Nuith Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Vi bor i blokk i et veldig tettbygd boligområde, og i går dukket det tydeligvis opp en hund i en av de nærmeste leilighetene (trolig i blokka rett over gata). Den hylte uavbrutt fra 18:00 til godt over midnatt i går kveld - ved 22:00 tiden ringte vi politiet for å få dem til å sjekke det, både for hundens skyld (om den var plaget på noen måte) og for husfredens skyld. Våknet et par ganger om natta av bjeffing/hyling, men klarte stort sett å sove... Fra 09:00 til 14:00 ulte den uavbrutt igjen, nå de siste 2 timene er det bare "tilfeldig" uling (dvs. ca annethvert minutt kommet det 1-2 hyl). Jeg har prøvd å finne ut hvilken leilighet dyret er i, men det er ikke mulig å se den på vindu/terrasse. Politiet ser ikke ut til å være interessert i å gjøre noe... Er det normalt at hunder oppfører seg på denne måten, eller er det faktisk noe som plager den?
Frey Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Hvis den var hjemme alene så er det trolig separasjonsangst. Det er ikke vanlig sånn sett, men ikke uvanlig heller. Hvis eier ikke vet om problemet bør h*n underrettes snarest mulig slik at hunden kan få hjelp.
Sheenaca Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Jeg mener nå at en hund som står og uler eller bjeffer over lengre tid ikke har det helt bra. Enten har den separasjonsangst og er kjemperedd og stresset når den er alene hjemme, eller så får den altfor lite aktivisering og tar ut energien sin på å hyle. Hvis den fortsetter ville jeg gått inn i blokka du tror den befinner seg i (hvis det er mulig) og derifra forsøkt å finne ut hvilken leilighet hunden hører hjemme i. Det må jo være andre som har hørt den, så om du ikke finner hunden finner du kanskje i det minste andre naboer som vet noe mer. Noen bør iallefall snakke med eierne og finne ut om de vet at hunden hyler. Det kan jo også være en hund som bare er på "sommerferie" i blokka mens dens egentlige eiere er på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå