Gå til innhold

Bibliotek får dataspill

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Dataspill blir en del av tilbudet på alle bibliotekene landet over. Det har Stortinget bestemt.

Dataspill på bibliotekene vil bygge ned klasseskiller, sier May Hansen, stortingsrepresentant for SV.

http://www.nrk.no/magasin/spiller/1.6649216

Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Jeg har et litt delt syn på akkurat dette.

På den ene siden kan det kanskje bidra til at klasseskiller bygges ned, og tilbudet kan være en del av bibliotekenes arbeid med å følge med i tiden. I tillegg kan det trekke flere til bibliotekene, og håpet er at noen av de som ellers ikke ville brukt biblioteket kanskje kan fristes til å lese litteratur også.

På den andre siden mener jeg at litteratur er kjernevirksomheten til bibliotekene, og er skeptisk til om bibliotekenes begrensede midler vil gå med til å handle inn spill på bekostning av litteratur og litteraturformidling. Gratis tilgang til litteratur er jo også et bidrag til å bygge ned klasseskiller.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg synes det er bra. Ja til levende bibliotek!

Gjest Maxtor
Skrevet
På den andre siden mener jeg at litteratur er kjernevirksomheten til bibliotekene, og er skeptisk til om bibliotekenes begrensede midler vil gå med til å handle inn spill på bekostning av litteratur og litteraturformidling.

Var noe av det samme oppstyret når biblioteker begynte å ta inn filmer også. Men gikk jo fint det også. Og å trekke flere mennesker til biblioteket er jo ikke en negativ ting. Kanskje noen plukker med seg en bok mens de er der også =)

Skrevet

I drammen har de hatt både wii, playstation og xbox en goood stund og jeg syntes det funker strålende. Flere barn som sitter sammen og spiller og bytter på når jeg har sett de hvertfall. Og wii og Ds'ene blir også flittig brukt når de er der.

Biblioteket i drammen har jo også hatt spillnetter hvor de er fra 18-09 eller noe slikt og disse har alltid blitt fulle flere uker i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...