Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hans_*
Skrevet

http://www.obadja.no/18_profetibibelunikhet.htm

Ja, som kjent så har Bibelen mange profetier som er oppfylte, imidlertid skjedde dette før boken var ferdigskrevet. Dette har ført til at mange troende tror at profetiene ble skrevet før hendelsene de omtalte, skjedde, mens de ikke-troende hevder at de ble konstruert etter de aktuelle hendelsene inntraff. Da har man tre muligheter:

a) Hendelsene inntraff i ettertid, fordi de ble skrevet etter gudommelig inspirasjon.

b) Hendelsene inntraff i ettertid, fordi de ble skrevet av synske, og stiller sågar på linje med Nostrdamus og andre i den leiren.

c) Hendelsene inntraff før de ble skrevet ned, og profetiene er konstruert.

Linken problematiserer og stiller en del interessante spørsmål mht. punkt c, som jeg gjerne skulle hatt svar på fra dere som mener at dette er det korrekte punktet. Så, hva tenker dere, i lys av linken min, mht. profetiene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

d) Hendelsene inntraff i ettertid, fordi profetiene er selvoppfyllende.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Punkt d) tror jeg også er relevant. Selvoppfyllende profetier er nok langt vanligere enn man skulle tro. I tillegg er jo ofte profetier skrevet på en så "ullen" måte at det skal, med litt velvilje, være mulig å se disse profetiene gå i oppfyllelse ganske ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...