Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg skal aktivisere og underholde en gjeng med ca 30 barn, og lurer på om det er noen som vet om noen morsomme leker for å bli kjent? Eller andre leker og aktiviteter. Det er veldig fint med leker som involverer litt fysisik aktivitet, eller som krever litt tankearbeid. Noen som har noen tips? Jeg har kommet på noen: Bli kjent: Først får de beskjed om å sortere seg etter hvem som har lyse klær på seg, til hvem som har mørke klær på seg. Så får de beskjed om å sortere alfabetisk. Og så etter fødselsdato. For eksempel, kan også være med andre ting, men man bør vel sørge for å ikke ha noe som går på størrelse eller andre utseendemessige ting, da det fort kan bli leit for noen. Andre leker: Rebusløp, med forskjellige spørsmål og aktiviteter på de ulike postene. Løse gåter Kongen befaler Kortspill (i mindre grupper) eller andre spill Høytlesning/eventyrfortelling Hmm, merker at jeg ikke har så god fantasi i dag!! Noen som kan hjelpe meg?=)
Fantomina Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
NorthFace Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Navnelek: Stå i ring og si navnet ditt samt en ting man later som man har med seg med samme forbokstav som navnet ditt. Lag en lyd som man forbinder med den tingen. Så skal man gjenta hvem de andre er og hvilken ting de har tatt med seg. Eks: "Jeg heter Lene, jeg har med meg en løve. Grrrrrrowl. Han heter Petter, han har med seg et papirfly, svisj!" (Gjør gjerne bevegelse til lydene også. På denne måten er det lett å huske alle navnene fordi du har fått et bilde og en lyd å knytte til vedkommende. Den som presenterer seg først slipper å si noe om de andre, mens den som står helt sist må huske alle navnene. Denne leken passer ikke hvis man er mer enn 12 stykker da.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk, dette var morsomme bli-kjent-leker! Den med avisa kan man jo holde på med en god stund, kjempesmart! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå