Gå til innhold

Gran Canaria

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei:)

Jeg reiser til Gran Canaria om noen uker, nærmere bestemt San Augustin. Hørt mye positivt om øya, ser virkelig frem til noen late dager i sola.

Lurer på om noen har noen tips eller erfaringer de vil dele om Gran Canaria og San Augustin? kan være om alt fra strender, shopping, utflukter, restauranter, opplevelser osv..

Tusen takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Maspalomas i februar i år. Det ligger ikke så langt fra San Augustin.

Maspalomas/Playa Del Ingles/Bahia Feliz og San Augustin ligger veldig nærme hverandre. Vi var ganske mye i Playa Del Ingles, der er det mye liv! Heftig uteliv, bl.a. hvis du setter pris på det. Rundt Kasbahsenteret er det f.eks. ganske mange utesteder som du blir lokket inn på med løfter om gratis drinker fra innkasterene. Jeg anbefaler deg å gi litt f i alle som maser om å få deg inn på ulike steder, gå heller der du i utgangspunket hadde tenkt. Vi brukte ca. 25 minutter på å spasere til Playa del ingles fra Maspalomas, da gikk vi langs veien, det går også an å spasere langs stranden. Maspalomasstranden er kjempenydelig. Fineste sandstranden jeg har sett!

Går an å dra på kamelsafari der på stranden. Vi var borte på en dyrepark som heter Palmitos Park bortenfor Maspalomas. Egentlig ikke så veldig spennende, så hadde jeg reist en gang til, hadde jeg latt det være. Derimot ville jeg tatt meg en båttur og sett om jeg så delfiner, det gikk vi glipp av. Det er mange muligheter til det. Og så er det lite tivoli på Maspalomas, og der er det jo moro for de som fortsatt har barnet i seg. Karuseller ute, berg og dalbane, bl.a., og inne er det mange lekemuligheter, biljard, bowling, alle slags spill. Vi var der flere ganger siden vi bodde på Blue Star Koala rett ved siden av.

Taxi er billig og enkelt. Benytt deg gjerne av det!

Jeg ville testet ut Hard Rock Cafe om jeg skulle reise igjen. Vi var jo ikke så nøye på maten mens vi var der, spiste helst billig junk, men det er fullt mulig å gå på flotte restauranter på Grand Canaria, altså.

Ellers synes jeg ikke at shoppingmulighetene var noe å skryte av, skal visstnok være bedre i Las Palmas enn på disse typisk turiststedene. Går an å få tak i billig kosmetikk da, og ikke minst alkohol. Prisene er billigere enn i Norge generelt, men synes det var litt dyrt til å være syden.

God tur til Grand Canaria, kos deg masse i varmen!! :)

Skrevet

Trenger ikke å dra helt til Las Palmas for å shoppe. I Vecindario, ikke så langt fra flyplassen, er det et stort shoppingsenter som heter Atlantico der du finner det meste. Reiseselskapene har som regel utflukt dit, men like greit å ta buss (evt taxi hjem om du har shoppet mye ;) )

Vi har pleid å dra til Atlantico en av de første dagene i ferien når vi har vært på GC. Da har vi stukket innom Carrefour og handlet øl, brus, pålegg, snacks etc. MYE billigere her enn på butikkene rundt hotellene vi har bodd på iallfall.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for gode svar, setter stor pris på det:)

Skal absolutt ta med meg disse tipsene:) Mye spennende å gkøre bortsett fra å ligge på stranden altså:)

Skrevet

Begynner å bli noen år siden jeg var på GC sist, men da var iallfall Garbo's på Bahia Feliz ganske bra. Er en showrestaurant ala Wallmans salonger. De fleste reiseoperatørene har utflukt dit, hvis ikke kan man komme seg dit på egen hånd (er ikke langt fra San Augustin). God mat og morsom underholdning når vi var der iallfall :)

Gjest Steve
Skrevet

Jeg bare lurer.... Hvorfor søker man ikke bare etter andre tråder om dette emnet? Det finnes jo så mange Gran Canaria tråder på på KG... Vil man liksom bare starte en tråd - eller vil man ha info og tips og Gran Canaria???

Gjest gjest ts
Skrevet
Jeg bare lurer.... Hvorfor søker man ikke bare etter andre tråder om dette emnet? Det finnes jo så mange Gran Canaria tråder på på KG... Vil man liksom bare starte en tråd - eller vil man ha info og tips og Gran Canaria???

Jeg har selvfølgelig søkt om Gran Canaria på gamle tråder først, men fikk liksom ikke svar på det jeg lurte på:) Enkelt og greit! Dessuten var mange av trådene gamle og kanskje utdaterte.. Tenkte kanskje noen her på kvinneguiden har vært der nylig og vil dele erfaringene sine??

Så da laget jeg rett og slett en ny tråd:) skjønner ikke helt problemet her jeg:/

Jeg lager da ikke en ny tråd, bare for å lage en ny tråd:p

Tusen takk igjen for alle svar:)

Skrevet

Det forstår jeg godt, ts :)

Skrevet

Vi i bahia feliz i vår, og koste oss masse...

Det er flere store kjøpesentere på Gran Canaria, blant annet i Vecendario.. Billigere enn i Norge, men ikke kjempe billig...

Vi var på kamelsafari noe som var kjempe spennende og en rar opplevelse - anbefalles :ler:

Vi var også i en dyrepark - den lå langt unna alt annet, tok tid å kjøre.. Var veldig masse fugler der, men ikke så mange andre dyr... Ble egentlig litt skuffet.. Var et stort akvarium da med mange fisker, og en del små rom med div øgler og andre småkryp.. Synes ikke det var så spennende jeg...

Vær oppmerksom på at enkelte vil tilby deg en gratis tur til en fin strand - du må bare få en times omvisning på et hotell.. De prøver å selge noe timeshare drit som sikkert bare er svindel..

Når det gjelder mat - du må bare smake på canari potatoes.. små ovnsbakte poteter med en god rød saus over.. tror den inneholder paprika, chilli, løk og hvitløk?? Var i allefall kjempe godt!!

God tur :jepp:

Skrevet

Vi var i San Agustin for 2 år siden (på Beach Club). Det er et fantastisk hotell, men i selve San Agustin er det ikke så mye å gjøre. Vi leide bil og kjørte hele øya rundt. Opplevde masse. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...