Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når en kobler seg opp mot ADSL koster det noe......?

Nå tenker jeg på om en betaler oppkoblingsavgift.....

ADSL hos meg faller ut mange ganger om dagen.

Grunnen til at jeg fikk ADSL var at jeg skulle kunn være logget på nettet hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med ADSL betaler du ikke tilkobling, men en fast sum hvert kvartal eller måned.

Skrevet

Vi satt nettopp her og stilte oss det samme spørsmålet!

Vi har telenor ADSL, og trodde dette skulle bli kjempegreier, noe det for så vidt har vært - til en viss grad...

Den månedlige kvoten holder selvsagt ikke lenge her i huset, med en KG gal mor og en tenåring i verste spillefasen, en far og to gutter til...

Men at vår månedlige kvote skulle være brukt opp 20. juli, når vi hadde vært på ferie i to av juli-ukene før den tid, det høres merkelig ut. Ingen av ungene har lastet ned noe særlig, og ikke vi heller.

I forgårs bestilte vi 5 mb tilleggskvote. Forrige gang vi bestilte tilleggskvote holdt den i flere måneder. Dette er en kvote som blir brukt når den månedlige kvoten er oppbrukt, og hvis man vil slippe lavere hastighet resten av måneden.

Vel, i går sjekket vi forbruksmåleren, og fant ut at vi hadde brukt 48% av tilleggskvoten - på 1 døgn! Altså Halvparten av de 5 mb vi hadde bestilt ekstra! Og ingen av oss hadde vært noe særlig på nettet!

ADSL har vært himla ustabilt den siste uken, eller de par siste. Faller ut hele tiden, og må prøve på ny.

Har noen en forklaring på dette? Vi trodde også man kun betalte for det man lastet ned, men her er det i så fall noe riv ruskende galt!

Gjest, har du også ADSL fra Telenor?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg har adsl fra telenor.

Hvor skjekker man hvor mye av kvoten en har brukt?

Skrevet

Tror du finner det om du logger inn med brukernavn og passord på "dine sider" på online.no

Se etter surfeloggen.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg faller også ut hele tiden, det var derfor jeg lurte på om det var tilkoblingsavgift hver gang en logget på.

Var inne å skjekket og jeg hadde brukt 1 % siden 17 juli.

Har lastet noen sanger.

Skrevet
Når en kobler seg opp mot ADSL koster det noe......?

Nå tenker jeg på om en betaler oppkoblingsavgift.....

ADSL hos meg faller ut mange ganger om dagen.

Grunnen til at jeg fikk ADSL var at jeg skulle kunn være logget på nettet hele tiden.

Grunnen til at du kanskje faller ut er automatisk frakobling, ganske enkelt, jeg har også adsl fra telenor , jeg har vært online i skrivene stund 13 dager 21timer...... stabilt hos meg iallfall...... Sjekk om dere har automatisk frakobling, den slår av oppkoblingen dersom man ikke bruker internett i en gitt periode, gjerne 30min. det kan skje dersom du sitter i lengre tid og chatter , eller spiller spill som ikke går online....

Skrevet
Vi satt nettopp her og stilte oss det samme spørsmålet!

Vi har telenor ADSL, og trodde dette skulle bli kjempegreier, noe det for så vidt har vært - til en viss grad...

Den månedlige kvoten holder selvsagt ikke lenge her i huset, med en KG gal mor og en tenåring i verste spillefasen, en far og to gutter til...

Men at vår månedlige kvote skulle være brukt opp 20. juli, når vi hadde vært på ferie i to av juli-ukene før den tid, det høres merkelig ut. Ingen av ungene har lastet ned noe særlig, og ikke vi heller.

I forgårs bestilte vi 5 mb tilleggskvote. Forrige gang vi bestilte tilleggskvote holdt den i flere måneder. Dette er en kvote som blir brukt når den månedlige kvoten er oppbrukt, og hvis man vil slippe lavere hastighet resten av måneden.

Vel, i går sjekket vi forbruksmåleren, og fant ut at vi hadde brukt 48% av tilleggskvoten - på 1 døgn! Altså Halvparten av de 5 mb vi hadde bestilt ekstra! Og ingen av oss hadde vært noe særlig på nettet!

ADSL har vært himla ustabilt den siste uken, eller de par siste. Faller ut hele tiden, og må prøve på ny.

Har noen en forklaring på dette? Vi trodde også man kun betalte for det man lastet ned, men her er det i så fall noe riv ruskende galt!

Gjest, har du også ADSL fra Telenor?

Dere bruker vel ikke radio fra nettet mens dere surfer rundt?? Den bruker mye ressurser av antall gb du ha pr. mnd. Mener å ha hørt at du med 1Gb nedlasting i mnd kan høre på nettradio i 4-6timer.

Dersom det er noe annet , bør dere sjekke dette med telenor, det skal ikke være mulig å surfe opp en hel Gb på en mnd, det er enkelt og greit ikke mulig!! Spilling online trekker også mer enn normalt på enkelte spill.

Skrevet

Kvitt dere med ADSL fra Telenor og skift til Nextgentel eller annen leverandør som ikke har begrensninger på nedlasting.

Vi har Nextgentel og er kjempefornøyd :D Har ikke hatt noen problemer, vi får det vi betaler for og har ingen begrensning på nedlastning.

Skrevet

Nei, vi har aldri radioen på.

Og det som er merkelig, er at vi hadde brukt nesten 50% av 5 mb på ett - 1 - døgn, og det uten at vi hadde vært noe særlig på nett! Så vi må nok ta kontakt med telenor og sjekke opp dette! Elendig!!!

Sønnen min maser om next gen tel, og sier at det er mye bedre, alle kompisene hans har next gen tel, osv... Hva koster det evt. for oss å bytte, noen som vet? Månedsprisen, er den den samme som hos Telenor?

Takknemlig for svar...

Skrevet

Prisene hos nextgentel varierer etter hvor lang tid du binder deg for og hvilken hastighet du velger.

Du finner mer info her: http://www.nextgentel.no/forsiden.asp

Vi har Bravo med 1 års bindingstid. Da er hastigheten på 704 (nedlasting) /384 (opplasting).

Det koster 448 kr per måned og etableringsprisen var vel på 698.

Når vi tester hastigheten på itavisens speedometer ligger hastigheten somoftest litt over det vi betaler for.

Vi kom frem til at vi ikke hadde bruk for større hastighet og surfer greit med to pc-er samtidig.

Skrevet

Takk for info, Orakel!

Jeg har allerede sidene til Next Gen Tel oppe :wink:

Er det andre som har erfaringer med Telenor vs Next Gen Tel?

Det første som skal skje, er i hvert fall at Telenor kundesenter skal få en mail med ønske om forklaring på den voldsomme "nedlastingen" vår... :evil:

Skrevet
Nei, vi har aldri radioen på.  

Og det som er merkelig, er at vi hadde brukt nesten 50% av 5 mb på ett - 1 - døgn, og det uten at vi hadde vært noe særlig på nett! Så vi må nok ta kontakt med telenor og sjekke opp dette! Elendig!!!

Sønnen min maser om next gen tel, og sier at det er mye bedre, alle kompisene hans har next gen tel, osv... Hva koster det evt. for oss å bytte, noen som vet? Månedsprisen, er den den samme som hos Telenor?

Takknemlig for svar...

øøh.. mener du virkelig 5mb? Det er jo ikke mye da.. Ca like mye som en MP3.. Du mener ikke GB? Da kan jeg forstå i såfall at du reagerer..

Anbefaler deg NGT. Da kan du sitte online så mye du vil og betale samme prisen uansett!

Skrevet
øøh.. mener du virkelig 5mb? Det er jo ikke mye da.. Ca like mye som en MP3.. Du mener ikke GB? Da kan jeg forstå i såfall at du reagerer..

Mente selvfølgelig GB... :ler:

Skrevet

Mente selvfølgelig GB... :ler:

Oi, ja da er det litt mystefistisk at halvparten forsvinner over natta. Tror du må sjekke forbruket til sønnen din litt ;) (lett å falle for fristelsen til å laste ned store programmer og filmer)

Skrevet

Men ingen av ungene var noe særlig på nettet den kvelden. Det vet jeg! Og de pleier å være ærlige og ha oversikt selv på hva de laster ned. Det er noe som ikke stemmer, helt klart!

Skrevet

Vi hadde ingen kvote da vi hadde telenor, men ble automatisk avkoblet flere ganger om dagen. Veldig irriterende.

Etter mye mas på telenor endte vi opp med nytt modem - og alt funket strålende. Mulig det er tilbehøret deres det er noe galt med et sted?

I dag har vi forresten tiscali, liker ikke telenor og disse kvotegreiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...