Gjest Gjest_meg_* Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg og kjæresten har vært sammen i tre år og er samboere. I det siste har han fått mye kontakt med ei fra jobb. Vi var på byen med henne forrige helg, og da var han stort sett bare opptatt av henne hele kvelden. Han spanderte drikke på henne og stod lenge med henne i baren og var lenge borte da han skulle møte henne. Meldingene tikket inn både før og etter vi var på byen. Nå skal han altså alene med henne på festival en dag, og jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg er supersjalu nå. Er det helt feil av meg at jeg ikke vil at han skal dra eller burde jeg gi han såpass frihet (som han selv sier)? Det hører kanskje med og fortelle at han var utro mot meg helt i starten av forholdet vårt. Han er en helt annen person nå, men det plager meg fortsatt. Nå er jeg skikkelig deppa. Har ikke snakket med noen venninner om noe av dette. Jeg vil liksom ikke at de skal få et negativt syn på han og at det skal bli dumt i etterkant. Men det er kanskje noe jeg burde gjøre...
Lady La-Laa Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Jeg skjønner følelsene dine veldig godt! Ikke lett dette her, og særlig ikke med den bagasjen dere har (utroskap). Men siden du fremdeles er sammen med han har du på en måte valgt å "tilgi" Og du må prøve å ikke la det prege deg. Jeg tror virkelig ikke det vil være lurt å nekte han og gå. Han er et voksent menneske som bør få ta sine egne valg, MEN når han er i et forhold til deg så har han ikke bare seg selv og sine ønsker å ta hensyn til, men også deg. Fortell han hva du føler, at dette plager deg og at du ikke liker det, men ikke nekt han, da skyver du han fra deg isteden. Det positive i denne situasjoner er jo at han har latt deg og denne jenta møte hverandre. Han holder altså ikke henne skjult for deg og hun fullt klar over deg og ditt forhold til han Likevel aldri noe morro å føle seg tilsidesatt av kjæresten til fordel for en annen jente, men kan hende du har følt litt mer på det enn hva det egentlig er og. Men jeg synes ikke det er naturlig at han skal begynne å henge mye med ei venninne, for dette er tid han ellers burde brukt på deg.. Engang i blant er jo greit, men da kan jo også du være med. Kan jo være ei alright jente som du også kan bli venn med
Ms.Blaise Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Nei, det hadde ikke vært greit for meg i allefall!
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Jeg og kjæresten har vært sammen i tre år og er samboere. I det siste har han fått mye kontakt med ei fra jobb. Vi var på byen med henne forrige helg, og da var han stort sett bare opptatt av henne hele kvelden. Han spanderte drikke på henne og stod lenge med henne i baren og var lenge borte da han skulle møte henne. Meldingene tikket inn både før og etter vi var på byen. Nå skal han altså alene med henne på festival en dag, og jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg er supersjalu nå. Er det helt feil av meg at jeg ikke vil at han skal dra eller burde jeg gi han såpass frihet (som han selv sier)? Det hører kanskje med og fortelle at han var utro mot meg helt i starten av forholdet vårt. Han er en helt annen person nå, men det plager meg fortsatt. Nå er jeg skikkelig deppa. Har ikke snakket med noen venninner om noe av dette. Jeg vil liksom ikke at de skal få et negativt syn på han og at det skal bli dumt i etterkant. Men det er kanskje noe jeg burde gjøre... Hadde kjæresten min oppført seg på prikk like måte, hadde jeg absolutt reagert...For meg høres det heelt unormalt ut, å i tillegg med den tonen og kjemien de har, vet en jo aldri hva som skjer. At han viser henne mer oppmerksomet enn deg når dere var på byen høres jo helt drøyt ut....I tillegg vært utro en gang før ja...Hmm....må si varsellampene mine hadde lyst...
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Jeg skjønner følelsene dine veldig godt! Ikke lett dette her, og særlig ikke med den bagasjen dere har (utroskap). Men siden du fremdeles er sammen med han har du på en måte valgt å "tilgi" Og du må prøve å ikke la det prege deg. Jeg tror virkelig ikke det vil være lurt å nekte han og gå. Han er et voksent menneske som bør få ta sine egne valg, MEN når han er i et forhold til deg så har han ikke bare seg selv og sine ønsker å ta hensyn til, men også deg. Fortell han hva du føler, at dette plager deg og at du ikke liker det, men ikke nekt han, da skyver du han fra deg isteden. Det positive i denne situasjoner er jo at han har latt deg og denne jenta møte hverandre. Han holder altså ikke henne skjult for deg og hun fullt klar over deg og ditt forhold til han Likevel aldri noe morro å føle seg tilsidesatt av kjæresten til fordel for en annen jente, men kan hende du har følt litt mer på det enn hva det egentlig er og. Men jeg synes ikke det er naturlig at han skal begynne å henge mye med ei venninne, for dette er tid han ellers burde brukt på deg.. Engang i blant er jo greit, men da kan jo også du være med. Kan jo være ei alright jente som du også kan bli venn med Nei, jeg kan jo ikke nekte han å dra. Og han er fullt klar over at jeg er lei meg fordi han gjør det. At han allikevel drar sårer meg. Hun virker som en kjempehyggelig jente. Hun er en jente han sikkert kunne blitt sammen med hvis han hadde vært singel. Det er sikkert derfor jeg er så sjalu også. Tror ikke det funker så veldig bra å bli bestis med henne men...
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Nei, jeg kan jo ikke nekte han å dra. Og han er fullt klar over at jeg er lei meg fordi han gjør det. At han allikevel drar sårer meg. Hun virker som en kjempehyggelig jente. Hun er en jente han sikkert kunne blitt sammen med hvis han hadde vært singel. Det er sikkert derfor jeg er så sjalu også. Tror ikke det funker så veldig bra å bli bestis med henne men... Hvordan har det egentlig blitt "naturlig" at de 2 skal på festival sammen?? Om jeg har kjæreste hadde jeg følt meg helt fjern om jeg hadde avtalt en ferietur med ei venninne fra jobb ( som jeg nettopp ble kjent med)...
Gjest gjestdeluxe Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 -I det siste har han fått mye kontakt med ei fra jobb. -Vi var på byen med henne forrige helg, og da var han stort sett bare opptatt av henne hele kvelden. -Han spanderte drikke på henne og stod lenge med henne i baren og var lenge borte da han skulle møte henne. -Meldingene tikket inn både før og etter vi var på byen. -Nå skal han altså alene med henne på festival en dag, -Han var utro mot meg helt i starten av forholdet vårt. Dette hørtes jo bare helt fjernt ut. Hvorfor vil du være sammen med en som får deg til å se så betydningsløs ut?
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Hvordan har det egentlig blitt "naturlig" at de 2 skal på festival sammen?? Om jeg har kjæreste hadde jeg følt meg helt fjern om jeg hadde avtalt en ferietur med ei venninne fra jobb ( som jeg nettopp ble kjent med)... Ja, det er det jeg også sitter og lurer på. Jeg hadde aldri gjort det iallefall. Det er godt å høre at andre også reagerer, for han sier jo at jeg bare er teit som ikke lar han gjøre det han har lyst til, og at jeg må "slippe han fri". Han sier også at hun er en ordentlig jente, som ikke kommer til å prøve seg på han. Men en ordentlig jente hadde vel igrunnen ikke vært med en gutt som han kjæreste på tur. Det hadde ikke jeg gjort.
Sheenaca Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Jeg hadde også reagert, og absolutt ikke likt det i det hele tatt. Men der utviser jeg nok litt dobbeltmoral. Jeg er nemlig mye sammen med en mannlig kollega av meg, vi kan gå på fjelltur, dra på kafé eller spise middag sammen. Det skjer som regel når kjæresten min er borte, og jeg uansett ikke kan være sammen med ham. Denne kollegaen har jeg absolutt ingen romantiske følelser for. Vi kan tulleflørte litt på msn, men han er klar over at jeg elsker kjæresten min, og jeg ville ikke gjort noe med ham selv om jeg hadde vært singel. Det skyldes mye at han er en god del eldre enn meg, men også at han er en god venn, og seriøs flørting og slikt tror jeg ville ødelagt vennskapet. Dessuten har jeg tenkt over det, og kommet til at jeg virkelig ikke er tiltrukket av ham annet enn som en venn. Hadde kjæresten min hatt en lignende venn, hadde jeg blitt sjalu. Dermed er jeg helt åpen om alt jeg gjør sammen med kollegaen min, og hvis kjæresten min noen ganger får problemer med det, kan jeg godt være mindre sammen med kollegaen min, eller kutte ham helt ut hvis det skulle være nødvendig. Jeg synes du har all rett til å være skeptisk, men særlig med tanke på at han har introdusert dere er det kanskje ikke så sannsynlig at du har grunnlag for skepsisen.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Ja, det er det jeg også sitter og lurer på. Jeg hadde aldri gjort det iallefall. Det er godt å høre at andre også reagerer, for han sier jo at jeg bare er teit som ikke lar han gjøre det han har lyst til, og at jeg må "slippe han fri". Han sier også at hun er en ordentlig jente, som ikke kommer til å prøve seg på han. Men en ordentlig jente hadde vel igrunnen ikke vært med en gutt som han kjæreste på tur. Det hadde ikke jeg gjort. Høres helt dustete ut. Det går bare ikke an. Men det er opp til deg hvordan du ønsker å bli behandlet av andre. Dette er bare respektløs og manipulerende.
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Ja, det er det jeg også sitter og lurer på. Jeg hadde aldri gjort det iallefall. Det er godt å høre at andre også reagerer, for han sier jo at jeg bare er teit som ikke lar han gjøre det han har lyst til, og at jeg må "slippe han fri". Han sier også at hun er en ordentlig jente, som ikke kommer til å prøve seg på han. Men en ordentlig jente hadde vel igrunnen ikke vært med en gutt som han kjæreste på tur. Det hadde ikke jeg gjort. Nei, helt enig! Akkurat situasjonen din mener jeg ikke har noe med overdreven sjalusi å gjøre i det hele tatt. Tror det store flertallet hadde reagert på det. Jeg kjenner i alle fall ikke en gutt/ jente som ikke hadde reagert om partneren deres gjorde det. Vært noe annet om hun jenta var en barndomsvenn som du kjente godt osv...(fortsatt litt rart med kun de 2 på "ferie" men)... Jeg mener faktisk at om jeg hadde vært i prikk samme situasjon som deg....hadde jeg gitt dama et ultimatum...er du sammen med meg, kan du desverre ikke innlede en relasjon til nye menn der det lissom er naturlig at dere 2 alene stikker på festival, kino osv sammen...Vil du gjøre det, får du være singel..........
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Men hva kan jeg egentlig gjøre med det? Han vet hva jeg føler men velger allikevel og dra...
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Men hva kan jeg egentlig gjøre med det? Han vet hva jeg føler men velger allikevel og dra... Som sagt ovenfor, da hadde jeg gjort det slutt...
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #15 Skrevet 17. juni 2009 Nei, helt enig! Akkurat situasjonen din mener jeg ikke har noe med overdreven sjalusi å gjøre i det hele tatt. Tror det store flertallet hadde reagert på det. Jeg kjenner i alle fall ikke en gutt/ jente som ikke hadde reagert om partneren deres gjorde det. Vært noe annet om hun jenta var en barndomsvenn som du kjente godt osv...(fortsatt litt rart med kun de 2 på "ferie" men)... Jeg mener faktisk at om jeg hadde vært i prikk samme situasjon som deg....hadde jeg gitt dama et ultimatum...er du sammen med meg, kan du desverre ikke innlede en relasjon til nye menn der det lissom er naturlig at dere 2 alene stikker på festival, kino osv sammen...Vil du gjøre det, får du være singel.......... Ja, jeg kan jo si at han får velge mellom å gjøre akkurat det han vil eller være sammen med meg.. Er bare så redd for at det skal bli slutt.
yggdrasil Skrevet 17. juni 2009 #16 Skrevet 17. juni 2009 Nei, jeg hadde ikke syntes at dette var greit. Ville heller ikke dratt alene på festival med en mannlig kollega som hadde kjæreste, dersom jeg ikke enten hadde tenkt å prøve å stjele han. Eller jeg var 100% sikker på at det ikke kom til å hende noe. Altså at det absolutt ikke var noen som helst gnist til stede mellom oss, og uansett hvor full vi kom til å bli så ville det ikke bli noe tull.
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #18 Skrevet 17. juni 2009 Ja, jeg kan jo si at han får velge mellom å gjøre akkurat det han vil eller være sammen med meg.. Er bare så redd for at det skal bli slutt. Skjønner det, og det er jo veldig trist...Men syns han behandler deg med svært liten respekt om han drar på festival med hun dama og vet du sitter hjemme og er lei deg. Spesielt siden det han gjør er helt SÆRT. Hadde følt jeg hadde valget mellom å gi et ultimatum og så ta den støyten at det eventuelt ble slutt, eller å bare stilltiende godta det, og da hadde jeg følt meg tråkket på, følt meg helt usikker på hva de gjorde på festival, generelt egentlig bare følt meg dumsnill.....Men sier ikke at det nødvendigvis er det rette, men sånn hadde jeg følt det i alle fall
Lady La-Laa Skrevet 17. juni 2009 #19 Skrevet 17. juni 2009 Nei, jeg kan jo ikke nekte han å dra. Og han er fullt klar over at jeg er lei meg fordi han gjør det. At han allikevel drar sårer meg. Hun virker som en kjempehyggelig jente. Hun er en jente han sikkert kunne blitt sammen med hvis han hadde vært singel. Det er sikkert derfor jeg er så sjalu også. Tror ikke det funker så veldig bra å bli bestis med henne men... Hvis han er klar over det og likevel velger å dra, så tar han overhodet ikke hensyn til deg. Og slikt vil jo automatisk skape vanskeligheter mellom dere, det burde han jo også ta i betraktning når han gjør sitt valg. Da er det rart at det likevel veier tyngst å gå på festival med denne jenta. Jeg antar at du ikke har anledning til å være med, og å dra alene for han er jo heller ikke gøy, men hvis han har hatt andre bedre alternativer å dra sammen med så er det iallefall utrolig dårlig av han ovenfor deg å gjøre dette. Jeg hadde blitt super såret selv, bare så det er sagt!
Gjest brutal_mann Skrevet 17. juni 2009 #20 Skrevet 17. juni 2009 Her er det noen som får seg noe på si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå