Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg sitter her og er temmelig fortvilet når det kommer til hvem som skal inviteres i bryllupet. Min forlovede er fast bestemt på at hele hans familie må inviteres (noe som tilsvarer 32 personer + 2 venner. Altså 34 personer til sammen.) Jeg på min side har en familie med uendelig mange konflikter, og etter å ha satt opp gjesteliste på min side endte jeg opp med 10 familiemedlemmer og 4 venninner. Fordelingen blir da: Brudgom: 34 Brud: 14 Vi snakket i starten om å ha et lite intimt bryllup, og jeg synes derfor det blir litt unødvendig å invitere søskenbarn man knap har kontakt med, eller søsterene til bestefar. Er jeg urimilig dersom jeg ber ham om å prøve å kutte litt ned? Eventuelt bare ta søskenbarn over 18 år? Jeg kjenner at jeg begynner å få litt vondt i magen av denne gjesteliste, etter at jeg har kuttet bort 32 personer fra min liste. Jeg har selvsagt søskenbarn som jeg regner som gode venner som ikke er på gjestelista pr. dags dato pga. at det er så viktig for brudgom å ha hele familien der. Vi har bestemt oss for max. 50 gjester, noe mer har vi ikke råd til.. (budsjettbryllup)
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hvis dere begge er enige om max antall gjester virker det jo utrolig rart at han mener at han skal få invitere flere enn deg. Har dere snakket om det? Og hva ev sier han til det?
Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Hvis dere begge er enige om max antall gjester virker det jo utrolig rart at han mener at han skal få invitere flere enn deg. Har dere snakket om det? Og hva ev sier han til det? Han mener at pga. alle konfliktene i min familie så blir det bedre dersom vi inviterer flere fra hans side. Dette er jeg forsåvidt enig i, da jeg ikke ønsker å ha noen av mine 11 tanter og onkler i bryllupet. Jeg har derimot 7 søskenbarn som regnes blant mine beste venner som faller utenfor disse familieintrigene, og disse skulle jeg gjerne hatt der. Han mener at tante "Kari" og onkel "Ola" ikke kan komme helt fra den andre kanten av landet uten å ha med seg sine tre barn som er under 13 år. Selvsagt er jeg litt enig i at det er litt dumt, men besteforeldre/venner av foreldrene kan da passe barna en helg?
lilleGrethe Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg vil unngå barn i bryllupet helt - det eneste unntaket er min kjæres niese og nevø som er brudepike og brudesven. Om familiemedlemmer ikke får ordne barnevakt, kan de heller la være å komme. Jeg synes du bør understreke at du veldig gjerne vil ha disse søskebarna med, og at han må klare å kutte noen av sin egen familie - om dette er yngre søskenbarn eller grandtanter og -onkler kan kanskje være opp til ham? Spør ham om han kan kutte 7 personer i lista si - og kanskje lag et par forslag til hvem du synes bør kuttes (men la ham foreslå selv først).
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Selv om du er enig i at dere ikke skal invitere personer fra din side det er mye konflikter med har han INGEN som helst grunn til å mene at dere skal invitere færre fra din side (de 7 søskenbarna dine) KUN fordi han skal ha flere! Hvis han mener at tante "kari" og onkel "ola" ikke kan komme uten de tre barna får dere heller la være å invitere de da. (der satte jeg det bare litt på spissen ) Har du prøvd å få han til å se det fra din side av saken? Spør han hvordan han ville føle det hvis han bare fikk lov til å invitere 14 stykker fordi du ville ha resten av resten av plassene til din familie
Piglet Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Vi var i litt samme situasjon, dvs. jeg hadde en stor familie som jeg gjerne ville ha med og han en mindre. Vi gjorde det sånn at begge fikk det samme antallet gjester (60 stk) og så var det opp til oss hvordan vi fyldte dem ut. Dermed brukte jeg mange av mine plasser til familie og resten til mine relativt få, men nære venner. Og han inviterte sin familie og masse venner (som selvfølgelig også var mine venner, også, men som kom fra ham). Kunen det være en løsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå