Gjest TS Skrevet 17. juni 2009 #1 Del Skrevet 17. juni 2009 Kanskje litt rart å spørre om men: Om du hadde dratt på date med en person, dere hadde en grei kjemi og du likte personens utseende (ansikt) men personen var overvektig. Sett at det var noe (er vel kanskje for de fleste) du ikke tente på, som ville gjort at en del av deg ville synes personen var frastøtende. Snakker ikke om ekstrem overvekt, men noen kilo for mye. Ville du kunne oversett dette pga. at du likte personen, og allikevel gitt h*n en sjanse? Og om ikke, hvis du møtte personen igjen etter en tid og h*n hadde blitt tynn, hvordan ville det i såfall forandret ting? Synes det virker som det er et sykt stort fokus på folks vekt når det kommer til dating og å finne seg en kjæreste. Jeg har noen kilo for mye (ikke mer enn 10, så er ikke sååå ille) Har datet på nettet, og i profilen har jeg et bilde av ansiktet. Har møtt mange gutter som på forhånd har vært kjempe ivrige, mast om å møtes. og vi har hatt kjempe bra kjemi.. Men, så dabber det helt av når vi har hatt 1-2 møter. De vil bare ha sex som regel og det blir med det. Har en anelse om at dette er pga at jeg ikke har kroppen som passer til hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 17. juni 2009 #2 Del Skrevet 17. juni 2009 Svarer kun for meg:) Min forste kjærlighet var VELDIG overvektig, og jeg var forelsket som bare det! Har også vært ulykkelig forelsket i lange tider over en som er veldig overvektig, og nå en av mine beste venner. Han er så utrolig herlig, og jeg har aldri tenkt at vekten hans spiller noen rolle, selv om venninner har kommentert det! Når det gjelder kjærester har jeg nesten bare vært sammen med veldig tynne, høye og muskuløse menn. Selv er jeg normal med former og har ingen modellkropp. Men til spørsmålet: Hvis du møtte personen igjen etter en tid og h*n hadde blitt tynn, hvordan ville det i såfall forandret ting? Må si jeg har "syndet" her.. Var på dealern med en fyr for 6 år siden, hvor det ikke var så mye fysisk interesse fra min side over en filleting (sjeling), selv om jeg synes han som person var TOPP. Vi møttes igjen for noen uker siden og da hadde han fikset på det og har verdens nydeligste øyne, og det var full klaff!<3 Har aldri vært så forelsket noen gang, og det er gjensidig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_kvinne Skrevet 17. juni 2009 #3 Del Skrevet 17. juni 2009 Nå kan jeg kunne svare for meg selv. Og jeg ville absolutt ikke brydd meg, men noenganger tror jeg faktisk at mannfolk er mye mer overfladiske på sånne ting enn jenter er, hvertfall når det gjelder de jeg kjenner. *venter på å bli skutt av KG's guttegjeng* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 18. juni 2009 #4 Del Skrevet 18. juni 2009 Desverre så tror jeg også at menn generellt er mer overflatiske i forhold til dette med kropp og vekt. Ikke alle, selvfølgelig. Men mange. Menn er nok mer visuelle enn oss kvinner, og har nok en større tendens enn oss kvinner, til å vektlegge det ytre. Det er jævlig synd, for det finnes så mange oppegående og søte overvektige jenter også. Synd at gutta ikke i større grad ser mennesket bak vekten. Utseende betyr jo litt, og det er forskjell på hva vi synes er tiltrekkende. Men jeg synes likevel det er en klar overvekt av menn med et overfladisk syn på kvinner og kropp. Det er jo bare å lese noen profiler på datingsidene på nettet, så forstår man jo hvordan det ligger an. Heldigvis finnes det også koselige menn, med et mer nyansert syn på dette med vekt, men hvor finner man de hen da? De tror jeg gjemmer seg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. juni 2009 #5 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har i grunnen ikke inntrykk av at det er flere single blant overvektige enn blant normalvektige jenter. Uansett, du kan jo ikke vite om det har noe som helst med vekten din å gjøre at det ikke blir noe mer. Du kan jo også vurdere å legge ut et helfigurbilde på profilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #6 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg gikk ut med en mann fra nettet i forigge uke og ble veldig skuffet da jeg så ham, da han hadde en veldig rar og liten overkropp i forhold til resten av kroppen. Han hadde mange bilder i profilen og hadde et nyyydelig ansikt (modellpent), men det gikk ikke an å se kroppens proporsjoner. Jeg vet at jeg er ekstremt overfladisk pga at jeg tenker på det, men for meg var det en dealbreaker. Klarte bare ikke å tenke på ham på en romantisk måte. Føles veldig kjipt da, skulle ønske jeg ikke tenkte sånn. Men føler med deg TS (bortsett fra sex! DON'T!) Jeg er heller ikke perfekt. Men man må nesten ta tak i dette og fikse problemet. Det er altfor store krav i datingverdenen og man må være realistisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 18. juni 2009 #7 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Kanskje litt rart å spørre om men: Om du hadde dratt på date med en person, dere hadde en grei kjemi og du likte personens utseende (ansikt) men personen var overvektig. Sett at det var noe (er vel kanskje for de fleste) du ikke tente på, som ville gjort at en del av deg ville synes personen var frastøtende. Snakker ikke om ekstrem overvekt, men noen kilo for mye. Ville du kunne oversett dette pga. at du likte personen, og allikevel gitt h*n en sjanse? Og om ikke, hvis du møtte personen igjen etter en tid og h*n hadde blitt tynn, hvordan ville det i såfall forandret ting? Synes det virker som det er et sykt stort fokus på folks vekt når det kommer til dating og å finne seg en kjæreste. Jeg har noen kilo for mye (ikke mer enn 10, så er ikke sååå ille) Har datet på nettet, og i profilen har jeg et bilde av ansiktet. Har møtt mange gutter som på forhånd har vært kjempe ivrige, mast om å møtes. og vi har hatt kjempe bra kjemi.. Men, så dabber det helt av når vi har hatt 1-2 møter. De vil bare ha sex som regel og det blir med det. Har en anelse om at dette er pga at jeg ikke har kroppen som passer til hodet... Hmm..For min del er det jo utseende man først blir tiltrukket av, og så er det personligheten som avgjør hvor det ender. Om det er en dame man vil bli sammen med, kanskje kun ha en flørt med, eller rett og slett ikke vil ha noe med å gjøre. En jente kan godt være kraftig for min del, men om hun er overvektig og tykk, må jeg nok si at jeg (desverre) ikke hadde tent noe på henne, og da funker det jo heller ikke med en sånn type relasjon som et forhold. Er vel et stort fokus på utseende generelt når det kommer til dating. Kunne kanskje vært lurt å hatt et bilde av hele deg da? Så slipper du jo i alle fall at gutten mister interesseren bare fordi han trodde du så annereldes ut kroppslig. Om de vil ha sex med deg så tenner de jo på deg (i alle fall litt, men klart er jo en del gutter som ikke legger så mye i hvem og hvordan personene man har sex med ser ut)..... Hadde du blitt tynn/normal/kraftig ja da kunne det jo vært mulig at jeg hadde tent på deg og sånn sett kunne tenkt i "kjæreste"baner..Høres veldig slemt ut, men er desverre sant...i alle fall for min del...Eller egentlig er det jo bare en realitet, gjelder jo både for gutter og jenter at de må være fysisk tiltrukket av en partner, og så varierer jo de tingene som gjør at man ikke blir fysisk tiltrukket - høyde, ansikt, hårfarge, kroppsfasong osv osv. Alt i alt er personlighet viktigst, men med tanke på kjæreste må det også være en fysisk tiltrekning. Endret 18. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 18. juni 2009 #8 Del Skrevet 18. juni 2009 *venter på å bli skutt av KG's guttegjeng* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. juni 2009 #9 Del Skrevet 18. juni 2009 Igjen, hva er overvektig? Jeg fikk beskjed av en nettdate en gang at han ikke tente på feite damer, men at han syns jeg hadde jævlig sexy lepper, og jeg gjerne kunne få suge ham. Han sa ikke dette under eller umiddelbart etter daten, men nesten ett år etterpå ringte han for å si det og forklare seg... Ikke det at jeg er særskilt feit, hvis jeg er det så er det ikke mange slanke mennesker i denne verden, for å si det sånn. Poenget er at smaken er som ja, baken, rett og slett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 18. juni 2009 #10 Del Skrevet 18. juni 2009 Stakkars meg. Som BÅDE er tynn og har sugemunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. juni 2009 #11 Del Skrevet 18. juni 2009 Stakkars meg. Som BÅDE er tynn og har sugemunn. Du har vel dagene fulle med å ligge og gape? *gliser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 18. juni 2009 #12 Del Skrevet 18. juni 2009 Du har vel dagene fulle med å ligge og gape? *gliser* Jah. Det er litt dumt, for jeg får liksåm alldri vist disse menna mine att det finns en jærne bak drøvvern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. juni 2009 #13 Del Skrevet 18. juni 2009 Nei det kann du si ja. Har det jo på sammen måten når jeg ikke er feit da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 18. juni 2009 #14 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Kanskje litt rart å spørre om men: Om du hadde dratt på date med en person, dere hadde en grei kjemi og du likte personens utseende (ansikt) men personen var overvektig. Sett at det var noe (er vel kanskje for de fleste) du ikke tente på, som ville gjort at en del av deg ville synes personen var frastøtende. Snakker ikke om ekstrem overvekt, men noen kilo for mye. Ville du kunne oversett dette pga. at du likte personen, og allikevel gitt h*n en sjanse? Og om ikke, hvis du møtte personen igjen etter en tid og h*n hadde blitt tynn, hvordan ville det i såfall forandret ting? Synes det virker som det er et sykt stort fokus på folks vekt når det kommer til dating og å finne seg en kjæreste. Jeg har noen kilo for mye (ikke mer enn 10, så er ikke sååå ille) Har datet på nettet, og i profilen har jeg et bilde av ansiktet. Har møtt mange gutter som på forhånd har vært kjempe ivrige, mast om å møtes. og vi har hatt kjempe bra kjemi.. Men, så dabber det helt av når vi har hatt 1-2 møter. De vil bare ha sex som regel og det blir med det. Har en anelse om at dette er pga at jeg ikke har kroppen som passer til hodet... Jeg er selv ganske tynn og trives best med en partner med normal eller slank bygning. Men ja, jeg kunne gått på ny date, og blitt sammen med en som veide noen få kilo for mye. Ved ekstrem overvekt (fedme) ville det imidlertid vært uaktuelt. Men dette synes som regel på ansiktsbilder, så da ville jeg nok aldri kommet så langt som til å date vedkommende i det hele tatt. Har du vurdert å legge ut et bilde som viser deg i halv- eller helfigur? Da blir det kanskje lettere å unngå slike typer gutter du beskriver, og lettere å finne noen seriøse og skikkelige. Det er mange gutter som liker frodige jenter også :-) Endret 18. juni 2009 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjesingen Skrevet 18. juni 2009 #15 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Igjen, hva er overvektig? Personlig, så er noen kg ekstra på ei dame ikke noe problem. Men blir det for mye melder jeg pass. Men det der er ikke alltid så lett. Kommer jo veldig an på dama og hvor interessert man blir. Men for å være litt kynisk, så tror jeg damene må jobbe hardere jo høyre BMI de har... (Nå er ikke anoreksia-tynn heller noe å trakte etter da men, og BMI kan i mange tilfeller være ganske misvisende). Endret 18. juni 2009 av Fjesingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. juni 2009 #16 Del Skrevet 18. juni 2009 Kanskje litt rart å spørre om men: Om du hadde dratt på date med en person, dere hadde en grei kjemi og du likte personens utseende (ansikt) men personen var overvektig. Sett at det var noe (er vel kanskje for de fleste) du ikke tente på, som ville gjort at en del av deg ville synes personen var frastøtende. Snakker ikke om ekstrem overvekt, men noen kilo for mye. Nja, ytterst tvilsomt om jeg ville ha datet en overvektig. Da skulle han ha hatt topposisjon i et firma jeg ønsket jobb i. Men da snakker vi om 5-8 kg ekstra over "slank og veltrent". Ikke noe mer! Eller s ville jeg ikek ha datet noen overvektige. Synes det er bare ekkelt med overflødog fettansamlinger som disser....det er så turn-off med utrente menn. Nå skal det sies at jeg selvsagt ikke er perfekt selv (!) men jeg forsøker i alle fall å spise sunt og trene jevnlig. Når jeg tenker etter så har jeg kun datet slanke menn i god fysisk form. Noe annet er bare utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 18. juni 2009 #17 Del Skrevet 18. juni 2009 Nja, ytterst tvilsomt om jeg ville ha datet en overvektig. Da skulle han ha hatt topposisjon i et firma jeg ønsket jobb i. Men da snakker vi om 5-8 kg ekstra over "slank og veltrent". Ikke noe mer! Eller s ville jeg ikek ha datet noen overvektige. Synes det er bare ekkelt med overflødog fettansamlinger som disser....det er så turn-off med utrente menn. Nå skal det sies at jeg selvsagt ikke er perfekt selv (!) men jeg forsøker i alle fall å spise sunt og trene jevnlig. Når jeg tenker etter så har jeg kun datet slanke menn i god fysisk form. Noe annet er bare utenkelig. De veltrente mennene du har datet tolererte altså litt skalvping fra deg? Siden du ikke er perfekt mener jeg..Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #18 Del Skrevet 18. juni 2009 Når det gjelder nettdating så finnes det ei side som heter Frodig.no. Der er det ikke bare kraftige men også helt normale folk som kanskje liker at partneren er litt rund i kanten. Anbefales for de det er aktuelt for!! Er selv litt rund i kantene og har truffet drømmemannen der inne!! Og han er ganske normal selv men liker meg for den jeg er... Herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #19 Del Skrevet 18. juni 2009 Problemet er vel at damer som har en del kilo for mye, gjerne legger på seg enda mere senere. Damer som spiser usunt og ikke liker å trene blir ofte svære. Det er nok dette mange gutter og menn frykter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjesingen Skrevet 18. juni 2009 #20 Del Skrevet 18. juni 2009 De veltrente mennene du har datet tolererte altså litt skalvping fra deg? Siden du ikke er perfekt mener jeg..Merkelig. Hehe... Ikke sant, forvente null av seg selv og alt for mye av andre. Men jeg har i hvertfall en tommelfingerregel, og det er at hun ikke bør veie mer enn meg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå