikke å legge det kun på "historie" nivå men mer som en intro hvis du skjønner. Så snakka om min kjære etterpå. Men det jaggu ikke lett, altså.

Nei, får vel gruble videre.

Jeg har mer lyst til å si noe enn å skrive sang, for jeg syntes tale blir mer personlig. Alternativet er jo å synge en sang...nei huff, sliter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt obs på at sanger ikke nødvendigvis betyr hva nordmenn tror de betyr da.. husker vi sang "puff the magic dragon" mye på barneskolen, som jeg senere har blitt fortalt at handler om å dra innpå av den magiske jointen aka marihuana røyking..

I need a superhero lover? Lover trenger ikke være kjæreste her, men elsker, og hvis du prater om at du trenger en superelsker, så er vel kanskje ikke foran bestemor og bestefar riktig setting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoho: Joda tanken har slått meg, men på den andre siden så kan ikke mine besteforeldre engelsk...

Nei, det blir nok en tradisjonell tale med mye humor tenker jeg.

Det ordner seg sikkert.

Fikk et tips om å gi han forskjellige ting som f.eks billetten til den første kinoen vi var på sammen, bilde av første ferien sammen osv.

Kanskje en tanke....

ps: glemte å logge meg inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...