Gå til innhold

Vaske/skylle en brudekjole selv..

Anbefalte innlegg

Gjest *bruden*
Skrevet

:vinke:

jeg har kjøpt min brudekjole brukt, jeg visste at den ikke var rensent..

Men jeg har funnet to småe flekker nederst på skjørtet som jeg kunne tenkt meg å fått bort.. Å da blir det litt mye og levere den til rens som koster opptil 3000,-

Jeg har lest en tidligere tråd her om at man kan skylle kjolen og bruke milo..

Har dere noe annet tips? kjolen er i sateng (er en La Sposa om det er til hjelp)

Skrevet

Koster det seriøst 3000 å rense en brudekjole!?

Jeg har prøvd å hive min brudekjole både i vaskemaskinen og en runde i badekaret med "gnikking" på flekkene. Fikk bort en del, men det er noe igjen helt nederst i kanten, hvor det uansett ville blitt skittent etter 5 minutters bruk ute. Får se om jeg får solgt den biiiiiiillig. Ellers havner den vel på loftet eller Fretex.

Men tar gjerne imot tips jeg også.

Gjest *bruden*
Skrevet
Koster det seriøst 3000 å rense en brudekjole!?

Jeg har prøvd å hive min brudekjole både i vaskemaskinen og en runde i badekaret med "gnikking" på flekkene. Fikk bort en del, men det er noe igjen helt nederst i kanten, hvor det uansett ville blitt skittent etter 5 minutters bruk ute. Får se om jeg får solgt den biiiiiiillig. Ellers havner den vel på loftet eller Fretex.

Men tar gjerne imot tips jeg også.

Ja, opp til 3000,- har også hørt at de ikke tar ansvar for perler og broderier som kan bli ødelagte..

Vurderer å ringe i morgen for å høre eksakt pris..

Får håpe noen har tips :jepp:

Skrevet

ESP gjør det for 1000 kr.. Mulig det er bare noe som finnes her i Trøndelag men..

Gjest brud 2008
Skrevet

Jeg har ikke renset min, men når jeg sendte forespørsel i fjor høst om pris fikk jeg ikke pris som var på 3000 kr.

Sjekk ut:

http://www.allrens.no/3.html

Vet ikke hvor du bor, men her renser de brudekjoler, og det koster ikke 3000 kr for å rense.

http://www.vinderenrens.no/

Også her tror jeg de tar brudekjoler.

Begger er jo da i Oslo-området.

Gjest Gjest
Skrevet

Gni inn eventuelle flekker med Nylonvask, sleng kjolen i et dynetrekk (nøytral farge) og vask med Milo på håndvaskprogrammet i vaskemaskinen. Hvis du kan, skru av sentrifugen.

La kjolen renne av seg og få eventuelt noen til å dampe den (ikke stryke) for å få ut krøller.

Men selvsagt, dette er jo på eget ansvar. Det gikk veldig fint med kjolen min, og jeg ville uansett heller ødelegge kjolen selv enn at renseriet ødela den og tok masse penger for det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...