mimifin72 Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg skal feire Sankt hans i Sverige, så vi skal reise i 4 timer en vei. Kjøpte meg støttestrømper til turen. Prøvde de i dag, de skal være min størrelse, men de strammer sååå mye:( Er det meningen at det skal være så stramt? Kan jeg droppe dem hvis det blir ubehagelig? Takk til alle som svarer
Makin' it big Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Jeg sliter med at beina mine hovner opp uansett hvor mye støttestrømper jeg bruker, og da strammer det MYE, ja... Jeg har gitt opp strømper helt etter en kveld jeg nesten fikk klaustrofobisk anfall fordi jeg ikke fikk dem av igjen. Måtte spyle beina med kaldtvann mens gubben dro i sokkene for å få dem av...
Edie Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg bruker en del støttestrømper, da jeg har masse ødemer i beina. Og ja, de er trange. Det er en maratonøvelse å få de av og på. Et lite tips: de tynne støttestrømpene (som ser ut som nylonstrømper, men ikke er det) er ikke så stramme som de i bomull.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Når i svangerskapet burde man begynne å bruke støttestrømper hvis man skal stå eller sitte mye?
mimifin72 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har en venninne som er jordmor, og hun bruker dem hele tida, men hun har sånne knuter på bena. Hun sa at jeg kunne bruke de forebyggende. Det samme sa dama i butikken hvor jeg kjøpte dem. Vet ikke noe mer, derfor jeg spør her.
kikki83 Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 (endret) Størrelsen på støttestrømpene måles ut fra ankelomkrets. De skal være stramme ja, men ikke gjøre kjempevondt. Da jeg gikk gravid, brukte jeg strømper som gikk til langt opp på lårene. Veldig vakkert var det ikke, men effektivt? -ja Endret 17. juni 2009 av kikki83
Gjest Flode Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 (endret) Støttestrømper skal helst tas på før man står opp om morgenen (evt så fort som mulig etter dusj e.l.), og en grei regel er at de skal være trange å få på, men at det ikke skal "bule" der strømpen slutter. Da har man feil størrelse eller for korte strømper. På kvelden buler det og det kan føles ubehagelig trangt, men det er et tegn på at man trenger strømpene og har effekt av de... Hvis du fortsatt er usikker kan du i linken under se malen vi bruker på sykehjemmet der jeg jobber når vi skal måle for bestilling av støttestømper. Da måler vi b, c og d før de står opp på morgenen. Med disse målene vil du enkelt kunne sjekke om de stømpene du har er riktig for deg... http://www.medicus-plesner.no/default.asp?V_ITEM_ID=574 Endret 17. juni 2009 av Flode
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Ingen som kan svare på når i svangerskapet man burde begynne å bruke slike?
Honesty Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Ingen som kan svare på når i svangerskapet man burde begynne å bruke slike? Det finnes vel ingen hovedregel? Jeg har aldri hatt noen hevelser i beina, til tross for at jeg går veldig mye, og jeg er nå i min 33. uke. Hvorfor ikke bare vente å se om behovet skulle dukke opp? De kan jo ikke forebygge at du plutselig får vann i kroppen, heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå