Gå til innhold

Bryllupsgave

Gjest gjest-camilla

Anbefalte innlegg

Gjest gjest-camilla
Skrevet

Skal i bryllup til min bardomsvenninne neste helg. Vi har hatt god kontakt så og si hele livet. Hun skal gifte seg med en kamerat av min samboer. Vi er mye sammen alle fire.

Så kommer det vanskelige, hvor mye kjøper man for i gave???

De har lag ut diverse ønskelister.

Bryllupsfesten som arrangeres har 3 rettersmiddag med vin/øl/mineravann, samt fri bar senere på kvelden.

Hjeeelp.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg har alltid hatt som tommelfingerregel at man gir ca kuvertpris.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ofte veldig forskjellig. I min vennegjeng har vi satt en pris på 600 kr. Og det synes jeg er greit. Når jeg har vært forlover, eller det har vært søsken har jeg gitt litt mer.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi pleier å gi for ca 1000,- pr pers når vi er invitert i bryllupet.

Noe mindre dersom vi ikke er kjente, og alt etter hvor godt vi kjenner brudeparet.

Skrevet

Vi fikk gave av våre forlovere(som tilfeldigvis også var et par) sammen med et annet par, som tilsammen kostet rundt 600,-.

Husker at jeg reagerte litt, ikke så mye på summen de hadde valgt å bruke, men at de hadde kjøpt noe av det kjedligste på hele listen...(Kanskje bare jeg som tenker sånn)

Syns også det hadde vært koselig med gave fra forloverne som bare var fra dem. Ikke at det betydde noe i det store og hele, for all del, men kom på det.

Vi har lagt oss på ca. 500,- til venner, mer om det er nære venner, familie el.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...