Gå til innhold

Bryllup

Gjest Gjest_tore_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tore_*
Skrevet

Hei!

Jeg er en mann som tenker det at jeg aldri har lyst til å feire noe ordentlig bryllup.

Jeg har helst bare lyst til at jeg en gang skal gifte meg i det stille og slippe alt styret med bryllupforberedelser og masse gjester.

Hvordan ser dere kvinner på dette med bryllup. Noen av dere som hadde gått med på å bare hatt et bryllup helt i det stille og f.eks heller dradd på en skikkelig bra og romantisk bryllupsreise samtidig som en slipper alt stress rundt bryllupet?

Skrevet

Personlig så har jeg kjempelyst til å gifte meg med mannen min, men ikke lyst på et bryllup. Vi har valgt å gifte oss hos byfogden, så kan de som vil komme å spise kake og drikke kaffe med oss senere. Dette har faktisk også blitt mye større enn vi ville i utgangspunktet. (Vi ville avslutte det hele med å dra ut og spise med forloverne og deres kjære), men familien ville også ta del i dagen, så da ble det sånn..

Din plan hadde passet meg utmerket. Ikke alle kvinner drømmer om stort bryllup og hvit kjole.

Skrevet

Vi skal faktisk ta det over 2 dager vi, så det blir billigere og enklere.

Selve vielsen og middagen er bare med nærmeste familie, likevel kommer vi opp i 18 stk. Det er første dagen.

Og dagen etter så har vi fest. Dette blir bare en helt vanlig fest der alle kan komme, så skal vi bare prøve å sette fram litt kaker og sånne ting. Tenker vi blir rundt 50 ellerno da hvis alle kommer. :)

Da er liksom bare bryllupsstemning og sånne ting første dagen, mens dag 2 er bare fest med venner.

Skrevet

Jeg liker ikke bryllup. Det gjør heldigvis ikke mannen min heller.

Her ble det byfogd i all stillhet - og uten noe annet enn oss to, hverdagsklær og to vitner. Og dagen ble alikevel absolutt perfekt, og en av de mest romantiske i mitt liv.

Skrevet

Jeg kunne nok levet med det, hvis det var veldig viktig for han jeg skulle gifte meg med, men det hadde alltid vært et savn. Så ja, hvis det er viktigere for deg å unngå styret, enn det er for meg å ha det.

Skrevet
Jeg liker ikke bryllup. Det gjør heldigvis ikke mannen min heller.

Her ble det byfogd i all stillhet - og uten noe annet enn oss to, hverdagsklær og to vitner. Og dagen ble alikevel absolutt perfekt, og en av de mest romantiske i mitt liv.

Hverdagsklær? Dere gadd ikke å pynte dere litt engang? Antar at ekteskap ikke betyr så mye for dere da eller?

Gjest Faerie
Skrevet
Hverdagsklær? Dere gadd ikke å pynte dere litt engang? Antar at ekteskap ikke betyr så mye for dere da eller?

Tipper at ekteskapet betyr mye for dem, mens bryllupet betyr lite.

Skrevet

Hadde det vært opp til meg skulle jeg og mannen giftet oss utenlands uten gjester, og hatt en skikkelig bryllupsreise samtidig. Men han insisterte på skikkelig bryllup, så vi hadde familiebryllup med 40 gjester og vennefest helga etter med 60 gjester.

Skrevet

Jeg hadde elsket å reise vekk og gifte oss bare vi to, enten et spennende sted i Norge, eller i utlandet. Hadde isåfall ville feiret med en helt enkel fest etterpå, type spleiselag, kakelunsj, grillfest eller lignende, sånn at familien fikk vært med litt. Vi skal ha et mer tradisjonelt bryllup, men bare med familie, ikke med venner, på den store dagen, og så skal vi ha venners venner fest med grilling og kos senere på året.

Skrevet

Jeg tenker som deg, og det gjør heldigvis mannen min også. Ingen av oss ønsket noe stort bryllup, det er ikke viktig i det hele tatt. Vi er heller ikke kristne, så noe kirkebryllup var helt uaktuelt. Vi giftet oss i Tinghuset etterfulgt av en god middag på restaurant sammen med vår nærmeste familie (foreldre og søsken) og så dro vi på bryllupsreise. Det ble en fantastisk dag og jeg hadde ikke endret på noe som helst skulle jeg ha valgt igjen.

Skrevet

Min mann er litt som deg TS og ville virkelig ikke ha noe stort, kirkebryllup, en hel dag i fokus foran alle og hele den pakka der.

Det viktigste for meg var å gifte meg, ikke er vi kristne heller så kirkebryllup var ikke så veldig aktuelt, så vi reiste utenlands og hadde det fantastisk :hjerte:

Men selve festen og feiring med familien var veldig viktig for meg, så vi hadde fest senere og han storkoste seg måtte han innrømme. Tror delvis at grunnen til at det ble en okei feiring for han var fordi det var mindre høytidlig og ikke det samme fokuset som om vi hadde gjort det "på vanlig måte".

Skrevet

Jeg har aldri drømt om noe stort bryllup, mannen min har allerede rukket å gifte seg en gang, så vi tenkte at vi tar det stille og rolig i utlandet. men så ble det faktisk ikke! Vi skal samle familie og venner, rett og slett fordi det er altfor få muligheter til å gjøre det. Vi skal gjøre det rimelig og greit og ikke ha full treretters osv, men folk gleder seg veldig for det:)

man gjør som man vil - og hadde det blitt et stille og rolig bryllup, så hadde det nok blitt veldig bra det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...