Gå til innhold

Yrkesrettet attføring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest celine

Nope, men du må kunne tydeliggjøre at du ikke kan, av gitte årsaker, fortsette i ditt nåværende yrke. Man behøver absolutt ikke ha vært sykemeldt først, selv om de fleste er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
Hvis jeg ikke husker helt feil' date=' så må du ha godt sykemeldt et år. :-?[/quote']

Tror du tenker på medisinsk attføring eller rehabilitering...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Det var det min søster fikk beskjed om. Har nettopp snakket med mamma, og da spurte jeg henne i farten hva hun hadde fått som beskjed. Måtte gå sykemeldt et år før en kunne gå over på yrkesrettet attføring hadde hun fått beskjed om fra legen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Da tror jeg legen din er feilinformert. Har nemlig selv gått direkte fra jobb over på yrkesrettet attføring. Det var riktignok en vikarjobb, men helsemessig var dette noe jeg ikke kunne fortsette med, så da ble det attføring isteden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Det er ikke min lege.

Jeg anbefaler at du gjest tar kontakt med Aetat eller / og trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
Det er ikke min lege.

OOPS.. :oops: Blingsa visst... Sånn er det når det går for fort.. :-?

Sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Det at det skal gå et år, er noe jeg har hørt. Jeg går selv på attføring, men ble plutselig usikker på dette. Jeg hadde gått sykmeldt lenge i perioder, og fikk da beskjed til slutt at dette var siste utvei.

Fant dette på nettet:

Attføring kan iverksettes mens du ennå er sykmeldt, så snart du er frisk nok til det. Trygdeetaten foretar den medisinske vurderingen av behovet for yrkesrettet attføring, mens Aetat har ansvaret for de aktive virkemidlene. For å få rett til attføringspenger og attføringsstønad må du sende meldekort til Aetat hver 14 dag. Arbeidsgiver er også pålagt et ansvar for yrkeshemmet arbeidstaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg har vært sykemeldt i over et år nå, og burde egentlig vært på atføring for lenge siden. Slik omtalen har vært hittil, så virker det på meg som man venter til det er gått et år uansett. Joda, jeg burde vel presset mere på, men har ikke vært sterk nok til det slik situasjonen har vært.

Akkurat nå er jeg på rehabilitering, mens de avvikler ferie og fatter vedtak om denne atføringen. Ting tar tid.

Det viktigste jeg har lært er at man må spørre og spøøre og spørre og mase og mase og mase uanstet hva det gjelder i slike saker.

Jeg kommer til å være så lykkelig den dagen jeg er ferdig med hele balletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...