Gjest KraKra Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Fant en litt forkommen skjæreunge på trappa i dag, så vidt jeg kunne se var den ikke skadet, men den fløy ikke bort, og gjorde ikke særlig motstand når jeg plukket den opp. Hva kan jeg gjøre med den? Har tatt den opp i en kasse og satt den inn i garasjen så ikke kattene får slått kloa i ham, men er det noe jeg kan gi den? Den virker veldig sløv, stakkar..
Sandie Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ville også prøvd å sette den tilbake i reiret. Her på nettsiden til Norsk Ornitologisk Forening kan du lese noen svar fra fugleeksperter angående dette: http://www.fuglevennen.no/sporsmal/?q=8&am...lt+ut+av+reiret
Gjest KraKra Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Skulle gjerne satt den tilbake i reiret, men vet ikke hvor det er Ved nærmere inspeksjon har jeg sett at den er litt skadet også, den klarer ikke å sitte normalt. Kanskje best å avlive den.. ?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Skulle gjerne satt den tilbake i reiret, men vet ikke hvor det er Ved nærmere inspeksjon har jeg sett at den er litt skadet også, den klarer ikke å sitte normalt. Kanskje best å avlive den.. ? Det kan være vanskelig å vurdere hvor mye skadet den er. Du kan jo ringe Fuglevakta og bli henvist til nærmeste ornitolog der du bor, så kan den bli hentet og få kyndig hjelp derifra: http://www.birdlife.no/organisasjonen/fuglevakta.php Jeg fant en due som var litt skadet. Etter noen dager med varme,mat og ro i en eske på baderomsgulvet var den helt fin igjen. Så gi den en sjangse.
Gjest KraKra Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Takk for svar gjest, jeg får gi den en sjanse til, men vil jo ikke at den skal lide unødig. Håper den klarer seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå