Gå til innhold

QWERTY-tastaturet

Anbefalte innlegg

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Sikkert litt long shot, men jeg ønsker meg en telefon med qwerty tastatur.

Telefonen jeg vil ha kan jeg spare 1000kr på å kjøpe meg i utlandet nå i sommer.

Problemet mitt blir jo da at æ ø og å blir borte..

Hva er sjangsen for at jeg kan få frem de norske bokstavene av feks å trykke på en annen bokstav flere ganger til det riktige tegnet kommer frem?

om noen skjønner hva jeg mener.. forklaringer er ikke min sterkeste side.

Jeg har spurt de som jobber der, men når jeg tok kontakt på telefon forsto de såklart ikke hva jeg mente :sjenert:

Har prøvd å google, men er ikke så fryktelig flink til sånt så alt jeg prøver å google på ender opp med noe helt annet enn det jeg vil det skal! Merkelige google! xD

Jeg reiser om 2 uker og kan fint leve uten telefon til da, men må ha en mens jeg er i utlandet så det å sjekke mens jeg er der og heller kjøpe når jeg kommer tilbake er ikke et alternativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags telefon er det snakk om? Produsent/modellnavn.

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Hva slags telefon er det snakk om? Produsent/modellnavn.

Det er en LG KS360.

Den går vel sikkert snart av på moten, er derfor jeg gjerne vil få kjøpt før den blir helt borte. Har nesten ikke funnet den noe sted her i norge.

Skrevet

Kan hende det er mulig å få den omprogrammert til norsk system hvis våre spesielle bokstaver ikke allerede ligger inne. Har dessverre ikke peiling på LG, jeg tror du bør prøve å kladde på en demomodell der du reiser på ferie. Av og til kan programvare variere fra verdensdel til verdensdel, så en du finner i Italia kan inneholde skandinaviske tegn, mens en du finner i Thailand ikke har det.

Er selv på jakt etter qwertytelefon nå, og heller sterkt mot Nokia E71. E75 sklir ut tastatur på samme måte som KS360, har du sett på den?

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Innerst inne er det en Nokia jeg aller helst vil ha.

Og har tittet veldig på E75, men jeg har rett og slett ikke råd til den :(

I Norge finner jeg LG til rundt 1500 kr, mens dit jeg skal kan man få den ned til 600kr med simkort, men det er enkelt og få ordnet så den ikke er bundet lenger.

Vil jo tro at jeg på en eller annen måte kan få frem æ ø å siden jeg på den engelske mobilen jeg hadde for et par år siden kunne få de frem, bare fikk ikke denne fine tekstboken og da ga jeg opp for det var for irriterende :P

Er derfor jeg er litt var med å kjøpe en telefon i utlandet igjen.

Skrevet

Jeg har den telefonen, kjøpt i norge, og jeg må allikevel trykke meg inn på symbollisten for å finne æ, ø og å. Jeg skulle tro at de er der selv om det ikke er en norsk telefon - jeg har alle slags typer bokstaver inne på min (russisk, svensk, gresk osv.).

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Jeg har den telefonen, kjøpt i norge, og jeg må allikevel trykke meg inn på symbollisten for å finne æ, ø og å. Jeg skulle tro at de er der selv om det ikke er en norsk telefon - jeg har alle slags typer bokstaver inne på min (russisk, svensk, gresk osv.).

Takk :D

Du gjorde nettopp valget kjempe enkelt for meg.

Da blir det billig i den fargen jeg vil ha, istedet for dyr i norge.

Om jeg alikevel må klikke omkring bokstavene er det like greit og handle i utlandet.

Skrevet
Takk :D

Du gjorde nettopp valget kjempe enkelt for meg.

Da blir det billig i den fargen jeg vil ha, istedet for dyr i norge.

Om jeg alikevel må klikke omkring bokstavene er det like greit og handle i utlandet.

Jeg har blå, bare sånn for å si det. :fnise: Og jeg betalte bare 1 krone for min, så jeg regner med at det er uten abonnement du skal ha?

Det er litt knotete i begynnelsen, at æ, ø og å ikke er så lette å finne, men det går automatisk etterhvert som du blir vant med tastaturet. :Nikke:

Gjest lille_kvinne
Skrevet

jeg vil ha grønn! :fnise:

Har bare funnet røde og blå i norge.

Og ja, er uten abonnoment, er så mye i utlandet at jeg er nødt til å kunne bytte om på de forskjellige landenes simkort :gjeiper:

Litt knotete kan jeg godt leve med, så lenge jeg hvertfall finner bokstavene!

Har engelsk tastatur også, og de gangene jeg glemmer og sette over på norsk blir det plutselig masse tegn midt inni ordene mine, ser ganske komiskt ut egentlig :skratte:

Skrevet

Sånn er det på iPhone og. Du må trykke på a og o for å få æ, ø og å. :P

Skrevet
Sånn er det på iPhone og. Du må trykke på a og o for å få æ, ø og å. :P

Ikke nå lenger. I OS 3.0 har du faktisk norske bokstaver. Og det beste er at om du legger tlf på siden, så blir det mer mellomrom mellom bokstavene og myyyye enklere og skrive sms.

Skrevet
jeg vil ha grønn! :fnise:

Har bare funnet røde og blå i norge.

Og ja, er uten abonnoment, er så mye i utlandet at jeg er nødt til å kunne bytte om på de forskjellige landenes simkort :gjeiper:

Litt knotete kan jeg godt leve med, så lenge jeg hvertfall finner bokstavene!

Har engelsk tastatur også, og de gangene jeg glemmer og sette over på norsk blir det plutselig masse tegn midt inni ordene mine, ser ganske komiskt ut egentlig :skratte:

:fnise:

Ah, okei. Da forstår jeg.

For å finne æ, ø og å må du trykke på symbolknappen og trykke deg 5 hakk ned. Jeg pleier å trykke mange ganger på å mens jeg er der inne, da slipper du å gå inn hver gang du skal ha en å. Bare et tips. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...