Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om et program som kan kjelpe meg å reparere alle .exe filene mine? Alt jeg ever har lasta ned av programmer i saved er blitt infisert. Har prøvd det å reinnstalere xp og alt men det overlevde tydligvis på den andre harddisken..

Jeg trenger hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest dorian
Skrevet

Du må finne et virusprogram som kan skanne alle filene, PC-cillin eller noe.

Dette må du gjøre etter at alt er nyinstallert, og det skader ikke om de ligger på en egen harddisk. Prøv å søke på virusnavnet på norman.com eller en annen virus-site. Jeg sjekket i listen der, men fant ikke "ditt" virus:

http://www.norman.com/virus_info/virus_des...tml?menulang=no

Det nærmeste jeg kom var dette:

http://www.norman.com/virus_info/parity_bo...tml?menulang=no

Uansett burde du sjekke nærmere hva feilmeldingene sier og se om du finner en fiks for det FØR du reinstallerer på nytt.

Kan hende du slipper med å kjøre et lite program.

dorian

Skrevet

jeg har søkt og søkt. Dette er hva jeg har funnet ut så langt..

Om viruset;

This virus infects all PE .EXE and .SCR files that it has write access to.

The virus consists of a dropper, which is witten in assembler, and the virus part itself, written in Borland C++.

When an infected file is launched, the control flow is passed to the virus dropper, which writes the virus to a temporary file and executes its infection procedure.

The virus searches for Win32 EXE PE files with .scr and .exe extensions on all logical drives of computer, and also in shared resources of local network, and infects them.

The virus doesn't manifest itselfs presence in any way.

The structure of infected file looks like this:

Host file

Virus

dropper - drops "main" to TEMP dir and executes it.

main - searches for files and infects them, e.t.c.

Har prøvd diverse småprogrammer men uten sjans. prøvde et påhttp://www.pandasoftware.com/download/utilities/ som skulle være lovende men uten nytte.. (ville kanskje fungert i safe mode? men jeg vet ikke hvordan jeg får det til!) Det er vanligvis mannen som tar deg av slike mer avanserte ting men han sover og jeg gir meg ikke med det første!

fikk diverse tips herfra;

http://www.computing.net/security/wwwboard...forum/5572.html

Help anyone.

Skrevet

nå har jeg "vaska" de filene det programmet til lea fant. Men det andre virusprogrammet mitt avast finner enda fler infiserte filer.. (av samme type).

Og flere funksjoner i windows er vekk. bl.a den høyre musetasten..

Skrevet

Et nytt virus er funnet også.. Holder på å gå på veggen!

Win32:Hantaner

Win32.HLLP.Hantaner

It is a harmless nonmemory resident parasitic Win32 virus. The virus itself is PE EXE file (Win32 executable file), it is written in Delphi and has the length about 47K (not compressed) or 24K (compressed by UPX).

It searches for *.EXE files (any files with .EXE filename extension) in the KaZaa download directory and writes itself to the beginning of the files. As a result the virus is able to spread through KaZaa files sharing network (being downloaded from infected machine).

The virus does not manifest itself in any way.

The virus also contains the text strings:

HANTA-Vjoiner ,si que lo hice yo, ErGrone/GEDZAC...

eso va para los seÓoritos de PER, en especial a Machado, que no tiene la educaciÕn necesaria para responder un E-Mail.

y para los que se enojaron con CPL, jeje, pa que ocupan Hotmail!!!, teniendo miles de mailbox gratis y con mas espacio.

FallÕ la Heuristica y contra una tÊcnica antigua JoJOjOO-Escrito en Delphi 6!-

hva har skjedd med den harmløse lille svartingen min?

Skrevet

Jeg har prøvd å finne en fix til deg, men dette første viruset ditt fant jeg ingenting om på www.symantec.no

Skal gjøre et nytt forsøk jeg..

Men har du et anti-virus-program på PC-en?

Eller skal jeg tipse deg om et gratis og veldig bra?

Skrevet

har prøvd diverse antivirus men vil gjerne ha tips.

Tror jeg har fått vekk det første viruset med det programmet til trend micro,men det programmet finner ikke det andre viruset.

Skrevet

nå virker forresten det med høyre musetast også..

Skrevet

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Her kan du laste ned AVG.

Det ser kanskje litt kjedelig og "gammeldags" ut, men det fungerer meget bar og er helt gratis.

Men jeg anbefaler deg å avistallere andre antivirus-programmer før du installerer dette. Kan fort bli litt krøll.

Skrevet

skal prøve. Jeg prøver så godt jeg kan.Du vet ikke om et sånn lite scan program som kan ta det lille harmløse viruset også vel?

Et av virusprogramma jeg lasta ned i går endte opp med å finne virus i seg selv!

Skrevet

Jeg skal gjøre t nytt søk etter en fix på Symantec.

Kan du liste opp virusene du har nå?

Bare navna på dem liksom?

Skrevet

win32:hantaner

Så vidt jeg kan se har jeg bare det nå

Skrevet

Sliter du med instruksjonene, så last ned AVG og se om du får fjernet det på den måten.

Skrevet

har lastet ned avg og venter påmail med registreringskode. ting tar tid. Nå skl jeg på jobb men tar fatt på ny økt i ti tiden i kved.

(dette er min nest siste dag på jobb før liv er frivillig arbeidsløs :D )

Skrevet

Tusen takk for all hjelp i natt Lea...

Tror jeg har klart å få vekk alle udyra nå!

Skrevet

Fikk du det til altså?

Super-kjempebra!

Liv - the Virus Slayer :sjarmor:

Skrevet

og så klarte jeg det helt uten hjelp fra mannen!!

:briller: Stolt :kul:

Skrevet

Bra virusprogramvare er F-secure med backweb agent. Agenten sjekker og laster ned virus updates fra F-secure kontinuerlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...