Gå til innhold

Farsdrømmen bare brast for barnet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Da sønnen min var liten holdt han på å dø fordi han kom 3 mnd for tidlig til verden

Far tok seg fri fra jobben

Barnet ble større og friskere, men masse sykdommer.

Så ble han hyperaktiv og fikk astma.

Far gikk fra mor og barn.Greit nok da han var voldelig mot mor og ikke brøy seg om gutten sin.Han lot som utad så andre skulle mene at han var eb flink far.

Gutten vokser opp hos mor, far har han men overlater han til farmor

Far flytter for seg selv sammen med søster og søsters forlovede.Søstr passer barnet

Far knuller nabodama å flytter sammen med henne.Nabodama passer barnet.

Når jeg skriver passer barnet så er det kun 2 helger i uken.

Far er utro, samboer flytter.

Far har ikke barnet fordi han mener han betaler for mye i bidrag så han henter ikke barnet sitt.Barnet går da i 4 klasse.

Barnet skuffet osv.

Mor forsøker å få fornuft i far men han svarer ikke.

Mor får endelig kontakt og far skjeller ut mor fordi hun er udugelig!

Mor spør far om hjelp men far har ikke tid.

Mor fikser nye skoler som er tilpasset barnet er på møter minst 2 ganger i uken.Tar da fri fra jobben.

Far er ikke til stede,

Far klager på mor.

Far bestiller time til familiemekling.

Mor kommer selvsagt.

Far sier at han ikke får lov til å ha barnet.

Mor sier at hun vil at han skal ha barnet oftere og stille opp mer.

Far sier at han har en så viktig jobb.

Mor sier, vil du ha han til helgen.Familierådgiverne mener dette er flott.

Far sier nei, det passer ikke, men det passer neste helg.

Familieterapautene sier at det er fint og at det skal vel bli flott å se sønnen sin igjen!

Far sier: Jeg har sett han før, hadet!

Far sier til kompis: "Mor dreit seg skikkelig ut da-jeg klarte meg bra!

Mor sier til veninne: Huff, jeg er flau på hans veine!

Går mange år!

Far banker snill stemor.

Far blir anmeldt og havner i fengsel.

Sønnen prøver å få kontakt.

De fikk kontakt:) Sønn fortvilet fordi han skjønner at mor og stemor har blitt banket av far.

Det går 8 mnd. Far skriver SMS til sønnen, sønnen er nå blitt 18 år

Sønnen skriver tilbake glad og fornøyd for at pappa har tatt kontakt med han!

Sønnen skriver hvor han skal i ferien og at han gleder seg masse til fri og spør hvordan det går med han:-)

(sønnen forteller til mor og stefar gjennom 8 år at pappa har ringt) og at han nå har skrevet en hyggelig SMS til han.

Mor og stefar oppmuntrer han!

Far ringer - sønn tar telefonen(spent)

Far sier at han er lei av å betale bidrag og at han må bli med ned på NAV å snakke med dem sammen med han!

Sønnen kommer hulkende ut til mor og stefar.

Stear ringer far og forklarer han stille og saklig at dette var dumt

Far skjønner ikke hvorfor sønnen ble lei seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarte
Skrevet

Ser alle skrivefeilene osv men postet det der og da i ren frustrasjon Alt er sant men mye værre!

Selv ble jeg banket opp av denne manen

Gjest Gjest
Skrevet

Fy faen for ein far seier eg! :tristbla:

Er dette sant? Drittfaen .....

Gjest Gjest
Skrevet

Det positive her, er at det virker som om gutten har en stefar med vett i livet sitt - og det er verdifullt. Og at han har en mor som utvilsomt bryr seg og vil det beste.

Støtt sønnen din i de valgene han tar, men ikke oppmuntre han til å ta videre kontakt med sin biologiske far hvis han selv (sønnen) ikke bringer det på banen.

En viktig ting, er at dere får gutten til å forstå at absolutt ikke noe av dette er hans skyld, og at han er høyt elsket av dere.

Prøv å hjelpe han så han ikke utvikler bitterhet i forhold til dette.

Ta vare på hverandre.

Er det forresten mulig for gutten å ha kontakt med farmor?

Jeg har en nevø som har opplevd mye likt, men hans far slo ikke (og er nå død pga sykdom).

Gjest Gjest
Skrevet
Det positive her, er at det virker som om gutten har en stefar med vett i livet sitt - og det er verdifullt. Og at han har en mor som utvilsomt bryr seg og vil det beste.

Støtt sønnen din i de valgene han tar, men ikke oppmuntre han til å ta videre kontakt med sin biologiske far hvis han selv (sønnen) ikke bringer det på banen.

En viktig ting, er at dere får gutten til å forstå at absolutt ikke noe av dette er hans skyld, og at han er høyt elsket av dere.

Prøv å hjelpe han så han ikke utvikler bitterhet i forhold til dette.

Ta vare på hverandre.

Er det forresten mulig for gutten å ha kontakt med farmor?

Jeg har en nevø som har opplevd mye likt, men hans far slo ikke (og er nå død pga sykdom).

Tusen takk for dine fine ord og gode råd!

Vi hjelper han så langt det går om du forstår, og mormor er en stor, stor hjelp her.

Vi prøver å få kontakt med farmor men hun er av den typen som ikke er så interisert av å kjenne noen som ikke er overinntligente om du skjønner.

Min sønn er kjempeklok og sosial intelligent men er litt rastløs i hodet så derfor har han konsentrasjonsvansker.

STEFAR, takker så mye for dine ord og han er en fin,fin fyr for sønnen min og meg :)

Du vet at da han la seg nå så sa han at pappa ringte bare fordi han ville snakke med han om barnebidrag!Han er jo kjempe lei seg.Vi snakket masse med sønnen min før han la seg om at dette ikke var riktig av far og at det her var veldig uheldig.

(stefar ringer far men blir ikke klokere) Selv så var jeg så sinna atjeg var klok nok til ikke å snakke med han i kveld!

Jeg gråter fordi far kan være så sjofel og urimelig mot snille gutten!

Faen ta han!

Takk for fine svar da :)

Skrevet

Synd at far er en sånn drittsekk.

Går det virkelig ann å sammenligne sitt eget barn med penger????

ÆSJ!!!!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Har forandret litt!

Farsdrømmen som brast

Min sønn var liten da han kom 3 mnd. For tidlig. Han holdt på å dø. Pappa tok seg fri fra jobben, tilsynelatende bekymret. Barnet blir større og sterkere ( ifølge legene), men er fremdeles svært sykt. I uke 32 ( noe som er ca. 1.mnd FØR han skulle vært født.) Får han påvist atsma. Far prøver å være far en stund, men etter hvert skjønner mor og alle rundt at ”gresset er grønt” både her og der. Besøkene hos mor og barn blir kortere og sjeldnere. Nye versjoner om nye jobber og hvor de skal være er nesten dagligdags.

Når sønnen min endelig kom hjem, var han avhengig av oksygen tilskudd, noe som krever masse tilsyn. Slike ting som å ta en røyk, krever litt planlegging. Da kan ”Pappa” komme inn å si at Mamma bare MÅ bli med utenfor…. Dette var ALDRI ett godt tegn!!!

Det å bli tatt med ut på verandaen i 20 minus…. For så å få juling og så bli stengt ute, mens barnet ligger inne uten tilsyn er ingen hyggelig opplevelse… DET kan jeg skrive under på! At jeg ble tråkket på med dine sko i nakken etter at du hadde kastet meg ned i gulvet var faktisk vondt + da du satte på deg vernesko å sparket meg i skinnleggen.

Da du holdt meg hard rundt magen bakfra så mistet jeg pusten og det sprengte i tinningen. Sønnen vår stod i sprinkelsengen å så det hele mens han gråt,

Du slapp taket så jeg overlevde.

Når samme mann dagen etter kommer hjem etter en fest (som han har slått seg til at jeg skal være enig at han går på) og forlanger at alt skal være ryddig, maten skal være klar og ungen STILLE…. DA er det på en måte nok!!!!..

Men nok om det….

Han løfter ned en fin porselensskål av en unge i en vugge som jeg hadde på veggen og som jeg kjøpte spesialbestilt til sønen våmed fødselsdato osv.

HAN tar den ned fra veggen og kaster den ned på gulvet. Jeg blir lei meg. Kjøper superlim og sitter i dager å limer den som best sammen.

Ferdig, HURRA))))

Den ble faktisk fin etter 9 dagers arbeid og småplukk!

Han blir sint for noe og tar den limte porselenskålen å kaster den i gulvet……………………og kaster en plante i ansiktet mitt!

Jeg rydder opp men er utrolig redd og lei meg………………

Gudskjelov har jeg kommet vekk fra denne personen.

Sønnen min, samboer og jeg har det fint vi

Skulle ønske at faren til guttungen kunne sett hvor flott gutt han har!

Nå er gutten 18…. Pappa ringer…. Legger igjen beskjed på svareren…. Hyggelig 

Gutten ringer sin far og har en hyggelig prat til å begynne med….. men SÅ kommer det da… DU…. Det med det barnebidraget….. Jeg trenger da ikke betale SÅ mye????

Gutten blir helt knust…. Og REDD….

Trodde Pappa ringte fordi han ville ha kontakt jeg…..

Neida…. Barnebidraget var forlenget ……

Ja DET bør jo gå utover barnet……

FY FAN!!!!

Skrevet

Ja, jeg vet det er mange som kanskje vil protestere, fordi kontakt med sitt biologiske opphav er SÅ viktig, men jeg vil faktisk anbefale sønnen din å ha minst mulig kontakt med denne mannen. Han blir bare såret, og faren kommer ikke til å forandre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...