Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen vet om man får feriepenger når man går på rehabliteringsstønad?

Har sett på NAVs sider men finner ingenting om det.

Takk for svar om noen vet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mener det var noen som skrev her at en får redusert skatt en periode (halv eller ingenting skatt)

Vet ikke om det stemmer, eller hvor lenge\ mange uker en event. får redusert skatt.

Lurer og på dette og håper noen kan fortelle litt nermere om dette.

Er og i rehab. selv.

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Det er halv skatt av juni pengene, altså i utbetalingen din fra dagene i Juni får du halv skatt.

Feriepenger får man ikke på rehabiliteringspenger, attføring eller arbeidsledighetstrygd.

Er kun denne halve skatten.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Halv skatt får de på rehablitering i desember:)

Hvordan det er med feriepenger vet jeg ikke.Det står ingenting om det på Nav som jeg har sett! Håper på feriepenger jeg også.Går på rehablitering selv.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Det er halv skatt av juni pengene, altså i utbetalingen din fra dagene i Juni får du halv skatt.

Feriepenger får man ikke på rehabiliteringspenger, attføring eller arbeidsledighetstrygd.

Er kun denne halve skatten.

Så da får jeg halv skatt i juniutbetalingen da? :) Hva med desember?

Tror de som går på atføring får feriepenger.

Skrevet

Man får ikke feriepenger av rehab eller attføring. man får feriepenger av dagpenger nå, det ble gjeninnført for noen år siden.

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Jeg går på attføring og får ikke feripenger :)

Er halv skatt i desember også ja.

Men ellers står det mye mer detaljert på NAV sine egne sider hvis du leter litt.

Skrevet
Man får ikke feriepenger av rehab eller attføring. man får feriepenger av dagpenger nå, det ble gjeninnført for noen år siden.

Så da kan jeg ikke forvente meg å få feriepenger :(

Vet du om det er halv skatt i juni?

Før jeg gikk på rehablitering hadde jeg dagpenger.Har jeg opparbeidet meg feriepenger da?

Takk for svar alle sammen. :)

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Veldig enkelt og finne svar på nav sine egne sider.

Tok meg ett søk så kom det opp.

http://www.nav.no/198714.cms

Der skal du finne svar på alt du spørr om ang feriepenger, skatt i juni osv

Skrevet
Veldig enkelt og finne svar på nav sine egne sider.

Tok meg ett søk så kom det opp.

http://www.nav.no/198714.cms

Der skal du finne svar på alt du spørr om ang feriepenger, skatt i juni osv

Tusen takk :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Så da blir juni utbetalingen skattefri da sånn jeg leser det.

Mottakere av rehabiliteringspenger, attføringspenger og tidsbegrenset uførestønad skal være fritatt for forskuddstrekk i juni måned.

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Så da blir juni utbetalingen skattefri da sånn jeg leser det.

Mottakere av rehabiliteringspenger, attføringspenger og tidsbegrenset uførestønad skal være fritatt for forskuddstrekk i juni måned.

Bare hyggelig :)

Klødde meg litt i huet av den der jeg også, har alltid hvert snakk om halv skatt, men der ser det ut som at de mener ingen skatt.

Vi får vel vente og se i spenning da.

Om det blir litt ekstra eller mye ekstra!

Skrevet

Man betaler mer skatt resten av året for å ha 1,5 skattefri måneder i året. Dette er da halv skatt i desember og skattefri juni (som jo for de fleste er feriepengene).

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som går på rehabliteringstønad og som vet om vi kanskje får dette før den 25 juni? Noen som allerede har fått?

Takker for svar:)

Gjest i jobb
Skrevet

Det er litt kjedelig når man har vært på rehabiliteringspenger og klart å komme seg ut i jobb igjen og oppleve at man ikke får feriepenger av rehabiliteringspengene. Null feriepenger i år.

Det er ikke meg da, men en bekjent som opplever det. Samtidig er han jo glad for å ha kommet seg ut i jobb igjen, men det blir lite penger denne sommeren.

Gjest Gjest_Belinda_*
Skrevet
Er det noen her som går på rehabliteringstønad og som vet om vi kanskje får dette før den 25 juni? Noen som allerede har fått?

Takker for svar:)

I mai fikk jeg rehabliteringspenger den 22 og det samme fikk jeg i april.Mulig det kommer før denne mnd men jeg har ikke fått enda.Venter til ca kl 13 med å sjekke.

Gjest Hurra
Skrevet

Jeg fikk rehabliteringspenger i dag og dette fikk jeg skattefritt :)

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Hvis du leser linken jeg har postet litt lenger opp så står det der når du får skattefrie rehabiliterings penger.

Gjest Gjest
Skrevet

På rehab har man ikke rett på ferie - og derfor heller ikke feriepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...