Gå til innhold

Et godt Ikea-kjøp.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har vært på Ikea i Trondheim for første gang, og det gav mersmak (Nest gang uten barn!) Kjøpte noen småting som jeg ble veldig fornøyd med, og ble fristet av veldig mye...... Nå lurer jeg på: er det noen absolutte Ikea-must-have, og er det noen produkter jeg bør unngå? Etter din erfaring....

Oh, jeg kjente at shopping-knappen min fikk seg en real trøkk, gitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper alltid servietter og telys på IKEA jeg! Dette er noe de har veldig billig, og jeg synes det er bra kvalitet.

Ellers har vi kjøpt massevis av glass der, selvom de kanskje ikke holder så lenge og er litt mer skjøre enn andre glass.

IKEA er iallfall et ypperlig sted å handle inn ting og tang før man f.eks skal ha fest eller andre selskapeligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,. Must på ikea..

Stearinlys (og t-lys)

Hvite servietter

Vinglass (Koster 20kr for 6 små glass. Greit å ha til fester der ting kan knuses og til hverdagsbruk)

Batterier er veldig billige der.

Oppvaskbørster med sugekopp. Styr unna de som er rosa og oransje *grøss* :ler:

Rare IKEA-blomster kan jeg ikke styre unna

Tips:

Skapknotter er billig der. Vi fant noen pene til kjøkkenet vårt. 26kr for to stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid servietter og telys på IKEA jeg!  Dette er noe de har veldig billig, og jeg synes det er bra kvalitet.

Ellers har vi kjøpt massevis av glass der, selvom de kanskje ikke holder så lenge og er litt mer skjøre enn andre glass.  

IKEA er iallfall et ypperlig sted å handle inn ting og tang før man f.eks skal ha fest eller andre selskapeligheter!

Så enig, så enig. Det er også ypperlig for billige gardiner og duker, samt matter og laper til en billig penge. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Servietter og telys - helt klart!!

Og så har jeg kjøpt en genial innretning til å oppbevare plastposer i. Det er en plasthylse med hull på toppen og på midten som skal skrus fast i veggen. Stapper bare plastposer nedi og tar ut en og en i hullet på midten. Den er genial!! Kostet bare 29 kroner også og har spart meg for mye irritasjon over hva man skal gjøre med plastposer!

Glass er nevnt her, det har jeg også kjøpt mye av. Hvis du skal flytte litt, eller har utagerende fester, er det ok med glass som ikke koster så mye og som det ikke er så farlig med.

Og så kjøper jeg mye rammer på Ikea. Synes de svarte Ribba-rammene er fine og enkle, og passer inn hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna

Bordlampe i artig design.

To "skeive", høye og smale glassvaser i blå/turkis/grønn.

Stor stekepanne med teflon (eller hva det belegget nå heter... Non-stick?).

Lysegrønne, mattede glasshyller til badet.

Det er mine beste IKEA kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To "skeive", høye og smale glassvaser i blå/turkis/grønn.

de er superfine, har en blå og en grønn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har kommet best ut i test:

- stearinlysene

- servietter (100 pakning)

- noen av kjelene og pannene (i forhold til pris, selvfølgelig)

Ellers er jeg stort sett fornøyd med det jeg har kjøpt derfra. De billigste tallerknene og skålene har lett for å få skår, men de som koster litt mer er helt greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea er topp! :D

TV2 Hjelper Deg hadde i vår en test på batterier. Med i testen var vanlige merke-batterier og Ikea batterier. Gjett hvilke som vant testen. Jo - Ikea batteriene! Og billige er de også: 10 stk for 20 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ikea er ikke bra på vanlige kjøkkenglass - drikkeglass altså. Samboeren min hadde sånne og de var helt håpløse. De ble ødelagt på et blunk. Knuste når de ble vasket og kunne omtrent ikke håndteres... :-?

Forresten har de noen utrolig billige åpne badehyller. Hvite med lysblå bakvegg. Helt fine og 95 kroner stykket!!!

Håndtak til skuffer og skap er også billige - en lettvint måte å fornye et møbel eller en kjøkkeninnredning på.

Jeg er forøvrig en av de raringene som drar på dagstur til Ikea - for å kose meg rett og slett (har somregel bare et par ting jeg skal ha da...) :rodme:

Suz :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å holde deg unna sofaene og det meste av tekstiler. Ellers er det meste helt greit. IKEA er helt sjef på hyller og oppbevaring og selvfølgelig på mer eller mindre livsnødvendige :lol: "dingser og duppeditter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Ikea er ikke bra på vanlige kjøkkenglass - drikkeglass altså. Samboeren min hadde sånne og de var helt håpløse. De ble ødelagt på et blunk. Knuste når de ble vasket og kunne omtrent ikke håndteres...  

Vi har hatt våre kjøkkenglass i et år nå uten at de har knust en eneste gang. Og vi har mistet dem i gulvet mange ganger! Våde glass er litt tykke og med "riller". 12 glass for 40 kr eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøkkenglass fra IKEA - har ikke knust noen av dem...

Ellers blir det servietter, lys, rammer og andre småting når jeg er på IKEA. Kjøper ikke møbler eller tekstiler - og sengetøy kan man bare glemme siden målene ikke passer norske dyner og puter (svenske mål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt våre kjøkkenglass i et år nå uten at de har knust en eneste gang.  Og vi har mistet dem i gulvet mange ganger!  Våde glass er litt tykke og med "riller".  12 glass for 40 kr eller noe...

Vet ikke hvor mye disse kosta men de var delvis blanke delvis blå og omlag 15 cm høye. Tynt glass med diagonalt gående riller. Møkkaglass!

Godt mulig de har andre som er mye bedre da... :blunke:

Kjøpte forresten håndhåndkler der til 8 kr stykket som jeg har hatt i snart fem år. De har blitt vaska en million ganger og er like bra!

Suz :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leo: Hvorfor skal man holde seg unna sofaene? Vi har sofaer fra IKEA, og tro meg, de er VELDIG gode..... (kanskje litt for gode noen ganger! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye disse kosta men de var delvis blanke delvis blå og omlag 15 cm høye. Tynt glass med diagonalt gående riller. Møkkaglass!

Godt mulig de har andre som er mye bedre da... :blunke:

Nei, da er det ikke samme type glass iallfall... Men sånn er det vel alltid på IKEA, noe er bedre enn andre. Har kjøpt en del skjøre glass på IKEA vi også. :ler: Men kjøkkenglassene er vi fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg har kjøpt en del (dersom en regner 5 som en del) kommoder på IKEA , og de er elendige alle sammen. Gjengene der skuffene sitter ryker en etter en, og finerplatene blir stygge etter 5 minutter i heimen.

Men småting, forbruksvarer, telys, servietter, kjøkkenhåndklær etc. er de helt suverene på.

Og bokhyller (hvis du tar deg tid til å sette de sammen skikkelig første gang :oops: )

Og den plastpose-greia som Imari også liker, den er råbra!

-Jamila-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å holde deg unna sofaene og det meste av tekstiler.

Hvorfor..? Jeg vurderer å kjøpe en toseters Tomelilla til hybelen min. Den koster ca 4000, så jeg vil helst unngå å gjøre et bomkjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...