Gå til innhold

To forlovere?

Anbefalte innlegg

Gjest D-shol
Skrevet

Hva mener dere om to forlovere?

Vi hadde bestemt oss for det, jeg hadde masse gode grunner for å ha det og han var usikker på hvem han skulle velge, så det ble liksom den beste løsningen. Nå er jeg imidlertid blitt usikker. Jeg vet rett og slett ikke om det er nødvendig. Har aldri vært i tvil om hvem som skal være forlover nr. 1 og er litt mer usikker på hvem nr. 2 skal være (men har nesten bestemt meg), og det er vel ikke så arbeidskrevende å være forlover?

i dag spurte jeg min nr. 1 og vi begynte selvfølgelig straks å planlegge bryllup, og så innså jeg at det kommer til å bli vanskelig med to:

- i og med at de bor på forskjellig plass, kan jeg ikke inkludere begge i alle deler av planlegningen, noe jeg ønsker. Og da kommer jeg til å få dårlig samvittighet ift. forskjellsbehandling.

-de er to veldig forskjellige personer, en festjente og en litt konservativ og kristen, så det kommer til å bli vanskelig for dem bl.a. å arrangere utdrikningslag sammen

-er det egentlig bruk for to forlovere? de fleste har jo klart seg med én

På plussiden

- de kan dele på evnt. oppgaver

- den ene gangen jeg har sett det så det veldig stilig ut

- jeg kan inkludere enda flere av mine gode venner i vielsen og bryllupet generelt

Vil gjerne høre deres meninger og erfaringer om to forlovere

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke nødvendig å ha to forlovere. Jeg hadde en forlover når jeg giftet meg og det samme hadde mannen. Mitt tips er å ha bare en forlover.

Lykke til samme hva du velger!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært forlover to ganger. Den ene gangen alene og nå nylig som en av to forlovere. Sett fra "forloversiden" så synes jeg det var fantastisk å være to forlovere som kunne dele litt på oppgavene (og prisen - å være forlover blir fort dyrt..). Vi kjente hverandre bare litt fra før, men ble gode venner i løpet av planleggingen. Vi hadde ulike oppgaver undervegs og delte på å gå i brudebutikker (og mye mye mer) med bruden. Så jeg anbefaler gjerne to forlovere, var veldig ensomt da jeg var den eneste som følte "ansvaret". Så to forlovere er ikke nødvendig, men veldig gøy.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært forlover 1 gang og da var vi to. Noe som faktisk ble litt stress. Bruden bodde på sørlandet, jeg i Stavanger og andre forloveren i Bergen. Det ble et styr å få til at begge skulle være med på alt, og det endte med at jeg ble med på mye mer enn hun andre, og jeg hadde dårlig samvittighet for det. Men samtidig så måtte jo bruden ha noen å til å være med på alt. Dersom ikke alle bor på samme sted kan det fort bli at en blir litt "utelatt". Ikke med vilje, men at det bare ikke klaffer å være med på alt.

En annen ting er at det er uansett bare en forlover som skriver under på papirene.

Men ser poenget med å dele på kostnadene da :-)

Jeg giftet meg i fjor, og ville ikke hatt to forlovere.

Skrevet

Jeg skal ha to forlovere, rett og slett fordi det den ene skal også ordne meg på håret og sminke meg, samt at hun har ekstremt sceneskrekk, så da blir det godt for henne å ha selskap. Ikke minst så slipper min kjære å måtte velge mellom to kompiser, da blir det begge to :-)

Skrevet

Kommer nå an på hva du har tenkt at forloveren(e) faktisk skal gjøre. Min forlover har skrevet under på papirene, skal arrangere utdrikningslag og være sammen med meg på bryllupsdagen - that's it. Og det trenger man absolutt ikke to stykker til. Resten av planleggingen har jeg og min kommende mann gjort, det er jo trossalt vi som skal gifte oss.

Skrevet

Jeg har to forlovere, grunnet i at jeg ikke kunne velge.

De er begge veldig involvert på eget initiativ og de synes at det har vært fint å dele på oppgaven, siden de begge har talenter på ulike områder og utfyller hverandre fint. Jeg har aldri bedt de om å gjøre ting, men de har sammen kommet opp med en masse de har hatt lyst til å gjøre for å hjelpe til.

Hvem som skriver under på papirene er irrelevant for oss alle.

Det er jo bare du som kan avgjøre hva som er riktig for deg, men det er ingenting i veien for å ha bare en eller å ha to forlovere.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Lurer på om jeg skal ha en eller to forlovere. Den ene er ei barndomsvenninne som fortsatt er min beste venninne og hun andre har jeg blitt kjent med i de senere årene og det er hun jeg er mest med nå... Min barndomsvenninne er også veldig sjenert og er ikke typen som holder tale osv.

Vanskelig!

Skrevet
Hva mener dere om to forlovere?

Du mener nok vitner, og ikke forlovere. Altså personen som er med deg under vielsen. Forloveren er bare den som skriver under forlovererklæringen. Men nok om det.

Det i dag ikke uvanlig at en av brudefolkene ønsker to vitner for seg. Det er helt greit.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg skal ha to forlovere. De er mine beste venninner og er tvillinger. Tror min kommende mann også velger to, hans to nærmeste venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...