Bee Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Ser at mange skriver "de blomstene har ikke sesong da..." eller "de er kun å få tak i mellom ... og ... " Jeg har ikke noe kunnskap om blomster og blomstring - og klarer ikke å finne noen hjelpfulle sider på internett heller... Skal gifte meg i juni - hvilke blomster har sesong da? Hvilke er IKKE å få tak i? Noen som vet om det går an å få tak i lyng i juni? På forhånd takk!
aes Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Ser at mange skriver "de blomstene har ikke sesong da..." eller "de er kun å få tak i mellom ... og ... " Jeg har ikke noe kunnskap om blomster og blomstring - og klarer ikke å finne noen hjelpfulle sider på internett heller... Skal gifte meg i juni - hvilke blomster har sesong da? Hvilke er IKKE å få tak i? Noen som vet om det går an å få tak i lyng i juni? På forhånd takk! peoner er på sitt fineste i juni, kjempe fine. Jeg gifter meg neste lørdag og skal ha nesten bare disse nydelige blomstene, gleder meg til å se brudebuketten
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Ja, de selger mye peoner akkurat nå I hagen vår blomstrer de litt seinere, men det er avhengig av hvor man bor. Foreldrene mine bor i Vestfold, der blomster de visst nå. Hos oss i Midt-Norge tror jeg vi må vente til begynnelsen av juli. Men de som er drevet fram og selges er fine nå. Fresia blomstrer nå, men mulig den er lett å få tak i ellers også? Og hortensia. Og endel liljer? Juni er jo fin sesong for veldig mange blomster, så du har mye å velge mellom. Men tulipaner o.l får du kanskje ikke tak i Roser tror jeg du får tak i hele året.
mca Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Hei. Jeg ville tatt å hørt i blomsterbutikken du skal bruke. De har oversikt over hvilke blomster som er når du skal gifte deg. Jobber selv i blomsterbutikk, og de som driver med brudebinderiet har som regel veldig god peiling:)
MiniBill Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Noen som vet hva slags blomster som er i sesong i slutten av August. Bor på østlandet.
lilleanda Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Jeg lurer også på blomster i slutten av august
Bee Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2009 Takk for svar! Tenkte jeg skulle stikke innom blomsterbutikken i morgen
Gjest LilleLovely Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 *Dytter* Hvilke blomster har sesong i august?
Bygdejenta Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Jeg lurer også på blomster i slutten av august *Dytter* Hvilke blomster har sesong i august? Prøver å dytte denne tråden på nytt, til tross for at det er tre år siden forrige dytt, og 4 år siden tråden ble opprettet Men hvilke blomster har sesong i august?
Sugerøret Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 altså ,det er "noen" planter i sesongen august... Anbefaler planteguiden på nrk. http://www.nrk.no/planteguiden/?action=Search&searchText=&propertyValues=pgSF52:320;&inputValues=&startRowIndex=0 et lite søk på sommerplanter + august
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå