Gjest No wonder women Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hei Skal til London snart med en 6 mnd. gammel baby. Har alltid hørt at det er så lite barnevennlig i London. Hva skal jeg gjøre, hopp i det eller tenke meg om en gang til?
ToveM Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg hadde vært skeptisk til å dra en så liten unge med på storby ferie, hva skulle de få ut av det liksom?? Men det kommer jo helt an på hva du skal gjøre, om det er for å besøke noen, eller om det rett og slett er "shopping" tur.
Gjest Elastica Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har mange ganger hatt lyst til å dra til London med babyer, men har tatt meg i det. Jeg innbiller meg at det er veldig lite praktisk å komme seg rundt med barnevogn.
Gjest No wonder women Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Jeg hadde vært skeptisk til å dra en så liten unge med på storby ferie, hva skulle de få ut av det liksom?? Men det kommer jo helt an på hva du skal gjøre, om det er for å besøke noen, eller om det rett og slett er "shopping" tur. Se byen( det som er verdt å se) og feire en 60 års dag. Blir forøvrig tidlige kvelder.
ToveM Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Se byen( det som er verdt å se) og feire en 60 års dag. Blir forøvrig tidlige kvelder. Er det en famlilie "ting" vil det vel være naturlig å ta babyen med. Set BOR jo folk der, med små unger, så det er nok ikke noe problem. Ta med en god trille, så er det nok ikke noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ville droppet det. Jeg elsker London, og javisst bor folk der med babyene sine, så det er helt greit å ha en baby i London. Men det kan vel egentlig ikke sammenlignes med ts? Er det ingen som kan passe babyen et par dager mens du er borte istedet? Her er noen av mine tanker rundt dette: - Det høres ut som du skal dit før første gang? Da er du ukjent med byen, vet ingenting om hvilke områder man bør holde seg unna osv. Føler du deg trygg da? Jeg føler meg trygg i London. Jeg har vært der utallige ganger og kjenner byen godt (de deler av byen jeg har valgt å ferdes i), men jeg ville nok følt meg mer utsatt med en baby i armene der. - Det kan være slitsomt å være turist i London. Hvordan skal du løse det med transport? Undergrunnen er ikke noe godt sted for en baby. Det er svært sjelden jeg har sett babyer på undergrunnen, av forståelige årsaker. Det kan være voldsom trengsel der, samtidig som en del undergrunnsstasjoner ikke har rulletrapp. Hvis du skal ta drosje: De kaster seg ut i trafikken med livet som innsats, og det finnes ikke barneseter i de vanlige Londontaxiene. Vil du sitte der med barnet løst, eller vil du gå til anstrengelser for å få tak i en taxi med barnesete? - Å dra på flytur med babyer burde unngås i det lengste. Lufttrykket kan gjøre det smertefullt i ørene, blant annet. De fleste jeg kjenner har en "regel" om å ikke ta babyer med på flytur dersom det ikke er ytterst nødvendig.
Gjest No wonder women Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Takk for svar. Jeg har reist med barn i fly flere ganger (til england og lengre syndover) og syntes det har vært problemfritt. :-) Jeg skal reise med familie og med en søster som kjenner London godt(har ikke selv vært i London, derfor jeg spør), vi vet hvor vi skal og vet hva vi skal se. Er usikker om vi skal ta undergrunnen eller Taxi til byen. Tar gjerne synsunkter på det også.
MellonCollie Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har mange ganger hatt lyst til å dra til London med babyer, men har tatt meg i det. Jeg innbiller meg at det er veldig lite praktisk å komme seg rundt med barnevogn. Samme her. Har noen venninner som bor i London, og vi diskuterte det der litt, at det er sjelden vi ser folk med barnevogner midt i bykjernen. Så de med barn bor vel litt i utkanten av London eventuelt da HVIS jeg skulle dratt, så ville jeg nok brukt bæretøy. Barnevogn på undergrunn kan du nok bare glemme, både pga trengsel og fremkomstmulighet. Vi har sett noen som har hatt med barnevogn på buss da, så det er jo eventuelt en mulighet. Det er nok ikke noe problem å dra, men man må nok bare planlegge en del ekstra, og det er det som har stoppet meg - har sett for meg at jeg ville blitt mer stresset enn hva jeg hadde fått igjen for det. Men igjen, har du noe godt bæretøy, og forsøker å unngå undergrunn i det aller verste rushet, så går det nok fint
Vibi Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Jeg ville droppet det. Jeg elsker London, og javisst bor folk der med babyene sine, så det er helt greit å ha en baby i London. Men det kan vel egentlig ikke sammenlignes med ts? Er det ingen som kan passe babyen et par dager mens du er borte istedet? Her er noen av mine tanker rundt dette: - Det høres ut som du skal dit før første gang? Da er du ukjent med byen, vet ingenting om hvilke områder man bør holde seg unna osv. Føler du deg trygg da? Jeg føler meg trygg i London. Jeg har vært der utallige ganger og kjenner byen godt (de deler av byen jeg har valgt å ferdes i), men jeg ville nok følt meg mer utsatt med en baby i armene der. - Det kan være slitsomt å være turist i London. Hvordan skal du løse det med transport? Undergrunnen er ikke noe godt sted for en baby. Det er svært sjelden jeg har sett babyer på undergrunnen, av forståelige årsaker. Det kan være voldsom trengsel der, samtidig som en del undergrunnsstasjoner ikke har rulletrapp. Hvis du skal ta drosje: De kaster seg ut i trafikken med livet som innsats, og det finnes ikke barneseter i de vanlige Londontaxiene. Vil du sitte der med barnet løst, eller vil du gå til anstrengelser for å få tak i en taxi med barnesete? - Å dra på flytur med babyer burde unngås i det lengste. Lufttrykket kan gjøre det smertefullt i ørene, blant annet. De fleste jeg kjenner har en "regel" om å ikke ta babyer med på flytur dersom det ikke er ytterst nødvendig. Å fly med baby bør unngås i det lengste? Det er det dummeste jeg har hørt! Vi snakker om en halvannen times flytur, og med en 6 måneder gammel baby er det da ikke noe problem! Folk flyr jo kloden rundt med babyer hver eneste dag, og det er sjelden noe problem. Vær tidlig ute til innsjekking, så får du sikkert en krybbe til han også. Vet ikke helt hvordan gjest over er vant med å reise, men hvis hun føler seg veldig utrygg i London burde h*n kanskje holde seg inne.. London er en veldig oversiktlig og trygg by, og med mindre det er aktuelt å reke gatelangs i utkanten med en baby i armene midt på natten, tror jeg du skal klare deg ganske så bra Lommetyver finnes dog, som i alle andre storbyer (og mindre byer for den saks skyld..). Taxiargumentet kjøper jeg, men babyer på undergrunnen har jeg sett mange ganger. Og rulletrapper finnes på så godt som alle stasjonene. Kanskje det er en kort trapp her og der man må gå, men trillene er jo så lette at dere sikkert klarer å løfte den opp. Nei, ta med ungen din, og reis til London. Du får nok ikke like stor frihet til å gjøre ting for din egen del som om den hadde blitt igjen hjemme, men man kan liksom ikke la livet stanse helt opp bare fordi man får barn heller.. God tur!
Vibi Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Bæretøy var jo forresten et veldig godt tips da! Ville nok hatt med en trille i tillegg, men en sele til undergrunnen var lurt!
Gjest SmallTalk Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har ikke vært i London med barnevogn, men jeg har vært i Tyrkia med en rullestolbruker. Tyrkia er langt ifra et handicanvennlig land, men det gikk helt fint og de var mulig å komme frem nesten over alt. Og da lurer jeg på hvorfor London skal være et så stort problem med barnevogn. Alt går hvis man vil. Og vil du til London, så ser jeg ikke hvorfor et barn og en barnevogn skal være en hindring!
ToveM Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Nå har jeg iukke vært i London, og vet ikke noe om undergrunnen der. Men har vært i Paris med barn i vogn (trille), og det var ikke noe problem å komme seg rundt med Metroen der i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Å fly med baby bør unngås i det lengste? Det er det dummeste jeg har hørt! Vi snakker om en halvannen times flytur, og med en 6 måneder gammel baby er det da ikke noe problem! Folk flyr jo kloden rundt med babyer hver eneste dag, og det er sjelden noe problem. Vær tidlig ute til innsjekking, så får du sikkert en krybbe til han også. Det bør unngås i det lengste av hensyn til babyen. Jeg har reist mye med fly, og jeg har hørt utallige babyer hylskrike seg gjennom timer på flyet. Det er ikke noe jeg ville utsatt min baby for bare for en turistreise som ikke er nødvendig. Vet ikke helt hvordan gjest over er vant med å reise, men hvis hun føler seg veldig utrygg i London burde h*n kanskje holde seg inne.. London er en veldig oversiktlig og trygg by, og med mindre det er aktuelt å reke gatelangs i utkanten med en baby i armene midt på natten, tror jeg du skal klare deg ganske så bra Lommetyver finnes dog, som i alle andre storbyer (og mindre byer for den saks skyld..). Vet ikke hvilket innlegg du har lest, men det kan ikke være det du har sitert her, for der står det ikke at gjest (meg) er veldig utrygg i London. Tvert imot. Prøv å lese det som står en gang til, så skjønner du kanskje hva jeg mener.
Vibi Skrevet 17. juni 2009 #15 Skrevet 17. juni 2009 Jada, jeg har hørt babyer skrike på fly, jeg har også hørt babyer hylskrike i matbutikken, betyr det at man skal la dem være hjemme derfra også? Det kan vært andre årsaker til at babyer gråter enn at de har vondt i ørene. Jeg har også flydd utallige ganger med babyer som sover gjennom hele turen. Man kan ikke legge livet på hylla bare fordi man får barn, det er tross alt et 60-års lag hun skal i, og nærliggende å tro at det er familiært. Det er da noe som bør prioriteres. Og en flytur til London er slett ikke lang for en såpass stor baby. Har selv venner som har reist til både Australia og Østen med barn i den alderen, og det har vært helt uproblematisk! Du ga inntrykk av at du ville følt deg utrygg i London om du ikke var bedre kjent, og hadde med deg en baby, og jeg ser ikke helt hvorfor. London er en veldig enkel by å orientere seg i. Syns jeg iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #16 Skrevet 17. juni 2009 Jada, jeg har hørt babyer skrike på fly, jeg har også hørt babyer hylskrike i matbutikken, betyr det at man skal la dem være hjemme derfra også? Det kan vært andre årsaker til at babyer gråter enn at de har vondt i ørene. Jeg har også flydd utallige ganger med babyer som sover gjennom hele turen. Man kan ikke legge livet på hylla bare fordi man får barn, Er det virkelig å legge livet på hylla om man ikke reiser på ferie på et år eller to? :klø: Eventuelt kan man jo la noen passe barnet, så kan man selv reise. Poenget her er vel om en Londontur er bra for barnet eller ikke. Jeg ville definitivt ikke dratt med meg en baby på en storbyferie, 60-årsdag eller ikke.
Trampe Skrevet 18. juni 2009 #18 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har vært i London mange ganger. Jeg har også flydd med min lille sønn da han var 5 mnd. Selve flyreisen trenger ikke by på problemer, men jeg hadde aldri i verden tatt med meg et lite barn på Londontur. Det er trengsel, futt og fart, og jeg synes ikke en baby passer inn i det bildet. Et barn som kan gå selv kan godt være med meg til London, men en liten som blir sliten i beina og er avhengig av vogn hadde jeg ikke orket å drasse på. Bæretøy er smart på undergrunnen ja, men skal man da bære ungen hele dagen? Jeg har bæretøy selv, men jeg hadde ikke orket å bære ungen en hel dag..?
Gjest No wonder women Skrevet 18. juni 2009 #19 Skrevet 18. juni 2009 Jenter, jeg er kjempeglad for innspillene. Jeg kan herved fortelle at turen til London er historie. Vi tar heller å reiser til Berlin. Om det er noen som skulle mene noe om det, så værsøgo.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #20 Skrevet 18. juni 2009 Jenter, jeg er kjempeglad for innspillene. Jeg kan herved fortelle at turen til London er historie. Vi tar heller å reiser til Berlin. Om det er noen som skulle mene noe om det, så værsøgo. Er det så stor forskjell på London og Berlin da, med tanke på barnevennlighet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå