Gjest Trille Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Fikk trafikkbot 11. mai, med forfallsdato 1. juni. Jeg var på ferie og fikk ikke betalt denne før 3. juni, men så med forskrekkelse at trafikketaten hadde sendt brev via kemnerkontoret med ileggelsen og forhøyelse på 250 kr, der jeg må betale forhøyelsen uansett om jeg allerede har betalt regningen for 14 dager siden. Jeg fatter ikke hvorfor de kan ta seg denne retten å kreve 250 kr når boten er betalt. Dette er første gangen jeg har fått parkeringsbot for jeg har ikke hatt bil før, og jeg er i sjokk over hvordan de ilegger bøter. Hvorfor kan de kreve 250 kr av folk når vi som får boten ikke en gang får bevis for det de hevder var feilparkering. Jeg er forøvrig helt sikkert på at min parkering var godt over fem meter unna krysset, men de skriver 4, 5 meter. Hvorfor kan de gi folk et bilde med riktig mål så er det lettere å forstå bøtene - som uansett er helt tullete? Vanligvis får man beskjed om å bare "se bort fra purringen hvis regningen er betalt i de siste dagene". Hvorfor er det ikke sånn hos staten? Dette er skrevet i frustrasjon, men er det noen andre som har tanker om dette? Er det ikke helt vilt?
Brunhilde Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Kanskje det er helt vilt, men du fikk vel boten før du dro på ferie så du kunne betalt den i tide? Vanligvis tar de bilde som dokumenterer årsaken til boten, men det beste er uansett å betale innen fristen og så klage hvis du mener det er feil. Hvis du får medhold så får du pengene tilbake.
Gjest Trille Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Kanskje det er helt vilt, men du fikk vel boten før du dro på ferie så du kunne betalt den i tide? Okei, det er greit - men poenget mitt er at staten kan ta seg til rette på en helt annen måte enn andre kan. Dette synes jeg ikke er greit. 2 dager etter fristen ble denne regningen betalt og det er ingen vei utenom det enorme purregebyret på 250 kr. Et purregebyr som er 400 % høyere enn et vanlig purregebyr. Hårreisende.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Det er vel ikke staten som krever inn parkeringsbøter. Det er enten parkeringsetatene i kommunen eller private parkeringsselskaper. Min erfaring er at det er de private parkeringsselskapene som er mest urimelige i forhold til å gi bøter og kreve gebyrer.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Fikk trafikkbot 11. mai, med forfallsdato 1. juni. Jeg var på ferie og fikk ikke betalt denne før 3. juni, men så med forskrekkelse at trafikketaten hadde sendt brev via kemnerkontoret med ileggelsen og forhøyelse på 250 kr, der jeg må betale forhøyelsen uansett om jeg allerede har betalt regningen for 14 dager siden. Jeg fatter ikke hvorfor de kan ta seg denne retten å kreve 250 kr når boten er betalt. Dette er første gangen jeg har fått parkeringsbot for jeg har ikke hatt bil før, og jeg er i sjokk over hvordan de ilegger bøter. Hvorfor kan de kreve 250 kr av folk når vi som får boten ikke en gang får bevis for det de hevder var feilparkering. Jeg er forøvrig helt sikkert på at min parkering var godt over fem meter unna krysset, men de skriver 4, 5 meter. Hvorfor kan de gi folk et bilde med riktig mål så er det lettere å forstå bøtene - som uansett er helt tullete? Vanligvis får man beskjed om å bare "se bort fra purringen hvis regningen er betalt i de siste dagene". Hvorfor er det ikke sånn hos staten? Dette er skrevet i frustrasjon, men er det noen andre som har tanker om dette? Er det ikke helt vilt? Protesterer du på boten, vil bevis i form av foto bli fremlagt. bak på gebyret så står det at det blir 250,- ekstra om du ikke betaler innen fristen, så da er det opp til deg. staten tar samme gebyret om du er sen med nrk.avgift,veiavgift. Sånn er det, så nå vet du at du må følge reglene.
Gjest strykebrett Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Jeg er enig med deg ts. Det er det samme med lånekassen. Hvorfor de kan ta det mangedobbelte i purregebyer av hva alle andre opererer med aner jeg ikke, men det er rimelig arrogant ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå