Gå til innhold

Er harddisken min er i ferd med å kræsje?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en 160GB ekstern harddisk som er full av musikk. Denne har nå begynt å oppføre seg rart, muligens etter at den falt i gulvet.

Harddisken er en 4-5 år gammel Packard Bell - Store and Save. http://www.cdfreaks.com/hardware/product/5...Save-160GB.html

Så godt som hele Itunesbiblioteket mitt er synkronisert mot denne harddisken. I perioder går det helt greit å spille musikk fra denne harddisken gjennom Itunes, men oftere og oftere låser Itunes seg (svarer ikke) når jeg prøver å spille musikk. Harddisken har en powerlampe som vanligvis lyser grønt, men nå har den begynt å lyse rødt innimellom. Det er når denne lampa lyser rødt at Itunes slutter å svare. Lampa går som regel tilbake til å lyse grønt etter et minutt eller to, men det kan ta både 5 og 10 minutter før Itunes svarer igjen. I det siste har det blitt bare verre, og i går ville ikke verken Itunes eller Windows Explorer svare så lenge den eksterne harddisken var slått på. Med en gang jeg slo av harddisken svarte begge programmene igjen.

Er det noen av dere som vet hva som er feil, og om det er noe håp for harddisken min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha kjøpt meg en ny harddisk og kopiert over det som ligger på den gamle til den nye med en gang!

Enten så er det harddisken, strømforsyningen eller tilkoblingen mellom hdd og kabinett som holder på å gå i stykker...

Er det harddisken som går, skal det en del til for at du skal få ut det som ligger på den, og det blir ofte veldig dyrt!

Er det en av de to andre tingene kan du kjøpe et nytt kabinett og flytte over harddisken...

Men siden den har gått i bakken ville jeg ikke tatt sjansen på at harddisken lever så veldig lenge til...

Du får kjøpt mye billigere eksterne harddisker nå enn hva du betale for din forresten ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har begynt å lure på om det kanskje er en annen årsak til problemene mine enn at den har gått i gulvet...

Jeg husker ikke helt når problemene begynte, men det skulle ikke forundre meg om det var da jeg kjøpte ny pc med Windows Vista istedenfor XP.

I linken jeg la ut står det følgende: "- Driverless for Win2000, Win Xp, Win ME (Driver included for Win 98se)."

Har prøvd å lete litt etter en driver for Vista til denne harddisken, men det ser ikke ut til at det finnes.

Skrevet

Du trenger ikke drivere for å bruke en ekstern hdd på vista eller windows 7.. Så det skal ikke ha noe å si... Jeg har også en gammel ekstern hdd, den fungerer kjempe bra på vista og windows 7, men med en annen har jeg samme problem som deg.. Men det begynte mens jeg hadde xp, og har fortsatt...

Men jeg ventet for lenge med å gjøre noe med den, sånn at jeg får ikke kopiert noe ut fra den før den dør... Utrolig irriterende! Virker kanskje i 5min, men med en gang jeg prøver å kopiere noe ut fra den, får den et rødt lys som om den ikke er koblet til pc`en...

Du kan selvfølgelig også prøve å bytte ut usb kabelen når jeg tenker meg om... Det er ikke ofte det er feil på de, men man vet jo aldri ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...