Gå til innhold

Mette Marit slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mer mas om slør. Men jeg finner ikke sånnt slør som Mette Marit og Mãrtha hadde. Er det noen som har funnet det på sin ferd i brudesalongene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Deres slør var spesialdesignet for dem- de finnes ikke i vanlige brudesalonger. Skal du ha slike slør må du få de spesialsydd.

Ove Harder Finseth designet kjolen til Mette Marit

Wenche Lycke designet kjolen til Märtha

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare tull Minnie, hun skulle jo ikke ha selve sløret til M.M. eller Märtha da, men et i samme stil/stoff. Hun snakker om slør i silkechiffon, og det kan en såvisst få tak i. Spør i brudesalong, de kan ofte bestille for deg om de ikke har det inne. Men slike slør har blitt veldig populært nå etter kongebryllupene, så det kan godt hende de har det inne. Jeg var akkurat i et bryllup der bruden hadde et slikt slør, og det var kjøpt i Norge og hverken designet av Ove Harder Finseth eller Wenche Lycke... :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ja- og slike slør er vanskelig å finne- det enkleste er å få laget ett.

Gjester har likemye lov til å spørre om ting som registrerte brukere, marianne.(moderator)

Minnie

Skrevet
:ler: Hissig på kvelden Minnie...?
Skrevet

Jeg har prøvd et slikt slør hos Kristins Brudesalong som ligger mellom Strømmen og Lillestrøm.

Det koster 2200 hvis du skal ha det lengste som er 220 cm langt.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
:ler: Hissig på kvelden Minnie...?

Er det rart? Slør som ligner de som hører til Kongelige brudekjoler er ikke noe man finner hvor som helst.

Minnie

Skrevet

Minnie, du trenger vel ikke hisse deg opp bare fordi noen har lyst på et Mette Marit slør?

De blir jo annonsert for salg overalt i bruktannonsene.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det rart? Slør som ligner de som hører til Kongelige brudekjoler er ikke noe man finner hvor som helst.

Minnie

Jo, det finner man. Bare de blir populære nok til at vanlige folk ønsker å bruke mer penger på slike slør enn de ville gjort på et vanlig slør. Det er bare snakk om etterspørsel.

Silkechiffon er et dyrt stoff, men ikke noe som er forbeholdt kongelige!?... Det har nå blitt større etterspørsel etter slike slør p.g.a. kongebryllupene, og da får man også ta i dette i brudesalongene. Så enkelt er det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Disse slørene kan du finne i de fleste brudesalonger.

Tror det ligger på ca 1 000,-

P.

Skrevet

P.

DA lurer jeg veldig på hvilke salonger du har vært i.....

Gjest Anonymous
Skrevet

P.

De koster nok mer enn det, silkechiffon er et meget dyrt stoff, så bare stoffet vil koste mer enn 1000,-. 2-3000 vil jeg kanskje tippe at de koster, men det avhenger selsagt av lengden på sløret. Mennesker med normal økonomi og budsjett på bryllupet sitt bør kanskje ikke ønske seg et slikt slør i samme lengde som Mette-Marit hadde... Men kortere slør av samme stoff får en tak i.

Skrevet

De koster som sagt 2200 for 220 cm hos Kristins.

Skrevet

:D

Hei.

Jeg har et såkallt "Mette-Marit-slør".

Betalte 2000,- for det.

Det er helt nydelig!!!

Kjøpte det hos Tessem Søm og Design i Trondheim.

La Guapa :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sjekket litt og hos Christiane koster det 1550,-.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sjekket litt og hos Christiane koster det 1550,-.

Skrevet

Jeg har et slikt slør, helt likt Mette Marit sitt, på 300 cm, og det kostet 1800 kroner nytt.

Skrevet

Jeg skal også ha et slikt slør, men jeg har fått det sydd hos sydame.Synes slike slør er lekre!

Skrevet
Jeg har sjekket litt og hos Christiane koster det  1550,-.

Der har jeg vært idag og den prisen stemmer ganske bra. Men de begynbner å bli utsolgt og tar ikke inn mer før ved årsskiftet.....

Gjest Astra unplugged
Skrevet

Jeg sydde et liknende slør selv, og det kom på under kr 350,- med kam. Jeg kjøpte (georgette) stoff til kr 79,- per meter på Grønland i Oslo, og kam til kr 65,- hos frisør.

Lengden på sløret var 275 cm, og gikk ca 25 cm lengre enn kjoleslepet. Det var enkelt å sy (mye håndsøm), og jeg fikk mye skryt for det! :D

Astra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...