la_luz Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Vi vurderer å legge bud på et hus som igger ca 100 m fra et vann. Hvordan er det å bo så nære vann med barn? Og hadde dere ville bodd så nære?
Modic Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Vi vurderer å legge bud på et hus som igger ca 100 m fra et vann. Hvordan er det å bo så nære vann med barn? Og hadde dere ville bodd så nære? Det går helt fint!! 100 meter er laaaangt. Vi bor slik til at vi har en trafikkert vei på den ene siden av huset, og en elv med bade- og stupekulp på den andre. Ungene er nå 7 og 9, og det har gått bra hele tiden. Ungene lærer seg raskt at det ikke er lov til å gå til noen av stedene, og foreldrene lærer seg enda raskere å følge med på at de ikke går dit! Jeg hadde syntes det var helt suverent å bo så nære et vann; tenk så mye det går an å finne på?! Slå til!!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Vi vurderer å legge bud på et hus som igger ca 100 m fra et vann. Hvordan er det å bo så nære vann med barn? Og hadde dere ville bodd så nære? Vi bor med vannet 47 meter fra oss, men med en vei mellom oss og vannet. Jeg er mer redd for trafikken enn for vannet for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Vi bor så nærme vannet, og det har aldri vært noe problem. Frem til ungene ble rundt 5 år var vi bestandig med dem ut, og ved vannet var vi mye til å begynne med slik at "spenningen" ved det ble litt borte. Vi har e6 i mellom huset vårt og vannet. På grunn av lokalveien som ligger midt i en sving, får ungene fortsatt ikke lov til å gå ned på lekeplassen som ligger rett over veien alene. Ungene er i dag 9 og 7 år. Å gå ned til vannet alene blir nok aldri aktuelt, da de må krysse en uoversiktlig togovergang for å komme ned dit. Begge har diagnoser som gjør at jeg ikke vil slippe dem til å gjøre ting som man må kalkulere risiko for å gjøre. Null impulskontroll er direkte farlig i slike situasjoner. Men jeg vil absolutt anbefale deg å bo ved vannet. Vet ikke hva slags vann du vurderer å flytte i nærheten av, men hos oss er det deilig å sitte ute i hagen ( eller inne i sofaen) og se på båtene om sommeren.
Gjest Lisa29 Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Jeg er oppvokst på ei lita øy med hav på alle kanter. Helt fra jeg var lita visste jeg at man måtte være forsiktig i nærheten av vannet, selv om fjæra var en naturlig lekeplass. Sjøvett var barnelærdom hjemme, og redningsvest var påbudt i båt. Jeg er glad for min oppvekst rundt vann, da jeg nå som voksen er en god svømmer, glad i båtliv og fisketurer, så kjør på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå