Gjest Gjest_Jea_* Skrevet 17. juni 2009 #1 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg og samboreren min skal flytte til Oslo til høsten. Vi skal gå på UIO og BI, og er 21 og 23 år Har lagt ut annonse på Finn.no, og fått svar om en mulig leilighet i Helsfyr. Er dette noe sted å bo eller? Er ikke noe videre kjent i Oslo... Hvordan ser det ut? Landlig? Ellers skal vennina mi flytte til Lillestrøm og jeg vil gjerne bo nær henne. Er det fint i Lillestrøm? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 17. juni 2009 #2 Del Skrevet 17. juni 2009 Det er helt greit å bo der. Det er et sted hvor det er mange leiligheter og hvor firmaer har kontoret sitt. Langlig er det ikke siden det ikke er noen skog i nærheten. Hvis det er det du mener. Det er noen få, men nødvendige butikker der. Siden det er kort vei til sentral så synes jeg at det er et bra sted å bo. Det går både buss og t-bane derfra til sentrum og andre steder i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. juni 2009 #3 Del Skrevet 17. juni 2009 Helsfyr er helt greit det. Du har t-bane buss og alt, går veldig fort å komme seg til sentrum. Som nevnt, mange bedrifter har kontorene sine der, mye trafikk dit om mårran Er det ikke slik at hvis man tar banen mot helsfyr men går av stoppet etter ( Brynseng ) så er det det ei turløypa rundt den innsjøen i nærheten ?tenkte på hvis du var ute etter natur osv. T Husker ikke mye navn lenger visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jea_* Skrevet 17. juni 2009 #4 Del Skrevet 17. juni 2009 Takk for svar Ja. håpte på at det ikke så ut som et industriområde. Vil ikke bo en trist og grå plass hvis dere skjønner hva jeg mener... Har to katter som må få leke seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #5 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg tror ikke Helsfyr er førstevalget til katten din. For mye kontorer, industri og asfalt. Fordelen for deg er at det er ganske kort og enkel vei til Lillestrøm. Jeg ville prøvd å finne noe i området Løren, Økern, Årvoll, Risløkka. Eventuelt sørover mot Ekeberg, Ryen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 17. juni 2009 #6 Del Skrevet 17. juni 2009 Helsfyr er et veikryss, med t-bane og Kiwi. Kanskje det er noen perler der, men jeg har ikke sett dem. Det er ikke spesielt i nærheten av verken BI eller UIO. Jeg ville brukt no mer tid på å lete. http://www.vareveger.no/multimedia/archive...203__62979d.jpg http://home.online.no/~tokerud/helsf2.GIF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 17. juni 2009 #7 Del Skrevet 17. juni 2009 Helsfyr er veldig østkant, jeg hadde ikke følt meg trygg der alene på kveldstid. Anbefaler deg å finne noe lengre vest, det er tryggere og penere, og hyggeligere mennesker. Lillestrøm er bedre enn Helsfyr, men langt fra Oslo sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jea_* Skrevet 17. juni 2009 #8 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg skal ikke bo der, nei. Takk for svar alle sammen:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 17. juni 2009 #9 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Anbefaler deg å finne noe lengre vest, det er tryggere og penere, og hyggeligere mennesker. dette er Ikke Sant. Endret 17. juni 2009 av LadyB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #10 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg skal ikke bo der, nei. Takk for svar alle sammen:D Helsfyr er sentralt og hyggelig. Ikke hør på "vest er best"....Bare tullprat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. juni 2009 #11 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg sier ikke at vest er best, men at Helsfyr er hyggelig betviles... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No wonder women Skrevet 18. juni 2009 #12 Del Skrevet 18. juni 2009 Helsfyr er veldig østkant, jeg hadde ikke følt meg trygg der alene på kveldstid. Anbefaler deg å finne noe lengre vest, det er tryggere og penere, og hyggeligere mennesker. Lillestrøm er bedre enn Helsfyr, men langt fra Oslo sentrum. He he, nå ler jeg godt. Dine utsagt baserer seg ikke på kunnskap om områdene. Dessuten er Lillestrøm mye mer usentralt i forhold til UIO. Kjedelig i helgene når man skal ut på byen, som forøvrig er veldig viktig når man er student. Helsyr er da veldig sentralt. Ikke dyr taxiregning hemmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 18. juni 2009 #13 Del Skrevet 18. juni 2009 Helsfyr er fint det, men ville ikke vært mitt førstevalg med katt, siden det er få grøntarealer og mye vei i nærheten. Har nettopp flytta til Oslo selv med katt, og bor nesten helt inntil nordmarka, og med bare småveier rundt. Områder jeg ville kikka på er feks Romsås, Ammerud, Årvoll, Lofthus, Grefsen, Kjelsås, Maridalen, Sognsvann, Holmenkollen, Bogstad. Og gått for noe som ligger nær skogen, og lengre unna hovedveien, for å øke muligheten for at kattene holder seg unna biler. Hvis du ikke skal flytte før til høsten skulle du ha grei til å finne noe som passer greit for katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. juni 2009 #14 Del Skrevet 18. juni 2009 Du kan jo vurdere Etterstad, det er like nærme Helsfyr t-bane som boligområdet på Helsfyr, om ikke nærmere. Etablert boligområde, grønt og lite trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 18. juni 2009 #15 Del Skrevet 18. juni 2009 Helsfyr er veldig østkant, jeg hadde ikke følt meg trygg der alene på kveldstid. Anbefaler deg å finne noe lengre vest, det er tryggere og penere, og hyggeligere mennesker. jaja, hver sin mening.... Synes Helsfyr er bra jeg. Kommer jo ann på hvor på Helsfyr da? Nærområdene Teisen, Hasle og Bryn synes jeg er koseligere. Men med katter som ikke er innekatter ville jeg nok ikke bosatt meg på Helsfyr. For mye trafikk og asfalt som flere andre her skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 18. juni 2009 #16 Del Skrevet 18. juni 2009 Støtter forslaget om Etterstad. Like ved helsfyr, men mer grønt og lite trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå