thumbalina Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg er på leting etter en bok som har en del lettfattelig informasjon om graviditet, feks bilder fra inni magen - og bildefortelling om hvordan babyen utvikler seg - og til slutt blir født (men uten direkte bilde av selve fødselen fysisk, det tror jeg er litt vel dramatisk for en 7 åring.) Vil gjerne ha noe som kan forklare godt med bilder hva som skjer og hvordan alt henger sammen... Noen som har noen forslag?? Har en 7 åring som skal bli storebror, og han er veldig opptatt av hvordan ting henger sammen, og han tenker veldig mye uten å nødvendigvis alltid si så mye høyt... så tenkte det kunne være fint for han å ha en bok å kikke i, slik at han kan fordøye det litt over tid - og ha noe å kikke i hvis han ikke har lyst å snakke om det med oss hele tiden... Han er vant til å være enebarn med full oppmerksomhet fra begge sider, eneste barnebarn som bor i nærheten av besteforeldrene - så vil helst prøve å gjøre overgangen så myk som mulig, og ha noe visuelt å støtte meg til når vi skal fortelle han at han skal bli storebror...
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Kankje noe sånt? Leste også om en bok i foreldre og barn, om en mormor som hadde skrevet en bok om det å få en søster eller bror. men klarer ikke å komme på navnet på boka :klø:
thumbalina Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2009 Kankje noe sånt? Leste også om en bok i foreldre og barn, om en mormor som hadde skrevet en bok om det å få en søster eller bror. men klarer ikke å komme på navnet på boka :klø: Hmm ja.. men håpet på en med ordentlige bilder kanskje? Hvis det finnes. litt som den "Et barn blir til" boka, men litt mer barnevennlig.. tror det er noen ganske sterke bilder av fødselen i den boka....
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Kankje noe sånt? Leste også om en bok i foreldre og barn, om en mormor som hadde skrevet en bok om det å få en søster eller bror. men klarer ikke å komme på navnet på boka :klø: Synes den boka der virka skikkelig fin for et barn jeg!
¤Linda¤ Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg brukte Da Emma ble Emma for å forklare ting for min 5-år gamle sønn.Han synes den var kjempefin Den hadde fine bilder,ikke så mye fra fødsel da,bare et bilde der pappa tørker svetten av mamma mens hun sitter i stolen Da Emma ble Emma
thumbalina Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg brukte Da Emma ble Emma for å forklare ting for min 5-år gamle sønn.Han synes den var kjempefin Den hadde fine bilder,ikke så mye fra fødsel da,bare et bilde der pappa tørker svetten av mamma mens hun sitter i stolen Da Emma ble Emma Ok, da har jeg i to bøker jeg kan spørre etter i bokhandelen.. må nesten bla litt i de for å se om de som jeg hadde tenkt meg.. synd en ikke kan se litt mer via netthandler..
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Vi brukte "I magen bor en baby" da gutten vår på 4 skulle bli storebror, og jeg vet at denne er brukt av mange. Men jeg vet ikke om den kanskje kan bli litt barnslig for en på 7? Denne handler jo mer om hva som skjer inni magen og når barnet kommer, og ikke så mye hele forløpet. Men det kan jo kanskje være en tilleggsbok??
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Den boka det er lenket til ovenfor, er beregna på mye mindre barn enn 7 år. Jeg synes denne er bedre, den brukte vi mye før minsten kom. Den er passe filosofisk for en tenkende liten tass. For øvrig: Ingen vits i å spørre etter disse bøkene i en gjennomsnittlig bokhandel, utvalget av bøker utgitt før 2008 er som regel særs dårlig. Ta heller en tur innom biblioteket, og så noterer du ISBN-nummeret på det du har lyst til å kjøpe. Da kan bokhandelen skaffe det dersom det fremdeles er mulig å få kjøpt.
Mo9qa Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Kjøpte boka "Det er IKKE storken" til jentene mine - sånn for moro skyld; både hun på 6 OG hun på snart 9 slukte den rått Ellers så synes jeg faktisk "Et barn blir til" kan brukes til barn også jeg da - du kan jo sensurere vekk de "verste" bildene av fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå