Gå til innhold

Har du vaskehjelp?

Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi er to voksne og et lite barn. Vi har en herlig dame som kommer annenhver uke. Hun er ikke særlig flink eller nøye, men når hun kommer må vi veldig veldig rydde og bare det er verdt hver krone. Vi er ikke uhygieniske men er late. Ja, jeg innrømmer det. Vi er elendig på å rydde og ikke så elendige på å rote... poenget er at jeg betaler henne - jada, skyt meg - noen hundrelapper annenhver uke.

Resten av tiden støvsuges det og vaskes av oss selv - vi vasker og gjør rent hver uke - emn altså innimellom får vi hjelp. Og barnet vårt putter tøy i vaskemaksinen og vet hvordan støvsugeren virker i en alder av tre år såd et står ikke på det.

har naboene vaskehjelp? Nei. Snakker vi høyt om det? nei, ikke i den forstand at vi skryter av det, men det er definitivt ingen hemmelighet - alle vet det.

Jeg får btw noen til å vaske bilen min også. Og bytte hjul hver vinter og vår. Du verden...jeg må virkelig være lat... nei, jeg bare velger bort det jeg ikke ønsker å gjøre selv.

Men som en nevnte lenger opp - jeg bruker ikke 1000,- i mnd på frisøren (gjør noen virkelig det...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_økonomen_*
Lønner seg kanskje ikke nei, men dersom man har råd til det må man jo ikke "jobbe det inn" ;) dekker det fint med den vanlige lønnen vi har uten overtid, er bare en prioritering. Med full jobb på to voksne vil vi bruke den lille fritiden vi har på barna våre.

Det er nok av arbeidsoppgaver å ta tak i i huset, så de klarer fint å lære seg å hjelpe til. Jeg vasker heller ikke bilen selv :)

Nei , men poenget var at man kunne jobbet mindre og vasket mer og hatt mer penger og hvis man ikke trengte de ekstra pengene , kunne man jo ha jobbet enda mindre og fått enda mer fritid til å gjøre det man ville ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er to voksne og 3 barn. Vi voksne jobber full tid.

Vi har ingen vaskehjelp, vet ikke om så mange i min omgangskrets som har det heller.

Huset vårt er svært sjelden striglet. Smårydding hele tiden når vi er hjemme. Skippertak innimellom, og da må alle bidra, ungene også.

Gammeldags rundvask har vi ikke fått gjort siden sisst jeg hadde svangerskapspermisjon (4 år siden). Vinduer har jeg ikke fått pusset på utsiden siden i fjor sommer. Heldigvis er det lite møkk å dem, og om sommeren er vi stort sett ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror det varierer veldig i hvor du bor i landet om det er vanlig med vaskehjelp eller ikke. Har feks selv bodd i Stavanger, og der er det veldig vanlig med vaskehjelp dersom frua i huset jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har stort hus og det er mye å vaske. Vi er to voksne og ett barn.... nå jobber jeg ikke for tiden. Men likevel så har vi valgt å ha en vidunderlig dame til å komme å vaske gjennom hele huset.

Vi har faktisk merket stor forskjell på det halvannet året vi hittill har hatt henne... vi har så mye bedre tid sammen og vi stresser ikke så fælt.

Absolutt det beste vi har gjordt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
:skratte:

Det hører med til voksenlivet å klare å rydde og vaske litt rundt seg. Ihvertfall om man bor alene i en liten leilighet.

Når man er voksen er det opp til en selv. Slitsomt med folk som hele tiden skal blande seg inn i hva andre voksne gjør. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal le av andres problemer. DET hører i hvertfall ikke med til voksenlivet.

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en liten leilighet på 38 kv.m. Jeg har dårlig rygg og hater å vaske. NÅ skal jeg ha meg vaskehjelp!! Har vært røykfri nå i snart 7 år, så noen av de tidligere røykepenge kan brukes på det.

Om man velger å røyke, drikke, kjøpe merkeklær eller ha vaskehjelp må vel være fullstendig opp til hver enkelt!! Å dømme noe som jålete og snoppete er også helt uhørt og noe som stammer fra en svunden tid. Noe er ikke mer riktig eller feil å bruke penger på enn annet.

Bor i Oslo, kjenner du en dyktig og pålitelig vaskehjelp du kan anbefale, send meg gjerne en PM! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vaskehjelp selv, (selvfølgelig) fordi jeg og samboer bor i en leilighet på 80 m2 uten barn. Da er det ikke så mye som skal til, og jeg vil jo ikke være helt hjelpeløs.

Men foreldrene mine har vaskehjelp annenhver uke, de deler henne med naboene sånn at hun får en nesten full stilling. De har hus på over 350 m2, tre barn under 15 og ansvarsfulle jobber begge to, og da synes jeg det er forståelig.

For meg er det likevel et mål i seg selv å klare meg mest mulig selv. Jeg skifter dekk, maler, snekrer, vasker, lager mat og leker elektriker og rørlegger, fordi jeg kan gjøre det selv så da gjør jeg det selv. Man blir tidsnok avhengig av hjelp til de daglige gjøremålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg vaskehjelp, men jeg finner ingen i området her jeg bor (Råde, Østfold) Jeg pendler til oslo, og står opp kl 6 og er hjemme nermere kl 18 igjen, og husarbeid er ikke det som står øverst på lista da,, har en mann som er ganske flink, men vet at dette ikke er det morsomste han gjør heller...dessuten er jo ikke han hjemme fra jobb før nermere 17 han heller...!!

Noen som vet om noen i området her?!.. evnt som kan reise fra rygge/moss/fredrikstad som er flinke og til en grei pris :) ?

Klem LilleLavendel!

Endret av LilleLavendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...