Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Lurte på om noen vet om man får feriepenger når man går på rehabliteringsstønad? Har sett på NAVs sider men finner ingenting om det. Takk for svar om noen vet
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Mener det var noen som skrev her at en får redusert skatt en periode (halv eller ingenting skatt) Vet ikke om det stemmer, eller hvor lenge\ mange uker en event. får redusert skatt. Lurer og på dette og håper noen kan fortelle litt nermere om dette. Er og i rehab. selv.
Gjest lille_kvinne Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Det er halv skatt av juni pengene, altså i utbetalingen din fra dagene i Juni får du halv skatt. Feriepenger får man ikke på rehabiliteringspenger, attføring eller arbeidsledighetstrygd. Er kun denne halve skatten.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Halv skatt får de på rehablitering i desember:) Hvordan det er med feriepenger vet jeg ikke.Det står ingenting om det på Nav som jeg har sett! Håper på feriepenger jeg også.Går på rehablitering selv.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Det er halv skatt av juni pengene, altså i utbetalingen din fra dagene i Juni får du halv skatt. Feriepenger får man ikke på rehabiliteringspenger, attføring eller arbeidsledighetstrygd. Er kun denne halve skatten. Så da får jeg halv skatt i juniutbetalingen da? Hva med desember? Tror de som går på atføring får feriepenger.
Rosalie Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Man får ikke feriepenger av rehab eller attføring. man får feriepenger av dagpenger nå, det ble gjeninnført for noen år siden.
Gjest lille_kvinne Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jeg går på attføring og får ikke feripenger Er halv skatt i desember også ja. Men ellers står det mye mer detaljert på NAV sine egne sider hvis du leter litt.
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Man får ikke feriepenger av rehab eller attføring. man får feriepenger av dagpenger nå, det ble gjeninnført for noen år siden. Så da kan jeg ikke forvente meg å få feriepenger Vet du om det er halv skatt i juni? Før jeg gikk på rehablitering hadde jeg dagpenger.Har jeg opparbeidet meg feriepenger da? Takk for svar alle sammen.
Gjest lille_kvinne Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Veldig enkelt og finne svar på nav sine egne sider. Tok meg ett søk så kom det opp. http://www.nav.no/198714.cms Der skal du finne svar på alt du spørr om ang feriepenger, skatt i juni osv
Gjest ts Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Veldig enkelt og finne svar på nav sine egne sider. Tok meg ett søk så kom det opp. http://www.nav.no/198714.cms Der skal du finne svar på alt du spørr om ang feriepenger, skatt i juni osv Tusen takk
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Så da blir juni utbetalingen skattefri da sånn jeg leser det. Mottakere av rehabiliteringspenger, attføringspenger og tidsbegrenset uførestønad skal være fritatt for forskuddstrekk i juni måned.
Gjest lille_kvinne Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Så da blir juni utbetalingen skattefri da sånn jeg leser det. Mottakere av rehabiliteringspenger, attføringspenger og tidsbegrenset uførestønad skal være fritatt for forskuddstrekk i juni måned. Bare hyggelig Klødde meg litt i huet av den der jeg også, har alltid hvert snakk om halv skatt, men der ser det ut som at de mener ingen skatt. Vi får vel vente og se i spenning da. Om det blir litt ekstra eller mye ekstra!
Rosalie Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Man betaler mer skatt resten av året for å ha 1,5 skattefri måneder i året. Dette er da halv skatt i desember og skattefri juni (som jo for de fleste er feriepengene).
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Er det noen her som går på rehabliteringstønad og som vet om vi kanskje får dette før den 25 juni? Noen som allerede har fått? Takker for svar:)
Gjest i jobb Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Det er litt kjedelig når man har vært på rehabiliteringspenger og klart å komme seg ut i jobb igjen og oppleve at man ikke får feriepenger av rehabiliteringspengene. Null feriepenger i år. Det er ikke meg da, men en bekjent som opplever det. Samtidig er han jo glad for å ha kommet seg ut i jobb igjen, men det blir lite penger denne sommeren.
Gjest Gjest_Belinda_* Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 Er det noen her som går på rehabliteringstønad og som vet om vi kanskje får dette før den 25 juni? Noen som allerede har fått? Takker for svar:) I mai fikk jeg rehabliteringspenger den 22 og det samme fikk jeg i april.Mulig det kommer før denne mnd men jeg har ikke fått enda.Venter til ca kl 13 med å sjekke.
Gjest Hurra Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Jeg fikk rehabliteringspenger i dag og dette fikk jeg skattefritt
Gjest lille_kvinne Skrevet 23. juni 2009 #19 Skrevet 23. juni 2009 Hvis du leser linken jeg har postet litt lenger opp så står det der når du får skattefrie rehabiliterings penger.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #20 Skrevet 23. juni 2009 På rehab har man ikke rett på ferie - og derfor heller ikke feriepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå