Gå til innhold

Hvordan festes sløret?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har tenkt å sy slør selv (dvs. mamma skal sy det), men jeg er litt usikker på hvordan det skal festes hos frisøren. Holder det at jeg bare rynker det i toppen sånn at frisøren fester det med hårnåler, eller må det være med kam? Litt blank på dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva slags frisyre du skal ha.

De aller fleste slør har kam i en eller annen størrelse.

Spør frisøren din hva h*n synes....

Skrevet

Ja, dette kommer veldig an på hva slags frisyre du skal ha og hva slags lengde du har på håret. Jeg har lest her inne at mange frisører synes det er best å feste sløret når det ikke er kam å feste det med, men da må man jo også ha en viss lengde på håret.

Snakk med frisøren din du, så kommer dere nok frem til hva som er mest praktisk.

Skrevet

Hei, det var jeg som startet tråden her. Jeg har ganske kort hår, litt lenger enn det du hadde i bryllupet ditt Augustbrud2002. Jeg mener å huske at frisøren min sa at de som regel brukte å ta av kammen som fulgte med sløret og heller improviserte litt selv mht. festingen. Betyr det at jeg bare skal rynke det og that's it?

Skrevet

Jeg har kam i mitt slør og frisøren synes det er best. Jeg har passe kort hår (kanskje 10-12 cm på kronen). Frisøren setter to spenner i kryss på kronen og setter kammen fast ned på spennene. Sløret sitter som bare det!

Snakk med frisøren din og bli enig med ham/henne om hvordan dere gjør det best.

Men når du snakker om rynking mener du kanskje at du må samle sløret på toppen? og de må du jo da. Hm. Mulig jeg misforsto her altså...

Skrevet

Ja, rynking blir jo på en måte samling av sløret øverst da... jeg skal til prøvetime i neste uke, så da får jeg spørre frisøren hvordan hun vil ha det...

Skrevet
Jeg har ganske kort hår, litt lenger enn det du hadde i bryllupet ditt Augustbrud2002. Jeg mener å huske at frisøren min sa at de som regel brukte å ta av kammen som fulgte med sløret og heller improviserte litt selv mht. festingen.

Ta en ekstra prat med frisøren din du. :D I mitt tilfelle tror jeg ikke jeg hadde fått festet sløret om det ikke hadde hatt kam, det hadde iallfall ikke sittet så godt fast... Håret mitt er veldig glatt, og kammen + hårnåler gjorde at sløret satt godt fast hele dagen!

Skrevet

Det satt en kam i mitt slør, og den klippet frisøren bort og festet med spenner.

Skrevet

Tydeligvis mange forskjellige meninger om dette... Jeg tror jeg bare tar med sløret uten kam til frisøren på prøvetimen, så kan jeg evt. kjøpe en kam hvis hun mener det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...