Gå til innhold

Reptiler lovlig i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veterinærforeningen mener at reptiler burde bli lovlig å holde i Norge igjen. dagbladet.no Hva mener dere om dette?

Her er listen over arter som herpetologisk forening mener burde bli lovlige: herpetologisk.com

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Jeg er for at det skal bli lovlig.

Ser MANGE dyr som ikke får nödvendig veterinärpleie, da eierne er livredde for at de skal bli fratatt dyra.

De färreste vet eller er sikker på at veterinären faktisk ikke er politi, og derfor ikke har noe med å anmelde eiere, de er der for å behandle dyra.

Reptiler er fantastiske dyr, og jeg håper virkelig at jeg kan få sjansen til å gå til anskaffelse av noen lovlig en dag, her i Norge.

Skrevet

Jeg er enig med Marlo. Jeg har alltid vært opptatt av reptiler, synes de fleste av dem er helt nydelige, og ville elsket å hatt en. Men ulovlig dyrehold er jeg ikke fan av, så inntil det blir lovlig kommer jeg ikke til å skaffe meg noen.

Gjest MooCow
Skrevet

Foer var jeg for at det skulle bli lovlig, men jeg har etterhver endret synet paa kjaeledyrhold og ser ikke helt noedvendigheten av det.

Skrevet

Jeg håper virkelig det blir lovlig. Som mange jeg har snakket med. Er som det står i artikkelen som Troyamin la ut; det går ut over de dyrene som folk allerede har, ca 1oo ooo reptiler er alt i Norge og folk er redde for å ta de med til veterinær i frykt om at politiet kommer på døra.

Slanger er fasinerende dyr! Og selv om søs ALDRI hadde kommet på besøk, ville jeg uten tvil skaffa meg en slange. ;)

Skrevet

Jeg er litt delt, jeg vil at de skal bli lovlige pga tilstrekkelig vetrinær hjelp o.s.v

Men alikevel jeg er litt for pga alle de uverdige forholdene kjæledyr lever under i dag. Reptiler er meget vanskelig dyr og holde og det er ikke snakk om å bare kjøpe et bur, dytte de inn og mate de innimellom slik som mange hamstre, masvin, kaniner o.s.v har det i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...