Gjest Trulselinemor Skrevet 28. juli 2003 #1 Del Skrevet 28. juli 2003 For 3 år siden da jeg forlovet meg, så fikk jeg beskjed av frisør at jeg burde spare til langt hår. Jeg har spart i disse 3 årene og begynner å få en bra lengde synes jeg. Jeg har ikke vært hos henne på disse 3 årene (pga avstanden), men jeg vet at hun vet at det er henne som skal pynte meg den dagen jeg gifter meg. Det jeg har tenkt på i etter tid, er: Hvorfor vil hun at jeg skal ha langt hår? Hun har aldri sett meg med langt hår. Er det noen her inne som har langt hår som synes det var lettest den dagen du skulle pyntes. Er det noen tips om hvordan håret bør være på en slik dag? Vi har ikke bestemt noe dato enda, vi har bare snakket litt løst om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 28. juli 2003 #2 Del Skrevet 28. juli 2003 Man trenger ikke nødvendigvis ha langt hår for å få en fin bryllupsfrisyre. En venninne på jobben som giftet seg hadde knapt nok til skuldrene, og hun hadde oppsatt hår på bryllupsdagen. Kjempefint Vil innbille meg at det er lettere å jobbe med oppsatte frisyrer hvis det er litt lengde på håret, og kan hende at hun som frisør trodde at langt hår ville kle deg, som frisør så ser hun kanskje slikt lettere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. juli 2003 #3 Del Skrevet 29. juli 2003 Når det gjelder hår, er det ikke alltid man skal høre på frisøren har jeg erfart. Ha en hårlengden du er vel og konfortabel med, ikke det frisøren vil at du skal ha. Mange frisører synes det er "morsomst" å ordne håret på bruder som har langt hår, og anbefaler dem derfor å spare. Jeg var opprinnelig hos en sånn frisør, og jeg satte i gang og spare. Etter noen uker gikk det virkelig opp for meg at dette ikke passet meg og at jeg ikke ville se helt anderledes ut på bryllupsdagen vår enn jeg gjør ellers. Jeg klipte meg derfor kort igjen, fant en annen frisør som likte å ordne korthårede bruder og ble derfor veldig fornøyd på dagen! Rådet mitt er: gjør som du selv har lyst til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 29. juli 2003 #4 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg sparte også til langt hår før vår bryllupsdag. Nå har jeg litt lengde på håret til vanlig også, men jeg sparte det lenger til dagen. Jeg har utrolig glatt hår, så for min del ville ikke sløret hengt på ellers tror jeg. Enig med Augustbrud at du må velge den hårlengden du selv er fortrolig med. Skulle jo tro du begynte å bli vant til litt lengde etter tre år, så da vet du vel best selv hva DU liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. juli 2003 #5 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har så utrolig tykkt hår jeg, at frisøren klippet av meg 15-20 cm. på prøvetimen, ellers hadde hun ikke fått til å sette det opp på den måten vi hadde kommet fram til at jeg ville. Hadde ganske langt hår da, så jeg har allikevel hår til langt nedenfor skuldrene fremdeles. Og jeg hadde en kjempeflott frisyre på lørdag, dere skal nok få se bilder etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 30. juli 2003 #6 Del Skrevet 30. juli 2003 Hm... Syns også det er litt merkelig med alle som sparer i årevis fordi de MÅ ha langt hår når de gifter seg... Jeg har sagt det før, og sier det igjen - jeg har vært i bryllup der nære venninner ikke kjente igjen bruden, fordi hun så så annerledes ut enn hun pleide... Og det er vel ikke noe mål??? Selv har jeg langt hår, har hatt det i flere år (lenge før jeg planla bryllup, for å si det sånn!), og hadde da også langt i bryllupet. Satte det ikke opp heller jeg, fordi jeg syns løst hår passet til kjolen, det er mer 'meg', og dessuten er håret så langt, tjukt og krøllete at frisøren ville fått litt av en jobb ellers... :D (Sånn så jeg ut: http://f1.pg.photos.yahoo.com/bc/ninanost/...Bryllup&.view=t ) Men altså - vær deg selv, også på bryllupsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 30. juli 2003 #7 Del Skrevet 30. juli 2003 Tror det kan være en fordel med litt lengde på håret. Det er lettere å feste pynt/slør eller å sette opp håret dersom du vil det. Du kan jo få satt opp håret dersom en anledning passer til det (bryllup/julebord), så får du se om du trives med det. Og er håret for langt kan jo frisøren som skal pynte deg til bryllupet klippe bort litt. Men er det for kort er det lite hun kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. juli 2003 #8 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal man ha kort hår i bryllup må man virkelig kle det- i dag er det mange kvinner som klipper håret kort fordi de ikke "gidder å stelle det"- hvis man da skal stå brud, ikke er så nøye med å fikse seg ellers (ikke villig til å la noen stelle en skikkelig) og kanskje er overvektig da har man ett temmelig håpløst utgangspunkt for å gjøre en vakker brud. Derfor ønsker nok mange frisører bruder med hår som er så langt at hvertfall deler av det kan settes opp- hvis ikke blir det lett "traktor" i brudekjole. Nå skal det sies at noen bruder virkelig kler kortere hår men piggsveis og nesten barbert på sidene kler ingen bruder. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. juli 2003 #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal man ha kort hår i bryllup må man virkelig kle det- i dag er det mange kvinner som klipper håret kort fordi de ikke "gidder å stelle det"- hvis man da skal stå brud, ikke er så nøye med å fikse seg ellers (ikke villig til å la noen stelle en skikkelig) og kanskje er overvektig da har man ett temmelig håpløst utgangspunkt for å gjøre en vakker brud. Derfor ønsker nok mange frisører bruder med hår som er så langt at hvertfall deler av det kan settes opp- hvis ikke blir det lett "traktor" i brudekjole. Nå skal det sies at noen bruder virkelig kler kortere hår men piggsveis og nesten barbert på sidene kler ingen bruder. Minnie Dette er jeg ikke enig i Minnie. Personlig synes jeg mange store bruder blir mer "traktor" når de har langt hår jeg da. Dette fordi de absolutt ikke kler langt hår og det gjør den ennå større, spesielt i ansiktet... Enig i at kort-kort hår ikke er særlig pent når man gifter seg, men noen kler å ha det kort og røft. Men da må man virkelig være typen til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg passer best i kort hår, og har en tøff og rufsete frisyre. Da jeg giftet meg ble håret ordet i en penere stil og jeg var strålende fornøyd. Resultatet etter frisøringen var kjempeflott. Selvfølgelig hadde det vært morsomt med litt lengde på håret slik at en kunne ha satt det opp litt mere komplisert, men jeg ønsket ikke å bruke tid på å spare, ettersom sparetiden ikke er spesielt vakker for mitt hår. Men for dere som passer i langt hår, finnes det uttalige muligheter til en flott brudefrisyre, så det var vel det hun mente med å spare. Men er enig med Minni at, kort piggfrisyre er ikke pent, men en kort kvinnelig og feminin frisyre som passer for bruden er nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #11 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg skal stå brud neste sommer, og jeg har planer om å ha håret da som jeg har det nå, nemlig omtrent til bhkanten på ryggen, og tvinnet i tynne mørke dreadlocks. Syns jeg ser meg med noe annet, håret mitt slik jeg har det nå er jo MEG, og det er jo det viktigste? Når det er sagt så skal jeg ikke til frisør heller, fordi de stort sett ikke har peiling på hvordan man skal få en dreadlocksmanke til å se delikat og pen ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. august 2003 #12 Del Skrevet 4. august 2003 Man må vel velge selv hva man vil ha. Akkurat nå er jeg skikkelig lei håret og har lyst og klippe det kort men jeg vet jo at det blir fint når jeg får satt det opp. Har tykt og krøllete hår. Er litt usikker på om det er en fordel å ha skikkelig langt for i en del tilfeller er det bare verre for frisøren å få satt opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #13 Del Skrevet 4. august 2003 Hva har langt hår med mulig overvekt å gjøre....?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 4. august 2003 #14 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg er også en av de som sparer til brudefrisyren. Er innimellom litt usikker på om jeg gidder, men tenker som så at det er flere muligheter med brudepynten hvis en har litt lengde på det. Nå er det skulderlangt, og det skal vel være nok til å kunne sette det opp. Jeg har sett nydelige bruder med både kort og lant hår. En må ha en frisyre som en føler seg vel med både til hverdags og til fest. Uansett hva andre måtte mene er det viktigst hva en synest selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå