Gå til innhold

fett hår i svangerskapet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er nå i uke 32 og samme hvor mange ganger jeg dusjer og såper inn håret, ser det veldig fett ut med en gang. Flere som har det slik? Og hva kan jeg gjøre? ikke så veldig pent når det ser ut som man konstant har fett hår:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå i uke 32 og samme hvor mange ganger jeg dusjer og såper inn håret, ser det veldig fett ut med en gang. Flere som har det slik? Og hva kan jeg gjøre? ikke så veldig pent når det ser ut som man konstant har fett hår:(

Jeg er veldig plaget med det samme. Må vaske håret hver dag og skal jeg noe på ettermiddagen/kvelden, må jeg vaske det da også for at jeg skal føle meg vel, for da begynner det å bli fett igjen og det er ca. et par cm "fettskill" fra hodebunn og ut mot håret.

Jeg er gravid med vårt 2. barn i uke 13 og det var slik også i forrige svangerskap, helt fra begynnelsen. Men umiddelbart etter fødselen, så snudde det totalt og jeg trengte ikke vaske håret mer enn en gang i uka. Det holdt seg rent og pent lenge. Slik hadde jeg det i ca. 8-10 uker, før det ganske raskt gikk tilbake til det samme "gamle" og jeg igjen måtte vaske håret mye oftere. Før jeg ble gravid med nr. 1, holdt det å vaske håret annenhver dag. "Hårproblemene" denne gangen startet nesten umiddelbart med at jeg kuttet ut prevensjon når vi bestemte oss for å prøve på nr. 2.

Prøvd å få råd diverse steder, men lite som hjelper. Muligens litt bedre når jeg bruker en mild volumshampoo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan også ha det sånn, bare pluss i tilliegg klør jeg noe ekstremt i hodebunnen, jeg har klødd så lenge og mye nå at det flasser og har komt røde prikker i hodebunnen, det er noe rare greier.. noen andre som har hatt det sånn i graviditeten???? merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har virkelig slitt med det samme, men jeg fant en løsning. :)

Selfølgelig må du ha en god sjampo og ikke balsam i annet en lengdene, men jeg bruker et slags "pulver" som forsvinner i håret og gir det mer volum og på en måte holder det "tørrere" i bunnen enn fett! Det har en mattende effekt.

Jeg gikk frisør linja-så tips til alle med fett hår, IKKE masser hodebunnen for mye, det vil gi raskere fett hår etter dusjen pga økt blodsirkulasjon i hodebunnen.

Her er link til hvilket "pulver" jeg mener:

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår var fett i første halvdel...nå har det bytta helt, blir aldri fett nå....

Men for meg hjalp Redken shampo og hårkur, ble litt bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har virkelig slitt med det samme, men jeg fant en løsning. :)

Selfølgelig må du ha en god sjampo og ikke balsam i annet en lengdene, men jeg bruker et slags "pulver" som forsvinner i håret og gir det mer volum og på en måte holder det "tørrere" i bunnen enn fett! Det har en mattende effekt.

Jeg gikk frisør linja-så tips til alle med fett hår, IKKE masser hodebunnen for mye, det vil gi raskere fett hår etter dusjen pga økt blodsirkulasjon i hodebunnen.

Her er link til hvilket "pulver" jeg mener:

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

Lykke til :)

Det pulveret er knall når det kommer til å "løfte" håret, men synes ikke det gjør forskjell på fett hår eller ei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt motsatt. Kan gå dobbelt så lenge mellom hårvask nå i forhold til før jeg ble gravid. Klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet. Men etter at jeg skiftet over til Head and Shoulders sin sjampo og balsam så synes jeg at det meste forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...