Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde igrunn farget lyseblondt hår , men så tok jeg en STERK askeblond toning, for å få det mer mot platina ( aka Gwen Stefani, Debbie Harry blonde)

Nå har det blitt grått/blått/lilla :(:(:( helt horribelt..

Jeg ville ha det sånn hvitt platina.

Har veldig veldig tynt hår..vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg få vekk denne grusomme fargen??

Kan den vaskes vekk liksom? Har vasket den en del ganger men den er fortsatt igjenn..

Skal til syden snart, har hørt at håret "lysner" hvis man blander sitron og olje, og deretter legger det oppå som en slags krem?

så er det mulig å sitte med sitron og olje i håret, ville det gjort noe endring?

Jeg har ikke råd til frisør...har brukt opp alle penga...

Noen "Kjerringråd"??

Please HELP ME SOMEBODY!!

Mvh

meg:(:(:(

Endret av Karoline24
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

huffdaaa, eg ville nok ha gått til frisør, trur ikke d e helt muli å ordne d heime hvis det er veldig sterke nyanser av blått/lilla osv.. hvis du sprayer sitron rett i håret å går ut å soler deg skal håret bli lysere, det blekes i solen (blekes også i solarium), håret blir generelt lysere i solen.

har desverre ingen andre råd enn å gå til frisør, kan jo eventuelt oppsøke en frisør å spørre om det er noe du kan gjøre.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Du kan jo prøve å gå tilbake dit du kjøpte fargen og klage så kanskje du i det minste får pengene tilbake.

Vet at flere av de som jobber på Vita har gått kurs i hvordan man velger riktig farge, kanskje noen av de kan komme med råd om ny farge for å rette opp?

Det selges også shampo som fjerner både blå og gulskjær.

Skrevet

Hei. du kan nok ikke å gå tilbake å klage på fargen så frem til at den ikke er kjøpt hos en frisør. Er derfor det er dyrere å farge håret til en frisør en selv,for man får det gjort og om noe går feil er det frisørens plikt til å ordne det rett.

Jeg jobber selv på en butikk som selger hårfarger,vi kan hjelpe,men man kan aldri garantere.

Men kjøp deg en god rense shampo,evt kjøp en glansvaske elr toning med gylden farge i,sliter ikke fult så mye som farging.

Skrevet
Hei. du kan nok ikke å gå tilbake å klage på fargen så frem til at den ikke er kjøpt hos en frisør. Er derfor det er dyrere å farge håret til en frisør en selv,for man får det gjort og om noe går feil er det frisørens plikt til å ordne det rett.

Jeg jobber selv på en butikk som selger hårfarger,vi kan hjelpe,men man kan aldri garantere.

Men kjøp deg en god rense shampo,evt kjøp en glansvaske elr toning med gylden farge i,sliter ikke fult så mye som farging.

Hei, tusen takk.

Kan du anbefalle meg en GOD farve /merke/nyans?

Eventuellt en beige-aktig farge??

takk på forhånd.

Skrevet

Jeg ville ha gått inn til en frisør og forklart hva som har skjedd, og spurt hvordan du får vekk fargen og heller kjøpt fargen fra de...

Også: du skriver at du skal til syden, pass for all del på håret ditt hvis du skal bade i klorvann! Siden du har farget håret blondt, og det er blitt missfarget av farging så skal du ikke se vekk i fra at håret ditt vil bli grønt av klorvannet... Og de har klor i både basseng og i vannet i dusjen.. Men mye mer i bassenget enn i det vanlige vannet deres...

Gjest lillelady (eksfrisør)
Skrevet

Hvis håret ditt ikke er veldig skadet og "tyggegummiaktig"(prøv og riv av et hårstråd og riv det i to, er håret veldig skadet strekker det seg liksom og slites av lett, på et sundt hår skal man ta i ganske hardet for å slite det og det strekker seg ikke) ville jeg kjøpt en plantinablond farge som er hakket gyldnere/gulere enn du vil det skal bli.

Hvis det er for slitt til å farges kan du enten kjøpe en minicolorasjon (i butikkene kalt glansvask?) som er gyldnere i samme toneskala som håret ditt er nå.

Det beste og mest skånsomme er, hvis du klarer å vente noen dager på resultatet, å kjøpe en kamillespray. Hvis du ikke får tak i det kan du lage selv av kamilleteuttrekk. Dette skal du ha i håret hele tiden, og føne det når du har sprayet det i (ikke vær redd for å bruke mye). Varmen hjelper til på virkningen.

Kamillespray er det aller beste og mest skånsomme middelet for å lysne hår som virker.

Skrevet

Jeg har selv hatt blå/gråskjær i håret etter å ha farget det askeblondt, men min erfaring er at det går bort etter et par dager og et par dusjer. Ingen vits i å dusje mange ganger på rad i løpet av en kveld, det virker som om det trenger tid til å kvitte seg med uglybuglyfargen.

• Liker 1
Gjest mella
Skrevet
Jeg hadde igrunn farget lyseblondt hår , men så tok jeg en STERK askeblond toning, for å få det mer mot platina ( aka Gwen Stefani, Debbie Harry blonde)

Nå har det blitt grått/blått/lilla :(:(:( helt horribelt..

Har veldig veldig tynt hår..vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg få vekk denne grusomme fargen??

Kan den vaskes vekk liksom? Har vasket den en del ganger men den er fortsatt igjenn..

Skal til syden snart, har hørt at håret "lysner" hvis man blander sitron og olje, og deretter legger det oppå som en slags krem?

så er det mulig å sitte med sitron og olje i håret, ville det gjort noe endring?

Noen "Kjerringråd"??

Mvh

meg:(:(:(

Inntrykk av at det er faren m askeblodt: at det blir litt grå-blått..Passer sikkert best om man har mye gult i håret fra før?? Du må være VELDIG obs nå på at du ikke velger en farge som er lysere enn den fargen du har nå....Da blir det kanskje grønnt.... Tror du nå bør gå for en mørkere blond av typen gyllen. Hva med å prøve på en liten lite synlig sted først?? (du kan måle opp og blande f.eks halve flasken). . Ellers er jo frisør det sikreste. Har dog inntrykk av at en del det blåe går bort ved å vaske det. Heldigvis er det jo bare toning.

Har du tonet det vet eg ikke om du nå kan tone på ny eller om du må farge det med varig farge...Hva med å ringe "nødtlf"/kundehjelpen som det er opplyst om på pakken???

Skrevet

Som frisør bruker eg ask/lilla farger gjerne på jenter som vil en sandfarge. Det bruker eg kun hvis eg ser/vet at kunden har en tendens å bli litt gul i håret. Har du en som har en kaldere tone.....så kan en ask/lilla farge bli litt for mye....så eg tipper du har vært såpass lys i spissene dine at fargen har sugd skikkelig inn.

Er du grå/blå/lilla i hele håret eller bare lengder og spisser???

Uansett så vil blå pigmenter(altså stygge fargen) forsvinne litt og litt etterhvert med hver dusj. Riktignok tar det kanskje opp til en uke....spørs om kor blå den er. Det finns sjampoer med gulskjær i...loreal sin er god. Man kan evt. kjøre på en minicolorasjon/glansvask som har en gylden tone.....det vil si f. eks. 9.3 eller 10.3 spørs også på kor lys du er.....ikvertfall en lys farge med en ,3 i.

Eg ville anbefalt at hvis du er blå kun i lengder og spisser at du ikke tar fargen fullt så lenge i røttene....hvis du er blå over hele så kan du nok slenge på hele.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Hei. svarte deg før over her. Jeg kan anbefale casting hårtoning.

Men for all del,hold deg unna beige farger om du har grått/lilla hår. Beige fargene blir ofte veldig kalde og kan bli grålige,selv om de kan se varme ut på prøvekart osv.

Nå vet ikke jeg hvor lys du er men gå for farger som har 3tallet i seg om du velger Casting,det er varme farger,men hold deg unna 2 tallet.

930 er en veldig fin farge,veldig lys gylden blond,men utrolig fin,tror det kan være med på få ut litt av det grå/blå.

Men som sagt før her,når noe sånt først har sjedd er frisør det lureste.

Når et hår er farget/misfarget vet man ALDRI hvordan nye farger/toninger kommer til å reagere helt.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Jeg anbefaler minicolorasjon hvis man har fått en blekefeil på håret. Jeg hadde HELT gult hår, men så farget jeg håret med minicolorasjon og fikk en SUPER farge. Elsker fargen jeg har:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg ville farget det brunt, da er det større sjanse for at resultatet blir bedre. Med brunfarge er du viktig at man velger riktig brunfarge, gjerne med litt rødskjær så det ikke ser grønt ut :) Har hørt at det er sunt å legge en maske med ren avokado i (fuktig hår?) håret, dette skal gi fuktighet og næring til håret :) har ikke prøvd det, men det høres bra ut :D bare et tips..

• 5 år senere...
Skrevet

Nå har det blitt grått/blått/lilla http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_sad.gif:(http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_sad.gif helt horribelt..

Noen "Kjerringråd"??

Mvh

meg:(http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_sad.gif:(

Skrevet

Det roer seg etter noen vask. Selv frisører gjør denne tabben og har forlatt salongen flere ganger med delvis lilla/blå ettervekst. Det vaskes ut

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Heldigvis går toning fort ut av håret.

Jeg fikk selv beskjed av frisøren å vaske håret ofte med gjentatte shamponeringer

i en periode for å få det bort. Det pleier å gå bort etter 6-8 vask sa hun. Det tok

dessverre ett par uker på meg før det var "normalt" igjen og den lilla/blå fargen var

borte, men da hadde jeg igjen den fargen jeg fra begynnelsen ønsket meg, uten

gultoner/varme i håret.

Anonymous poster hash: ba5f7...cb1
Skrevet

TS har da forhåpentligvis fått løst dette på 5 år? :lol:

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg ler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...