Gå til innhold

Dating og overvekt...

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Her missforstår du hva jeg skrev, da jeg ikke skrev "vestlige" men "rike land". De smarteste ifølge IQ målinger er ikke hvite, men "gule". Høyest IQ har man i Japan og Kina, men disse landene enten har eller ligger an til å få enda lavere fødselstall enn de vestlige landene. Når man måler IQ i ulike land og blant ulike kulturer i samme land, så scorer østasiater høyest og så hvite. De som scorer lavest er negere, med resten en plass imellom.

For å nevne det først, så tar jeg ikke for gitt at det stemmer at mennesker i Japan og Kina har høyest målt iq, ettersom jeg ikke har lest noe om det selv. Men så vil jeg nevne kritikken som har blitt rettet mot tradisjonelle iq-tester, med disses vekt på logisk-matematisk intelligens. Samt at målt iq har steget i takt med et stadig høyere utdannelsesnivå og færre analfater, i samfunn hvor dette er gjeldende. Noe som vil si at det kan bli riktig så misvisende å sammenligne resultater fra iq-tester for i-land og u-land, dersom man vil si noe om intelligens. Dette handler så klart også om hvordan man definerer intelligens, men det tror jeg ikke jeg orker å gå inn på nå.

Ellers var det interessant at det du hang deg mest opp i innlegget mitt, var at jeg skrev ikke-vestlige land framfor rike land, ettersom det knapt var det mest vesentlige poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å nevne det først, så tar jeg ikke for gitt at det stemmer at mennesker i Japan og Kina har høyest målt iq, ettersom jeg ikke har lest noe om det selv. Men så vil jeg nevne kritikken som har blitt rettet mot tradisjonelle iq-tester, med disses vekt på logisk-matematisk intelligens. Samt at målt iq har steget i takt med et stadig høyere utdannelsesnivå og færre analfater, i samfunn hvor dette er gjeldende. Noe som vil si at det kan bli riktig så misvisende å sammenligne resultater fra iq-tester for i-land og u-land, dersom man vil si noe om intelligens. Dette handler så klart også om hvordan man definerer intelligens, men det tror jeg ikke jeg orker å gå inn på nå.

Ellers var det interessant at det du hang deg mest opp i innlegget mitt, var at jeg skrev ikke-vestlige land framfor rike land, ettersom det knapt var det mest vesentlige poenget.

Jeg tror at veldig mye av kritikken mot IQ tester er politisk korrekthet. Det har jo også vist seg at i USA, så ser man at østasiaster har høyest IQ, foran hvite med negere på bunn også om man sammenligner indvider som har bodd i USA i flere generasjoner og har samme utdanningsnivå.

Det hadde vært en ting om IQ testene hadde vist at folk i Norge og Japan hadde en IQ på femti mens folk i Somalia hadde en IQ på 150. Det som derimot er slående er at de landene og kulturene som viser høyest IQ har vært blant de mest siviliserte samfunn på kloden i mellom tusen og to tusen år. Land som viser lav IQ derimot har forblitt underutviklet helt siden tidenes morgen. Ser man på historien, så har jo teknologien sakte men sikkert spredd seg geografisk. Det man ser er jo at spredningen av teknologi og kultur stoppet drastisk opp når den nådde de "sorte" Afrika. Sivilisasjonen stoppet opp på grensen til Somalia, Kenya og Uganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det egentlig noen som husker startinnlegget i denne tråden? Debatten har jo være el HELT annen de siste sidene...

Som om tråden er blitt mer relevant nå...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del orker ikke diskutere mer med deg PeeWee. Ut fra hva jeg leser i innleggene dine her er du full av fordommer, og har et underlig syn på ting...

Pappagutter, blonde bimboer, nerdedamer... Herregud!

Edit: IKKE MINST: Du bruker rasistiske uttrykk som "neger" FYSJ!

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del orker ikke diskutere mer med deg PeeWee. Ut fra hva jeg leser i innleggene dine her er du full av fordommer, og har et underlig syn på ting...

Pappagutter, blonde bimboer, nerdedamer... Herregud!

Det er vel fordi alle tanker som virker litt ukonvensjonelel blir sett på som "underlige" at det ikke eksisterer en eneste stor kvinnelig filosof eller ideolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig problemet med ordet "neger"? Hvorfor er det så rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hva er egentlig problemet med ordet "neger"? Hvorfor er det så rasistisk?

Fordi slavehandlere og andre rasister brukte ordet "neger" som i noe nedverdigende.

Derfor, for å markere at vi er i en ny tid nå, bytter vi ord, for å ikke bli minnet om det gamle og triste.

Kan du forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi slavehandlere og andre rasister brukte ordet "neger" som i noe nedverdigende.

Derfor, for å markere at vi er i en ny tid nå, bytter vi ord, for å ikke bli minnet om det gamle og triste.

Kan du forstå det?

Først kalte vi dem niggere, det måtte byttes ut med neger, som igjen skulle byttes ut med svart som igjen skulle byttes ut "afroamerikaner" eller afrikaner. Problemet er heller at uansett hva man kaller dem, så vil begrepet ende opp som et skjellsord i løpet av tyve år. Derfor holder jeg meg til "neger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at veldig mye av kritikken mot IQ tester er politisk korrekthet. Det har jo også vist seg at i USA, så ser man at østasiaster har høyest IQ, foran hvite med negere på bunn også om man sammenligner indvider som har bodd i USA i flere generasjoner og har samme utdanningsnivå.

Det hadde vært en ting om IQ testene hadde vist at folk i Norge og Japan hadde en IQ på femti mens folk i Somalia hadde en IQ på 150. Det som derimot er slående er at de landene og kulturene som viser høyest IQ har vært blant de mest siviliserte samfunn på kloden i mellom tusen og to tusen år. Land som viser lav IQ derimot har forblitt underutviklet helt siden tidenes morgen. Ser man på historien, så har jo teknologien sakte men sikkert spredd seg geografisk. Det man ser er jo at spredningen av teknologi og kultur stoppet drastisk opp når den nådde de "sorte" Afrika. Sivilisasjonen stoppet opp på grensen til Somalia, Kenya og Uganda.

Vel, hadde verden bare vært så enkel å forstå. I virkeligheten er den nok mer komplisert enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Først kalte vi dem niggere, det måtte byttes ut med neger, som igjen skulle byttes ut med svart som igjen skulle byttes ut "afroamerikaner" eller afrikaner. Problemet er heller at uansett hva man kaller dem, så vil begrepet ende opp som et skjellsord i løpet av tyve år. Derfor holder jeg meg til "neger.

Svart er ikke byttet ut med afroamerikaner eller afrikaner...

Det er tre forskjellige begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så dabber det helt av når vi har hatt 1-2 møter. De vil bare ha sex som regel og det blir med det. Har en anelse om at dette er pga at jeg ikke har kroppen som passer til hodet...

Der kan du nok være inne på noe, skal jeg være helt ærlig.

Den gode nyheten er at det er absurd enkelt å kvitte seg med de 10 ekstra kiloene. Selv har jeg gått ned 8 kg på ca. en måned uten å prøve særlig hardt (driver med styrkeidrett og er derfor mer opptatt av å løfte avsinding tunge ting enn å ha en veik og såkalt "pen" kropp, og vil derfor ikke gå for fort ned i vekt slik at musklene får lide, men nok om det).

Trener du en 8-10 timer i uka vil du få en lekker kropp i løpet av et års tid eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Der kan du nok være inne på noe, skal jeg være helt ærlig.

Den gode nyheten er at det er absurd enkelt å kvitte seg med de 10 ekstra kiloene. Selv har jeg gått ned 8 kg på ca. en måned uten å prøve særlig hardt (driver med styrkeidrett og er derfor mer opptatt av å løfte avsinding tunge ting enn å ha en veik og såkalt "pen" kropp, og vil derfor ikke gå for fort ned i vekt slik at musklene får lide, men nok om det).

Trener du en 8-10 timer i uka vil du få en lekker kropp i løpet av et års tid eller så.

Ti kilo på ett år?

Med litt joggeturer i tillegg til styrketrening, masse grønnsaker og sånt, så er ti kilo gjort på ti uker. Man kan til og med leve med den livsstilen i etterkant også. For noen er det kanskje en grusom tanke å leve på sunn mat samtidig som man får mosjonert litt.

Jeg er helt dønn enig med deg i at ti kilo er absurd enkelt å kvitte seg med. Det jeg ikke er enig med deg i, er at man nødvendigvis får en lekker kropp av å kvitte seg med ti kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det jeg ikke er enig med deg i, er at man nødvendigvis får en lekker kropp av å kvitte seg med ti kilo.

Det har han heller kke hevdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti kilo på ett år?

Med litt joggeturer i tillegg til styrketrening, masse grønnsaker og sånt, så er ti kilo gjort på ti uker. Man kan til og med leve med den livsstilen i etterkant også. For noen er det kanskje en grusom tanke å leve på sunn mat samtidig som man får mosjonert litt.

Jeg er helt dønn enig med deg i at ti kilo er absurd enkelt å kvitte seg med. Det jeg ikke er enig med deg i, er at man nødvendigvis får en lekker kropp av å kvitte seg med ti kilo.

Nå må du lese innlegget mitt en gang til.

Jeg skrev at en lekker kropp vil være på plass på ca. ett år med trening, og at 10kg er veldig lett å kvitte seg med. Det jeg ikke har skrevet er at 10kg=ett år=lekker kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hilde K S
Nå må du lese innlegget mitt en gang til.

Jeg skrev at en lekker kropp vil være på plass på ca. ett år med trening, og at 10kg er veldig lett å kvitte seg med. Det jeg ikke har skrevet er at 10kg=ett år=lekker kropp.

Jeg gjorde jo det, og innrømmet feiltolking av svaret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positivist
Vel, hadde verden bare vært så enkel å forstå. I virkeligheten er den nok mer komplisert enn som så.

Jeg hater postmodernister! Faen for noen søplehuer. Hver gang deres politiske korrekthet blir presset litt, så drar de fram usedvanlig intetsigende utsagn som at verden er komplisert eller lignende. Akkurat som om kompleksitet, imaginært eller ei, er et universalargument som tilbakeviser alt annet. Forstår du det, Vera Vinge? Du kunne like gjerne sagt møøøh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar

I min verden leker like barn best.

2 individer med såkalt grov benbygning passer best i sammen, akkurat som 2 med mindre grov benbygning passer bedre i sammen - kroppslig sett.

Så er jo selvfølgelig ikke det kriteriet alene nok da men ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden leker like barn best.

2 individer med såkalt grov benbygning passer best i sammen, akkurat som 2 med mindre grov benbygning passer bedre i sammen - kroppslig sett.

Så er jo selvfølgelig ikke det kriteriet alene nok da men ........

Jeg er slank, men tenner ikke på slanke menn... Liker best når jeg har litt å ta i, og jeg synes det er mest mandig med en litt stor og røslig kar (mener ikke muskelbunter). Kosemage og litt ekstra = nammenam :)

Så ingen like barn her i gården! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...