Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 Er så lei meg i dag. Har lenge vært forelsket i en type. Vi har vært svært gode venner og hatt massevis av gode samtaler, ute, på telefonen, søte sms-er osv. Han har nok etterhvert skjønt at følelsene mine for ham har gått over til forelskelse. Jeg har vært usikker på han, og vært redd for vennskapet vårt. Har flere ganger tatt initiativ til å prate med han om følelsene mine, men han har unnveket temaet hele tiden. Nå føler jeg at jeg har rotet det slik til (Vært for masete) at vennskapet vårt også har gått fløyten. I det siste har han datet en annen jente og vært påpasselig med at jeg har fått vite det, bevisst involvert felles venner etc. Er litt skuffet over at han ikke har villet prate ut med meg, kanskje det kunne reddet vennskapet vårt som jeg nå savner sårt, og jeg savner ham sårt. Måtte bare skrive om hvordan jeg har det.
*Lillian* Skrevet 28. juli 2003 #2 Skrevet 28. juli 2003 Det er dessverre ofte sånn, når en av partene i et vennskapsforhold utvikler følelser så blir det ofte så mye vanskeligere og masse tullball.... Tror du bare må la det gå seg til, jeg. Å skulle prate opp og ned i mente om det med ham tror jeg ikke vil gjøre det bedre iallfall Been there, done that..... Det er det som ofte kan ødelegge vennskap mellom to kjønn, vettu..... Lykke til! Lillian
VesleBråka Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 Han er hensynsfull og prøver å la deg vite at han vil være venner og ikke mer - uten å måtte si det direkte til deg og kanskje såre deg eller skuffe deg. Godt gammelt knep det. Nå kan du skygge banen uten ydmykelse eller tap, og om noen uker kan dere begge late som om ingen var forelsket, og gå tilbake til å være gode venner. MEN, respekter ønskene hans da, og ikke prøv deg på ham mer. Hvis noe skal skje mellom dere, så må det være han som inviterer.
Jinx Skrevet 28. juli 2003 #4 Skrevet 28. juli 2003 Det beste rådet er å vise at du ikke er interesert mer Virker hver gang.. (Samme hvordan han føler)
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #5 Skrevet 28. juli 2003 Forstår at du er trist, hørtes ikke noe morsomt ut nei...... Bare kom deg videre i livet ditt, det er faktisk det beste du kan gjøre for deg selv akkurat nå, uansett hvordan du føler deg! Han er ikke verdt tristheten din vet du. Hvorfor? Fordi han ikke er interessert i deg. Så ikke kast bort unødig energi på dette du!!!!!! Ønsker deg lykke til, og stå på i fortsettelsen!!!!!!!!! :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #6 Skrevet 30. juli 2003 _Er så synd at mange menn ikke vil prate om slikt. Hadde situasjonen vært omvendt kunne vi prata om tingenes tilstand, jeg kunne ha trøsta han litt og vi kunne styrket vennskapet vårt. Nå føler jeg at han demostrerer, (Eller han ikke vet hva han holder på med???)og det sårer meg forferdelig og jeg føler med alene, trist og dum.
minniepus Skrevet 30. juli 2003 #7 Skrevet 30. juli 2003 Stoooooooooooor forskjell på jenter og gutter der. De vil ikke prate om alt, og i mange tilfeller er det lurest å la det være. Hva vil du oppnå vet å fortelle ham at du er forelsket og få høre igjen at han ikke er det? Vil ikke det bare skape vanskelig forlegenhet og sånn? Har vært i din situasjon mange ganger og enig med VesleBråka i at nå kan du gå videre uten å tape ansikt. Det er ikke hans oppgave å trøste deg gjennom kjærlighetssorg.
Joplaya Skrevet 30. juli 2003 #8 Skrevet 30. juli 2003 Ikke alle klarer takle at en god venn får dypere følelser for en. Jeg synes han takler det veldig bra, selv om han ikke klarer snakke med deg om det. Hva har du som du ville snakket om da? Du vet jo nå hvor du har han. Og du har vel ikke mistet han som venn? Ta vare på han som den vennen han er. Ta vare på deg selv og gå videre, prøv å komme over dine romantiske følelser for han. For mye snakk kan ødelegge enda mer...
Gjest salma Skrevet 30. juli 2003 #9 Skrevet 30. juli 2003 Enig med de andre her. Han har demonstrert hva han vil, det er ikke til å ta feil av. Hvor mye mer rett ut kan han egentlig si det? Tror ikke det kommer noe godt ut av å prate mer sammen om det. Du vet jo hvor du har ham nå. Skal du absolutt prate mer med ham om det, risikerer du bare å skyve ham enda lenger vekk - og da har du mistet vennen din også. Kjærlighet er ikke lett - og det skal tydeligvis ikke være det heller.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #10 Skrevet 30. juli 2003 Tusen takk for gode svar. Bør nok la temaet; "mine følelser" ligge. De siste gangene jeg har pratet med han har vi hatt en lett og ledig tone, mens følelsene mine koker. Det er jo på en måte opp til meg hvordan vennskapet vårt skal bli videre, men det jeg har prøvt å få sagt til han, er at jeg ikke vil at følelsene mine skal skremme han bort, og at jeg setter vennskapet med han høyere enn min egen forelskelse. Lurer av og til på om han tror at jeg har tenkt å stille han et ultimatum. Det som opp i det hele gjør meg forvirret, er at det innimellom kommer noen svært søte sms-er fra han. De tar jeg imot med varme uten videre kommentarer. Han sender også kjærlighetsdikt til meg. Det spurte jeg om han mente noe med, hvorpå han sa at de kunne være fine for meg å bruke senere... Virker nok forvirrende på dere dette her, mens kanskje dere andre ser ting bedre enn jeg gjør selv. Jeg er bare ufattelig glad i fyren!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå