Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I dag da jeg gikk tur i skogen oppdaget jeg noe ekkelt.

Fant først et rådyrben som var revet av ved hofteleddet. Det var knyttet en tråd til benet som var lagt i et mønser og knyttet til et tre. På alle steinene rundt var det blod. Ganske mye blod. Men det var bare mye blod på steinene - ikke på gresset. På gresset var det bare bloddråper. I trærne rundt var det hengt opp firkanter med toalettpapir med bloddråper på. Disse var hengt inn på greinene, og noen steder var greinene brukket før papiret var tredd innpå.

Jeg ble kjemperedd. Ringte politiet, men de visste ikke om de hadde tid til å sende en patrulje. Det er kanskje ikke en sak for politiet?

Noen som har noen tanker om hva som kan ha skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nesten garantert ikke noe rituale! Det er et gammelt jegertriks, som brukes for og lokke til seg rovdyr som f.eks rev, gaupe eller jerv, som er naturlige fiender av rådyrene. Dersom det er brukt for og lokke til seg ulv eller bjørn, er det ganske amatørmessig, fordi rådyr ikke er noe "naturlig" byttedyr for disse. Selv om det selvsagt står på menyen deres, om muligheten byr seg. Da er det bedre og bruke elgblod eller reinsdyr... :)

Gjest Marlo
Skrevet

Må si meg enig med personen over. Dette er nok for å tiltrekke seg rovdyr.

Jeg ville uansett ringt mattilsynet og sagt i fra, evnt hört om det er noen som har tillatelse til å felle et rovdyr.

Har selv mött på det samme i skogen en gang, og mattilsynet etterforsket det da det ikke var noen som hadde tillatelse til å felle rovdyr der.

Samme har jeg gjort når jeg har kommet over store bokser (feller for gaupe m.m.) (den ene fella jeg kom over var det faktisk en gaupe i)

Ringte dem, sa ifra, noen ganger så er det en lovlig grunn til det (merking av dyr etc), andre ganger har de sendt folk opp dit for å undersöke fella, evnt bötlegge eier av den om de finner dem, og fjerner fella.

Skrevet
Må si meg enig med personen over. Dette er nok for å tiltrekke seg rovdyr.

Jeg ville uansett ringt mattilsynet og sagt i fra, evnt hört om det er noen som har tillatelse til å felle et rovdyr.

Har selv mött på det samme i skogen en gang, og mattilsynet etterforsket det da det ikke var noen som hadde tillatelse til å felle rovdyr der.

Samme har jeg gjort når jeg har kommet over store bokser (feller for gaupe m.m.) (den ene fella jeg kom over var det faktisk en gaupe i)

Ringte dem, sa ifra, noen ganger så er det en lovlig grunn til det (merking av dyr etc), andre ganger har de sendt folk opp dit for å undersöke fella, evnt bötlegge eier av den om de finner dem, og fjerner fella.

Enig med denne, nå vet ikke jeg noe om jaktsesonger, men man har ihvertfall ikke lov å jakte utenom sesongene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...