Gjest gjeest Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Det er det med at noen sier " Spis vist ikke legger du på deg ! " Og andre plasser hører man at modeller som ikke spiser blir tynne på den måten , eller at de bare spiser lite. Så hva er det som er sant da ? Legger jeg må meg av å ikke spise , eller blir jeg tynn av det ? Jeg er ikke interessert i å ikke spise , men vil bli tynn .. Det ødelegger selvtilliten min å være sånn .. Er 163 høy og 66 kg , men uansett.. Hva skjer vist jeg spiser lite og trener mer ? Vet det er feil og ikke sunt , men hva skjer ?
yoga Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Ja, jeg skjønner godt at du blir forvirret, jeg! Det er som regel de to ytterdelene man hører, eller legger merke til, i alle skriveriene og de slankehysteri artiklene som finnes. Men dette er to ytterpunkter som kan oppstå hvis man ikke er litt bevisst hva man gjør.. Altså hvis man sulter seg, eller driver overdreven diettfølging/slanking. Hvor gammel er du? Jeg vil anbefale deg å finne en middelvei. Den middelveien de aller fleste av oss prøver å følge.. Hvis jeg var deg, ville jeg begynt med å trene mer og spise det samme, men sunnere hvis du spiser mye usunt nå.. Trene i noen uker, og se hva det gjør med kroppen og selvtilliten din Og for å svare på spørsmålet ditt: hvis du begynner å trene masse og spise lite vil du bli i elendig fysisk form. Slapp, svimmel og orke minimalt..
Cognizance Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Spis i alle fall bra med mat rett etter trening. Hvis ikke du gjør det er det nesten bedre å la være. Vil du virkelig gå ned i vekt på lang sikt, finn en treningsform du trives godt med og lær deg nok om kosthold (dvs mye) til at du selv kan komponere et kostholdsopplegg med passelig mye karbohydrater, fett og proteiner for deg.
Chanel.No5 Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 For å prøve besvare dine spørsmål: En må spise mindre for å gå ned i vekt, det betyr at en må komme i kaloriunderskudd, men en skal spise nok mat for å ikke sette forbrenningen på sparebluss. Det er denne mengde mat som gjelder å finne. Hvor mye mat som er "lite" nok for å komme i kaloriunderskudd,(her kan en hjelpe på ved å være fysisk aktiv) men nok for å unngå svekket forbrenning og mangel på energi..
Fortunatus Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Dessuten synes jeg ikke modeller er noe sunt å skal sammenligne seg med. Kroppene deres inneholder jo omtrent ikke muskler.. Bedre å være slank med muskler, enn uten. For å få det til må man spise riktig og variert.
yoga Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 For å prøve besvare dine spørsmål: En må spise mindre for å gå ned i vekt, det betyr at en må komme i kaloriunderskudd, men en skal spise nok mat for å ikke sette forbrenningen på sparebluss. Det er denne mengde mat som gjelder å finne. Hvor mye mat som er "lite" nok for å komme i kaloriunderskudd,(her kan en hjelpe på ved å være fysisk aktiv) men nok for å unngå svekket forbrenning og mangel på energi.. Men Lotte, tror du ikke dette er noe som bidrar til økt forvirring? For når vet man egentlig når kroppen er satt på sparebluss? Og hvor lite mat må til for å sette kroppen sin i sparebluss?? Og når vet man om man tilfører kroppen sin riktig mengde mat for en evt vektnedgang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå