Gå til innhold

Hva synes dere om utradisjonelt tilbehør til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i februar, både brudgom og jeg skal ha bunad. Meen, så er det dette med tilbehør da! For meg er det viktig (på en utrolig shallow og overfladisk måte) både å skille meg ut fra de andre gjestene, og være litt sånn gisp-nydelig-gisp-brud:P Det er jo den ene dagen, liksom, og siden jeg ikke har hvit kjole blir det kansje enda litt mindre gisping ... Tenker jeg. Vel, i utgangspunktet hadde jeg forestilt meg å bruke krone, men jeg synes de aller fleste er så utrolig store og kraftige, og dessuten ofte i gull. Jeg har funnet en jeg liker, men det er litt tungvindt å bruke den, for jeg får ikke brukt den på prøvetime hos frisøren, og må hente den på en annen kant av landet. Veldig tungvindt for en kontrollfreak som meg, jeg vil gjerne ha alt av sånt klart i god tid før bryllupet:p

Så begynte jeg å tenke på å ha en blomsterkrans, eller pynte håret med blomster. Det er absolutt en mulighet, men det kan muligens se litt malplassert ut, siden det er februar? Blomstene vil isåfall være enkle og hvite.

Som et siste alternativ har man enkle og elegante tiaraer. Ja, nå sperrer dere sikkert øynene opp i sjokk- tiara til BUNAD- men hear me out. Jeg kler tiara, og all slags hårpynt, og man bruker jo krone. Da tenker jeg at finner man en fin, litt "rolig" tiara, så burde jo den kunne passe til bunad, selv om det er litt utradisjonelt? Som en slags mini-moderne-kronevariant? Hva tror dere, jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, skal man bruke bunad og vil skille seg ut så er det bare bunadskrone som gjelder. Blingbling tiara og bunad er bare helt feil.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Tiara til bunad blir tacky.

Skrevet

Hva med slike prinsessekroner i stedet? De kan jo minne litt om bunadskrone, samtidig som de er gullfarget. Eksempler: krone og krone2.

Jeg ville hvertfall styrt unna den klassiske tiaraen. Da ville jeg heller satset på blomsterkrans.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Tiara og bunad blir bare helt feil.

Men jeg likte ideen med blomsterkrans. Jeg ser f.eks for meg at det kunne blitt fint om du matchet en av fargene i bunaden inn i blomsterkransen. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med slike prinsessekroner i stedet? De kan jo minne litt om bunadskrone, samtidig som de er gullfarget. Eksempler: krone og krone2.

Jeg ville hvertfall styrt unna den klassiske tiaraen. Da ville jeg heller satset på blomsterkrans.

De prinsessekronene var i alle fall skikkelig søte! =)

Gjest Gjest
Skrevet

Tiara og bunad ville jeg styrt unna. Paser ikke sammen i det hele tatt.

Skrevet

Please ikke bruk tiara til, det synes jeg høres snålt ut uansett hvor mye du måtte kle den. Til Bunad, bør man bruke brudekrone om man vil ha det lille ekstra.

Skrevet

Ja, jeg er jo egentlig helt enig med dere da *sukk* Det finnes liksom ingen snarveier på bunadsfronten, og mitt prinsipp er jo eegentlig at man skal bruke tradisjonelt tilbehør til bunad- jeg mener jo det jeg og, sånn egentlig:p Kan man kalle det sinnsyk i gjerningsøyeblikket eller noe?

Nei, jeg tipper det blir en krone, hvis jeg finner en fin en (sukk), eller å enten ha krans, eller pynte håret med blomster. Uansett skal jeg vel klare å smile så bredt den dagen, at jeg skiller meg ut fra de andre som har lik bunad:p Takk for svar, alle:D

Gjest Gjest_Vanija_*
Skrevet
Ja, jeg er jo egentlig helt enig med dere da *sukk* Det finnes liksom ingen snarveier på bunadsfronten, og mitt prinsipp er jo eegentlig at man skal bruke tradisjonelt tilbehør til bunad- jeg mener jo det jeg og, sånn egentlig:p Kan man kalle det sinnsyk i gjerningsøyeblikket eller noe?

Nei, jeg tipper det blir en krone, hvis jeg finner en fin en (sukk), eller å enten ha krans, eller pynte håret med blomster. Uansett skal jeg vel klare å smile så bredt den dagen, at jeg skiller meg ut fra de andre som har lik bunad:p Takk for svar, alle:D

Det er jo uansett ingen som er i tvil om hvem det er som gifter seg :) Jeg synes du skal gå for blomsterkrans, jeg.

Skrevet (endret)

Jeg har vært i bryllup hvor bruden hadde bunad og blomsterkrans (markblomster og roser), det var veldig fint :) Tiara til bunad synes jeg blir veldig feil.

Endret av Daria
Gjest Glør
Skrevet

Blomsterkrans er jo tradisjonelt også. I gamle dager var det bare jomfruer som kunne bruke krone, så de som åpenbart ikke var det brukte krans. (Feks hvis de var synlig gravide.)

Skrevet
Blomsterkrans er jo tradisjonelt også. I gamle dager var det bare jomfruer som kunne bruke krone, så de som åpenbart ikke var det brukte krans. (Feks hvis de var synlig gravide.)

Ja, sånnsett burde jeg nok holde meg unna kronene ... :sjenert: *Ler* Jeg tror jeg skal tenke litt over det, det er jo over åtte mnd igjen, så ikke noe jeg trenger å bestemme på flekken. Takk for at dere dro meg litt ned igjen, jenter, noen ganger er det lett å bli litt revet med, og egentlig glemme hva som tross alt blir fint i virkeligheten :rodme: :rodme:

Skrevet

Blomster til bunad = Kan fungere.

Ellers er det krone eller ingenting.

Skrevet
Blomster til bunad = Kan fungere.

Ellers er det krone eller ingenting.

Enig.

Men smilet ditt kommer uansett til å være dagens bredeste, og INGEN kommer til å være i tvil om hvem som er bruden!! :o) Den dagen spiller det ingen rolle om sola skinner - du vil skinne som sola uansett!

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...